Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

TV4s släckning!!!

Startat av Richardo, 11 december 2019 kl. 07:25:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

TV4 har släckts för alla användare av Com Hems tv-utbud från och med idag!

Daniel Hofverberg

Inte bara Com Hem, utan dessutom Boxer (digitala marknätet); som ju har samma ägare. Det påverkar ju också väldigt många tittare. :(

Fördelen med Boxer är att själva TV4 inte påverkas, då den kanalen är öppen och okodad, och således inte har någon koppling till just Boxer (TV4 sänder ut själva till marknätet, och Boxer svarar bara för abonnemang) - så där är det "bara" Sjuan, TV12, Sportkanalen och C Mores kanaler som försvunnit. Inte så lite det heller förstås, men inte riktigt samma katastrof då man i alla fall fortfarande kan se TV4 (som lär ses av betydligt fler personer än TV4-gruppens övriga kanaler).

Icke desto mindre är det här väldigt olyckligt, och det är bara att hoppas att båda parter kan komma överens så fort som möjligt så att kanalerna kommer tillbaka för både Boxers och Com Hems kunder.

Anders M Olsson

Det är inte första gången Comhem strular.

Minns också att deras förhandlingar med Disney strandade för ett år sen, och fortfarande saknas Disneykanalerna hos Comhem och Boxer.

Jag är glad att jag inte längre är kund hos dem. Det verkar vara en högst opålitlig tv-leverantör som präglas av profithunger och/eller dåliga förhandlare. Andra operatörer skapar sällan liknande problem och lyckas ändå (för det mesta) hålla lägre priser än Comhem.

Daniel Hofverberg

Ja, fortfarande saknas Disneys kanaler hos både Com Hem och Boxer, vilket är väldigt olyckligt.

Före det var det ju för ett par år sedan också liknande problem med alla Discoverys kanaler (Kanal 5, Kanal 11, Discovery Channel, m.fl.) hos Com Hem och Boxer; en konflikt som visserligen blev relativt kortvarig men som icke desto mindre innebar att man förlorade kanaler en tid.

Det är ju alltid svårt att säga vems "fel" det är vid sådana här konflikter utan att ha alla fakta, men helt klart verkar det ju skumt att det verkar hända betydligt oftare med Com Hem/Boxer än med alla övriga leverantörer... :( Det kan väl knappast vara en tillfällighet...?

Richardo

Det borde sta pa deras sida "Hej, vi ar ett makthungrigt foretag som inte bryr sig om sina anvandare!"

Telia gav de t.o.m mojligheten att sanda TV4 gratis under en tid, men Com Hem sa nej.

Daniel Hofverberg

Det är helt klart skrämmande att inte Com Hem/Boxer väljer att tacka ja till TV4s erbjudande om att sända gratis utan avtal till den 10 januari. Även fast det bara vore att skjuta problemen på framtiden, så vore det ju ändå klokt att göra det, för att minska risken att tittare drabbas - på den tiden finns ju alltid chansen att båda parter kan hinna komma överens. Att då istället avsiktligt välja att släcka ner kanalerna och se till att tittarna drabbas hårt är obegripligt... :(

Elios


Daniel Hofverberg

#7
Citat från: Elios skrivet 11 december 2019 kl. 12:54:39
Enligt han här är allt fejk:
https://youtu.be/og062Ux1yFM
Det var då det absolut mest löjeväckande och poänglösa klipp som världen någonsin har skådat... :o Visst är det möjligt att TV4s kanaler inte släcktes ner exakt vid midnatt, men åtminstone sedan 01:00 är i alla fall alla kanalerna bevisligen borta.

Och vad spelar det egentligen för roll exakt vilken minut kanalerna stängdes ner, då de flesta inte lär se på TV mitt i natten...?

Det har ju heller ingenting med TV4 i sig att göra (så rubriksättningen på klippet är helt uppåt väggarna), då det ju är Com Hem/Boxer som släckt ner kanalerna.

Lilla My


Anders M Olsson

Ett annat skäl till att jag är glad att jag inte längre är kund hos Comhem är att jag slipper deras telefonterror.

När jag hade tv-abonnemang hos dem ringde de om och om igen med bara 1-2 månaders mellanrum och försökte få mig att teckna internetabonnemang, trots att jag förklarade att jag har internet inkluderat i hyran, och att det därför är meningslöst att ringa mig.

Det kunde t.o.m. hända att två säljare ringde med några timmars mellanrum samma dag i samma ärende, och nummer två hade ingen aning om att nummer ett hade ringt.

Sen jag sa upp Comhem får jag inte många oönskade telefonsamtal.

Elios

Jaha. En så länge så händer det ingenting. Tråkigt.  >:(

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 11 december 2019 kl. 17:09:53
Ursäkta mig, men...

Gud vilka puckon det finns...

Hade inte kunnat säga det bättre själv.   ;)

Richardo

ComHem har även släckt apparna TV4play och Cmore.

Är det tillåtet för ComHem att strypa åtkomst till TV4play via internetuppkoppling också

Då vore det väl ren och skär censur, eller

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 20 december 2019 kl. 11:08:44
ComHem har även släckt apparna TV4play och Cmore.

Är det tillåtet för ComHem att strypa åtkomst till TV4play via internetuppkoppling också

Då vore det väl ren och skär censur, eller
TV4 Play bör fortfarande vara tillgänglig även för ComHem och Boxer, för där behövs just nu inte ens något konto eller inloggning, utan det är bara att spela upp direkt. I vanliga fall har TV4 Play att det krävs att man skapar användarkonto och loggar in för att spela upp, trots att det är gratis (mest troligt av statistiska skäl) - men under den här konflikten har TV4 ändrat så att man inte längre behöver logga in för att spela upp något på TV4 Play utan kan spela upp även som oregistrerad.

Däremot har de som sagt stängt ner C More Play för ComHem och Boxers kunder, trots att de betalar för den tjänsten varje månad, vilket ju känns lite si och så... :(

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2019 kl. 12:19:06
Däremot har de som sagt stängt ner C More Play för ComHem och Boxers kunder, trots att de betalar för den tjänsten varje månad, vilket ju känns lite si och så... :(

Som kund har man väl gått in i ett avtal som garantererar att play-tjänsten ska vara tillgänglig under en särskild period?

Så, är det juridiskt lagligt för ComHem att utan förvarning släcka CMore play?

Kommer kunderna (som betalt CMore play för december månad) att få pengarna tillbaka?