Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

H2O: tillsätt bara vatten

Startat av Anders M Olsson, 20 mars 2017 kl. 07:55:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 10 februari 2023 kl. 20:32:58Nu är man lite irriterad nu finns den ingenstans. Nåväl jag var aldrig särskilt intresserad av den svenska dubbningen så det är inte någon jätte förlust då jag har sett den förut. Tänkte se den snart igen men det blir inte med den sista säsongen för den är skit kass.  >:( :(
Då kan du nog inte ha letat alltför noga... H2O: Tillsätt bara vatten har visserligen numera försvunnit från HBO Max, men serien finns kvar både på Netflix och C More. I båda fallen finns alla tre säsonger och samtliga 78 avsnitt, samt svenskt, norskt, danskt och engelskt tal (på Netflix finns även engelsk text, medan säsong 3 även har svensk, norsk, dansk och finsk text - på C More finns ingen textning alls). :)
https://www.netflix.com/se/title/70180051
https://www.cmore.se/series/s-ee5aecab6715a35659e3

På C More ser det för övrigt ut som att det ska finnas finsk dubbning, men det stämmer inte - det finska ljudspåret innehåller i själva verket engelskt originaltal. Detta trots att serien faktiskt dubbades till finska för dåvarande HBO Nordic. Så den finska dubbningen verkar alltså inte längre finnas kvar någonstans, av någon märklig anledning, medan den svenska, norska och danska dubben är lättillgänglig...

Irriterande är dock att Netflix inte längre har nordiska undertexter till säsong 1 och 2, trots att de tidigare har haft det - de har alltså färdig svensk, norsk, dansk och finsk text som tidigare funnits på tjänsten, men sedan dubbningen producerades har textningen av någon outgrundlig anledning tagits bort från säsong 1 och 2. Tråkigt, då jag tycker att det borde vara en självklarhet att få välja mellan dubbning eller textning vid live-actionserier - och än mer vid sådana här serier, som trots allt sändes i svensk TV i flertalet år i textad originalversion innan dubbningen gjordes. :(
 (Jag tror att Netflix hade samma textning som Disney Channel använde förr i tiden, men det kan jag inte svära på efter så här lång tid)

Jag tycker för övrigt inte att det är något fel på den tredje säsongen - jag tycker att den håller ungefär samma klass som de första två säsongerna, och fastän jag saknar Emma så är Bella ett värdefullt tillskott.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 03:06:51Då kan du nog inte ha letat alltför noga... H2O: Tillsätt bara vatten har visserligen numera försvunnit från HBO Max, men serien finns kvar både på Netflix och C More. I båda fallen finns alla tre säsonger och samtliga 78 avsnitt, samt svenskt, norskt, danskt och engelskt tal (på Netflix finns även engelsk text, medan säsong 3 även har svensk, norsk, dansk och finsk text - på C More finns ingen textning alls). :)
Hela serien finns även på YouTube med engelskt tal.
https://www.youtube.com/@h2o.official

På samma kanal finns även en del avsnitt av Mako Mermaids, men inte alla. Några av avsnitten är geografiskt begränsade till vissa länder och kan inte ses i Sverige. Men då kan man testa med VPN till Tyskland.

Några av avsnitten är enbart tillgängliga för "medlemmar" vad det nu kan innebära? Jag kan inte hitta någon information om hur man blir medlem, och det tycks i alla fall inte räcka med att bara prenumerera på kanalen.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 03:06:51Jag tycker för övrigt inte att det är något fel på den tredje säsongen - jag tycker att den håller ungefär samma klass som de första två säsongerna, och fastän jag saknar Emma så är Bella ett värdefullt tillskott.
Jag håller med. Den tredje säsongen är fullt sevärd, även om det hade varit trevligare om alla de tre ursprungliga skådespelarna hade varit med.

Då är det i så fall tråkigare att ingen av sjöjungfrurna i Mako Mermaids var med i alla tre säsongerna.

Man kan undra varför? Fick de bara andra åtaganden som hindrade dem från att vara med, eller tyckte de kanske att det blev för ansträngande att agera så mycket under vatten, och dessutom i tung och otymplig kostymering?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 03:06:51Då kan du nog inte ha letat alltför noga... H2O: Tillsätt bara vatten har visserligen numera försvunnit från HBO Max, men serien finns kvar både på Netflix och C More. I båda fallen finns alla tre säsonger och samtliga 78 avsnitt, samt svenskt, norskt, danskt och engelskt tal (på Netflix finns även engelsk text, medan säsong 3 även har svensk, norsk, dansk och finsk text - på C More finns ingen textning alls). :)
https://www.netflix.com/se/title/70180051
https://www.cmore.se/series/s-ee5aecab6715a35659e3

På C More ser det för övrigt ut som att det ska finnas finsk dubbning, men det stämmer inte - det finska ljudspåret innehåller i själva verket engelskt originaltal. Detta trots att serien faktiskt dubbades till finska för dåvarande HBO Nordic. Så den finska dubbningen verkar alltså inte längre finnas kvar någonstans, av någon märklig anledning, medan den svenska, norska och danska dubben är lättillgänglig...

Irriterande är dock att Netflix inte längre har nordiska undertexter till säsong 1 och 2, trots att de tidigare har haft det - de har alltså färdig svensk, norsk, dansk och finsk text som tidigare funnits på tjänsten, men sedan dubbningen producerades har textningen av någon outgrundlig anledning tagits bort från säsong 1 och 2. Tråkigt, då jag tycker att det borde vara en självklarhet att få välja mellan dubbning eller textning vid live-actionserier - och än mer vid sådana här serier, som trots allt sändes i svensk TV i flertalet år i textad originalversion innan dubbningen gjordes. :(
 (Jag tror att Netflix hade samma textning som Disney Channel använde förr i tiden, men det kan jag inte svära på efter så här lång tid)

Jag tycker för övrigt inte att det är något fel på den tredje säsongen - jag tycker att den håller ungefär samma klass som de första två säsongerna, och fastän jag saknar Emma så är Bella ett värdefullt tillskott.
Ja det har du ju rätt i hehe.  ;D ;D
Var att jag glömde den var på Cmore. Måste ha blandat ihop med att jag tyckte jag såg den vara på Viaplay också. Men på den Netflix länken så funkar den bara om man loggat in eller är medlem. Vilket stör mig något sånt hjävulskt. Då att man måste logga in för att kolla om utbudet.  >:( >:(