Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

#90
Citat från: Racnar skrivet 14 augusti 2022 kl. 07:01:50Intressant med bioversionens öppningstal som inte är med VHS  var kommer den ifrån?
Den kommer från VHS, tredje utgåvan. (Som jag förstod det som) Verkar vara Egmont Film som gav ut den versionen som hade med introt, osäker på om det är köpes eller hyr-vhs dock.

Goliat

#91
Angående Lektordubben. Här är print screen på introt, nämns namn på ansvarig utgivare bland annat, så det kanske kan hjälpa till med att lista ut vilken studio som gjorde den? Kommer döpa den Filmcom AB ändå, men bra att veta för dokumentation.

Goliat

#92
Lite märkligt, "Västerns Vilda Vänner" har ju Ma Dalton, Gröngölingen samt Calamity Jane. Det står Sun Studio under teknik, då vet jag att det inte är Eurotroll då. Mellersta bilden är rösterna.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 09:05:10Lite märkligt, "Västerns Vilda Vänner" har ju Ma Dalton, Gröngölingen samt Calamity Jane. Det står Sun Studio under teknik, då vet jag att det inte är Eurotroll då. Mellersta bilden är rösterna.
Detta har diskuterats tidigare på forumet, det är alltså Lasse Svensson som har producerat dubbningen det står det till och med.

Så själva dubbningen är helt gjord av Eurotroll men den var beställd av Sun Studio de tog ofta åt sig uppdrag även om de inte hade tid och skickade bort jobben till Eurotroll. Sun Studio har alltså inte gjort någonting när det kommer till själva dubbningsprocessen det kan dock vara de som har mixat. 

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 11:53:34Detta har diskuterats tidigare på forumet, det är alltså Lasse Svensson som har producerat dubbningen det står det till och med.

Så själva dubbningen är helt gjord av Eurotroll men den var beställd av Sun Studio de tog ofta åt sig uppdrag även om de inte hade tid och skickade bort jobben till Eurotroll. Sun Studio har alltså inte gjort någonting när det kommer till själva dubbningsprocessen det kan dock vara de som har mixat.
Märkligt att de valde skriva ut Sun Studio då. Kanske döpa till Sun Studio/Eurotroll isf, märkligt att de väljer skriva annan än vad som är.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 12:15:52Märkligt att de valde skriva ut Sun Studio då. Kommer döpa den till det då det är vad som skrivits ut. Det är dokumenterat nu iaf.
Ja det är väl bra men jag tycker att det är bra att klaragöra att själva dubbningen faktiskt är gjord av Eurotroll även om uppdraget gick till Sun Studio.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 12:18:21Ja det är väl bra men jag tycker att det är bra att klaragöra att själva dubbningen faktiskt är gjord av Eurotroll även om uppdraget gick till Sun Studio.
Absolut. Skrivit ner iaf så det blir klarare. Som sagt, väldigt rörigt och det verkar komma lite olika information från olika håll som gör att man blir ännu mer förvirrad. Men det börjar klarna upp.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 12:19:58Absolut. Skrivit ner iaf så det blir klarare. Som sagt, väldigt rörigt och det verkar komma lite olika information från olika håll som gör att man blir ännu mer förvirrad. Men det börjar klarna upp.
Ja det är väldigt krångligt med gamla dubbningar och vem som har gjort vad. Nu för tiden är det oftast distributörerna av själva materialet som beställer dubbningarna och så följer samma dubbningar med varje gång någon köper visningsrätt.

Viktor

Citat från: Adam Larsson skrivet 13 augusti 2022 kl. 20:42:06Vad menas med personen bakom kontot? Vad är det för konto du menar?
Jag tror att Goliat kanske menar BPS och kontot kanske är hans Archive eller Youtube konto.

BPS

#99
Citat från: Viktor skrivet 14 augusti 2022 kl. 16:29:14Jag tror att Goliat kanske menar BPS och kontot kanske är hans Archive eller Youtube konto.
Om det är mig han menar vet jag inte men är det  så skulle det vara intressant om man kunde få tag på rollnistorna som visas i själva avsnitten sådana som Goliat delat med sig av tidigare idag. Då jag skulle kunna tänka mig att göra en svensk bildversion precis som med Bröderna Daltons hämnd.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 14 augusti 2022 kl. 16:53:33Om det är mig han menar vet jag inte men är det  så skulle det vara intressant om man kunde få tag på rollnistorna som visas i själva avsnitten sådana som Goliat delat med sig av tidigare idag. Då jag skulle kunna tänka mig att göra en svensk bildversion precis som med Bröderna Daltons hämnd.
Yes, du ska få, säsong 1 är nu synkad, så den kan jag skicka till dig under dagarna. :) Skrev ju via PM om du minns om jag hittade på flera. :P 

Vill tillägga utöver detta att TV1000 har blivit ändrade planer, kommer inte få ta del av den dubben tyvärr. Vilket är trist, men sånt som händer.

Racnar1

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 17:18:05Vill tillägga utöver detta att TV1000 har blivit ändrade planer, kommer inte få ta del av den dubben tyvärr. Vilket är trist, men sånt som händer.
Vad hände? Var det en sån där som ville ha något i gentjänst?

BPS

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 17:18:05Yes, du ska få, säsong 1 är nu synkad, så den kan jag skicka till dig under dagarna. :) Skrev ju via PM om du minns om jag hittade på flera. :P

Vill tillägga utöver detta att TV1000 har blivit ändrade planer, kommer inte få ta del av den dubben tyvärr. Vilket är trist, men sånt som händer.
Vi vet i alla fall att TV1000 dubbningen faktiskt existerar nu det var vi inte säkra på förut.  :)

Goliat

Citat från: BPS skrivet 14 augusti 2022 kl. 17:22:46Vi vet i alla fall att TV1000 dubbningen faktiskt existerar nu det var vi inte säkra på förut.  :)
Ja precis. Trist bara att det inte blir av att jag får synka in även om det var ett par avsnitt. Men två dubbningar på säsong 2 är inte helt fel det heller.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 17:18:05Vill tillägga utöver detta att TV1000 har blivit ändrade planer, kommer inte få ta del av den dubben tyvärr. Vilket är trist, men sånt som händer.
Är det något personligt? Är personen kanske villig att dela med andra?