Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hajar som. Hajar

Startat av gstone, 11 juni 2019 kl. 00:05:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Soscla

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 19:21:25
Jävla du argument.

Folk tar för läytt illa up idag och der är deeras fel inte dom som gör mediat. Sluta säja att saker är ratistika och sexistska Du är dum. Sluta klaga på allt !

Draktränarn är skräp . Sex humor ska vara i barn film !

Tycker mest det är du som verkar ta illa upp när folk säger att de inte gillar Hajar som hajar. Lilla My var bara väldigt saklig och förklarade vad hon tyckte utan större känslosvallningar (som jag tolkade saken).
It's so fluffy I'm gonna die!

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2019 kl. 20:41:14
Eller rättare sagt lär väl filmen ha haft de bristerna hela tiden, men attityder förändras med åren och bl.a. sexism gick förmodligen relativt obemärkt förbi för de flesta 2004, medan vi reagerar över det på ett helt annat sätt idag...

Exakt. Många hade inga större problem med filmen när den kom förutom att den såg ut som skit och var överlag ganska trist, och den hade sina fans. Men den är daterad som f a s i k e n!

Lite kul är den dock för den går ibland över i "så dåligt så det blir bra"-hålet och blir skrattretande ;D Tyvärr inte tillräckligt för att den ska vara värd att se flera gånger om, men i alla fall. Hellre en dålig intressant film än en tråkig medelmåttig film imo.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 19:21:25
Jävla du argument.

Du är dum. Sluta klaga på allt !

Hett tips; att skicka personliga och offentliga hatmeddelanden kommer inte få mig att gilla filmen bättre ;)

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 19:21:25
Draktränarn är skräp . Sex humor ska vara i barn film !

... But why though ? ? ? ? :-\

Elios

#17
Nu känner jag att denna tråd börjar gå över styr. Varför ska detta ämne med gå över till sexism och rasism?
Det var några år sen sist jag såg filmen men jag kan säga att det jag gillade mest med filmen var att Oscar som huvudkaraktären heter är till en början en ''nörd'' eller ''loser'' vad man nu kan säga. Och alla andra hatar honom men inte fisken Angie.
Där är han accepterad och det tycker jag väldigt mycket om. Har själv några väldigt mörka år där det kändes som alla hatade mig och hur ont det gjorde men att men ändå ibland hade någon som tyckte om en.
Men när han väl blir ''Hajslaktaren'' så blir han poppis och då älskar alla honom helt plötsligt. Förutom Angie.
Det budskapet gillar jag med filmen. Själv så hatar jag dem fiskarna som bara ser honom som en loser bara för han är speciell.
Sådant förekommer ju tyvärr med mobbningen idag.  :'(

Animationen dock har jag inte så mycket att tillägga men jag gillar däremot inte animationen av en annan Dreamworks film, nämligen den första Madagaskar. Allt känns så billigt gjort så det är nog därför jag kan förstå bristen på animation av den här filmen ni andra redan har nämnt.  :-[ :P

Sen tycker jag inte att detta är en parodi på en maffia film. Verkligen inte. Det är en liten del av filmen men av den lite mer onda sidan om man nu säger så.

Citat från: Lilla My skrivet  7 juli 2019 kl. 17:24:45

På tal om att heterosexuella "kan spela" homosexuella kan jag tala om att det igenom tiderna varit precis tvärtom; homosexuella har fått spela straighta. Dessutom; skulle en karaktär vara homosexuell och kille så skulle det vara för humorns skull, med överdriven röst, tajta kläder, färgat hår och intresse för kläder (oftast som alltid spelad av en straight skådespelare). Var det en homo- (eller ännu bättre, bi-) sexuell kvinna så var det för att sex säljer. Hon skulle vara sexig som fan och filmen/serien skulle helst innehålla en scen där hon hånglar med en annan brud.


Här kan jag däremot säga två exempel som ändå gått vägen för att säga Jared Leto som transa i Dallas Buyers Club som han dessutom vann en Oscar för, likaså Rami Malek när han tog sig an rollen som Freddie Mercury i förra årets succé Bohemian Rhapsody, som han vann en Oscar för bästa manliga huvudroll.
Även i Brokeback Mountain spelas ju två heterokillar i verkligheten två ja bisexuella tror jag cowboysar så det intrycket jag fått är att absolut kan Heterosexuella Spela Homosexuella utan dess like. Självklart spelar dem säkert bra tvärtom också men här ser jag ingen skam överhuvudtaget någonstans.  8)

Själv älskar jag Sinbad-Legenden om de sju haven. Den är genial.  ;D ;D

gstone

Jag gillar inte Draktränaren alls. Inga pop culture skämt Hicups röst är väldigigt jobbig. 

