Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ben 10

Startat av Larre, 22 mars 2008 kl. 13:02:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Larre

Hej!
Har fastnat lite för serien Ben 10 på Cartoon Network. Vore kul att få veta lite om vem som gör rösterna om någon vet. Haren känsla av att det faktiskt kan vara så att en tjej gör Bens röst precis som i engelska originalet.

Mvh
Larre

Larre

Nå det var tydligen inte så lätt att veta rösterna i den här serien. Men jag har förstått att en del är slipade på att känna igen röster när de hör dem. Därför bifogar jag nu mp3-ljud med huvudkaraktärerna och hoppas någon kan hjälpa

Ben -
Http://www.larre.se/ljud/ben.mp3
Gwen -
http://www.larre.se/ljud/gwen.mp3
Farfar Max -
Http://www.larre.se/ljud/farfarmax.mp3

//Larre

Daniel Hofverberg

Det är tyvärr inte lätt att få fram dubbcredits för serier på Cartoon Network. Jag har flera gånger vänt mig dit och bett om rollistor, men hittills har de aldrig behagat sig att svara. Men jag ska göra ett nytt försök, och fråga efter röster i Ben 10.

Jag har lyssnat på röstproverna, och alla tre rösterna låter bekanta; men tyvärr lyckas jag inte att placera in dem just nu. Men någon annan kanske kan hjälpa till?

Christer

Farfar Max är väl Per Sandborgh?

micki

Gwen är jag säker på att det är Emelie Clausen. Ben låter som Annica Smedius.

ddubbning

Jo, Gwen låter mycket riktigt som Emelie Clausen. Jag tänkte också på Annica Smedius när det gäller Bens röst. Vad gäller Farfar Max kan det nog vara Per Sandborgh, det lät lite som Stu i Rugrats.

Larre

Ja jag tänkte också på Annica Smedius när jag hörde Ben

Daniel Hofverberg

Jag tyckte inte riktigt att Ben lät som Annica Smedius, men det kan tänkas vara hon. Däremot håller jag med att Gwen låter som Emelie Clausen, och det är nog troligt att farfar Max är Per Sandborgh.

Larre

Fick mail från Annica Smedius idag.

CitatHej Oscar!
Nej, det är inte jag som gör rösten (hm, nu måste jag ju lyssna  :)  - känner
inte till serien alls, faktiskt. Nu har jag ju inte koll på alla serier som
dubbföretagen håller på med, men just den här har jag faktiskt aldrig hört
talas om. Jag kan fråga runt på Sun och EuroTroll, så får vi se om jag får
tag på lite info.

Ha det gott,

Annica

Så är det med det, det är alltså INTE Annica som gör Bens röst!

ddubbning

Citat från: Larre skrivet 30 mars 2008 kl. 13:13:19
Fick mail från Annica Smedius idag.

Så är det med det, det är alltså INTE Annica som gör Bens röst!

Där ser man, fast det lät i alla fall lite som Annica Smedius.

Daniel Hofverberg

Precis som jag trodde. Rösten låter onekligen bekant (men inte från Annica Smedius), men fortfarande har jag inte lyckats att placera in den...

Anna Nordell

Tjena alla glada  ;D
Jag kan meddela er nyfikna att det är jag som är Ben 10. Hehe, trodde att det hördes ganska väl eftersom det är min "pojkröst" som jag använder flitigt i en hel massa serier med lite modifiering här och där. Så nu vet ni det! Kul att ni alla är lika intresserade av dubbning som jag. Det är ett riktigt roligt jobb som ger mycket skratt  ;D

Ha det grymt allihop, Cya!

//anna nordell

www.myspace.com/anorah
där kan ni lyssna på mig när jag sjunger oxå om det är någon som är intresserad!

Tjoho!

Daniel Hofverberg

Tack så mycket för informationen. Nu när du säger det, så hör jag faktiskt att det är du när jag lyssnade på ljudklippet igen, men det gick mig helt förbi tidigare...

Anna Nordell

Yes, då har jag lyckats :)

Elios

Tycker att serien är väldigt bra och man fastnar väldigt mycket för introts sång.
Jag undrar där emot vem det är som gör Ben i den nya versionen av Ben 10. Men där är det en kille vet jag iallafall. Och att Gwen spelas av Elina Raeder. Fattar dock inte alls varför man gör en remake på den.
Anna Nordell var för övrigt jävligt bra som Ben.
Även Per Sandborgh och Emelie Clausen var dominanta i serien som Farbror Max respektive Gwen.