Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Någon som kan hjälpa mig att identifiera denna?

Startat av gorehound, 12 januari 2013 kl. 02:53:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Jag laddade precis upp en video på Youtube som innehåller ett klipp från en gammal VHS kassett.
Saxar från min YT-beskrivning:
Det här korta filmklippet har varit ett mysterium för mig ända sedan barndomen. Varken titeln eller slutet finns inspelat och den hade också oturen att hamna precis vid VHS-kassettens slut. Tycks handla om rymdvarelser som tror att våra bilar är jordens invånare? De som jag har visat filmen för har aldrig sett den förut men tycker att man borde testa att röka hasch till den.

Skämt åsido. Om det finns en vänlig själ därute som vet något så lämna gärna en kommentar.
Ska man kanske försöka skicka iväg ett mail till SVT? Om det är inspelat därifrån...

Här har ni filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=UGRmL4AAvVI

Daniel Hofverberg

Klippet ser bekant ut, men tyvärr har jag ingen aning om vilket program det är eller när det sändes.

Har du testat att slå på text-TV när du spelar upp inspelningen på VHS-bandet? Om du har tur så kanske det går att utläsa vilket datum programmet sändes, och i så fall bör det vara en lätt match att kolla upp i Svensk Mediedatabas vilka program som sändes på SVTs båda kanaler det datumet.

Vanligtvis har VHS för dålig kvalitet för att kunna bibehålla text-TV-signalen, men ofta finns det ändå tillräckligt med rester kvar av text-TV-signalen för att kunna utläsa åtminstone en del tecken från text-TV-sidan den dagen som programmet spelades in, om man slår på text-TV medan man spelar upp inspelningen. Har du tur kan det därmed gå att utröna datumet på den översta raden av text-TV:n (eller åtminstone kunna tyda en del av datumet).

Elios


Will Siv

det är "What On Earth" från 1967 av Kaj Pindal, jag fick se den på filmhistorien på gymnasiet  :)