Inga drakar talar.

Filmen skulle varit bättre om dom ty hade En Chris Rock Darke , En Drake med Röst av Steve Buscemi , En drake med röst av Alan Rickman, En Drake med röst ac Miley Cyrus , en drake med röst av Megan Fox. ...
En Britney Spears drake och Drake spelade av Lindsay Lohan.

Dom kounde haft en hel bunt kändisar göra röster till drakarna och gett dom personligheter som matchar kändisen.

Men isället är det massa dötrpkiga secener Hicuo och tandlös gör saker utan mycket dialogz

Filmen bhövede mer skämt och refencer. Någon kounde citera några filmer eller gjor en Roland Regan imitation.

Du kound haft Taylor Swift spela en vikinga version av säg själv eller någon sådan kul.

Men isället är film super trist.

Men Hajar som Hajar är bra.

Den har Robert De Niro som en Maffia haj och Martin Scorsese i en röst vilket är ett av dom coolaste casting valen någonsin.

Till och med Jack Black är för en gångs skulle kul.

Det är också kul att Angelina Jolie spelar en fisk som ser ut som henne.

Så jag tycker Hajar som Hajar är mycket bättre en alla Draktränar filmerna !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2019 kl. 14:11:02
Jag gillar inte Draktränaren alls. Inga pop culture skämt Hicups röst är väldigigt jobbig. 

Inga drakar talar.

Filmen skulle varit bättre om dom ty hade En Chris Rock Darke , En Drake med Röst av Steve Buscemi , En drake med röst av Alan Rickman, En Drake med röst ac Miley Cyrus , en drake med röst av Megan Fox. ...
En Britney Spears drake och Drake spelade av Lindsay Lohan.

Dom kounde haft en hel bunt kändisar göra röster till drakarna och gett dom personligheter som matchar kändisen.

Men isället är det massa dötrpkiga secener Hicuo och tandlös gör saker utan mycket dialogz

Filmen bhövede mer skämt och refencer. Någon kounde citera några filmer eller gjor en Roland Regan imitation.

Du kound haft Taylor Swift spela en vikinga version av säg själv eller någon sådan kul.

Men isället är film super trist.

Men Hajar som Hajar är bra.

Den har Robert De Niro som en Maffia haj och Martin Scorsese i en röst vilket är ett av dom coolaste casting valen någonsin.

Till och med Jack Black är för en gångs skulle kul.

Det är också kul att Angelina Jolie spelar en fisk som ser ut som henne.

Så jag tycker Hajar som Hajar är mycket bättre en alla Draktränar filmerna !
Det mesta av detta har du ju redan sagt

Men alla kan inte tycka om samma saker som du så du behöver ju inte vara elak mot Lilla My för det

Jag gillar inte heller Hajar som Hajar så ska du vara elak mot mig också eller

Elios

Faktiskt så håller jag med Gstone här.
Det hade helt klart varit mycket roligare om drakarna kunde tala.
Ofta känns filmen inte lika kul med bara stumma drakar. Den hade kunnat vinna på det tycker jag.  :o

Lilla My

Jag personligen föredrar ju subtil dialog och filmer utan massa prat och snack stup i kvarten och inhyrda kändisar så att det blir kända namn i eftertexterna. Usch, hatar faktiskt när folk som redan är kända ska in och göra fler saker där de inte passar in bara för PR och pengar :-\

Det finns inget vackrare än kommunikation utan tal. Men det är ju vad jag tycker ¯\_(ツ)_/¯

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  8 juli 2019 kl. 01:54:20
Här kan jag däremot säga två exempel som ändå gått vägen för att säga Jared Leto som transa i Dallas Buyers Club som han dessutom vann en Oscar för, likaså Rami Malek när han tog sig an rollen som Freddie Mercury i förra årets succé Bohemian Rhapsody, som han vann en Oscar för bästa manliga huvudroll.
Även i Brokeback Mountain spelas ju två heterokillar i verkligheten två ja bisexuella tror jag cowboysar så det intrycket jag fått är att absolut kan Heterosexuella Spela Homosexuella utan dess like. Självklart spelar dem säkert bra tvärtom också men här ser jag ingen skam överhuvudtaget någonstans.  8)

Absolut finns det heterosexuella som fått seriösa hbtq-roller också, och det funkar absolut ibland. Men en intressant fråga är ju; varför hyra in en heterosexuell cis-person att spela trans* när det finns gott om trans*- skådespelare som hade kunnat spela karaktären precis lika bra? ;)

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2019 kl. 18:42:45
Absolut finns det heterosexuella som fått seriösa hbtq-roller också, och det funkar absolut ibland. Men en intressant fråga är ju; varför hyra in en heterosexuell cis-person att spela trans* när det finns gott om trans*- skådespelare som hade kunnat spela karaktären precis lika bra? ;)

Tänker jag på Jared Leto i Dallas Buyers Club. Så ska det sägas att när jag såg hela filmen på bio så tänkte jag aldrig på att det var han förrän i slutet i eftertexterna.
Hade helt glömt bort att han var med trots att jag någonstans visste att han hade vunnit en Oscar för det. Det hade lika gärna kunnat vara en riktig transperson här.
Just det utmärker en bra skådespelare som kan spela alla typer av roller.
Det var nog därför han vann en Oscar för det.
Har så vitt jag vet bara hänt en gång tidigare att jag sätt på en film där jag inte fattat att det var den skådespelaren som spelade just den rollen. Och det var med Povel Ramel i Bert-Den sista oskulden.  ;D

En annan bra skådespelare som egentligen är hetero som gjort en bra transroll är Woody Harrelson i Anger Management.  ;D

gstone

Alla svar gör mig så arg !

Alla dessa hemska människor som klagar på allt !

Och  säger att skärp spm Draktränaren är bättre.

Jag hade gilla draktränaren om hicups röst inte hade varit såg himla jobbig och om drakarna hade personlighter och talade.

Om jag jobbade på  Dreamworks skule anlita en nund kändisar attt göra rösrer till darkana.

Och ge drakarna personligheter

Hicup skulle låtit Andrew Garfield göra rösten till isälet.


Det kunde varit en Adam Lambert-Drake

En drake med röst av Usher

En brittisk drake med röst av Russell Brand 

Zac Efron kounde gör rösten en drake med

Och en drake kounds spelas av Vanessa Hudgens

Miley Cyrus kounde också gör rösten till drake

Och Drakarna kunde göra ordvitsar och citera kända filmer.

Dessa drakar kunde tillföra en massa One Liners.

Och dom kunde kometera på vad som hände på ett komiskt sätt.

Då skulle jag fakist bry mig ett skit om drakarna om dom hade personlighet och det skulle inte vara så många tråkiga scener nästan utan dialog.

Jag skulle känna att drakarna var riktiga Karaktär och inte bara glorifierad dekor.




[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2019 kl. 22:35:57
Alla svar gör mig så arg !

Alla dessa hemska människor som klagar på allt !
Nu börjar den här tråden spåra ur... :(

Och det är väl ingen som klagat på "allt", utan bara kommit med saklig kritik varför vi inte tycker att Hajar som hajar fungerar så bra i dagens läge.

Det borde inte vara svårt att diskutera sådana här ämnen utan att börja ta till personangrepp och kalla någon för dum eller "hemska människor".  Och hur exakt kom vi in på ämnet Draktränaren, som trots allt knappt har något med Hajar som hajar att göra...?

Elios

Känns som att vi dragit in två stycken saker över en kam. En del av grejerna här har mer hört hemma i ''Mee-Too Rörelsen'' och ''Draktränaren.''

Som jag sagt tycker jag att Hajar som Hajar är en rätt bra film och gillar det jag nämnt tidigare i tråden. :)
Och här tycker jag att det är iallafall en bra förklaring på varför jag gillar den som den är.  ;)

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2019 kl. 22:35:57
Jag hade gilla draktränaren om [...]

Intressant hur vi kan ha så sjukt olika teorier på vad som gör en bra film. ;D Förstår att du gillar Shark Tale nu. Haha

E

Egentligen är det lite onödigt att starta denna tråden bara för att säga att man gillar en film

gstone: du hade kunnat skriva allt om filmen i det här ämnet istället ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=7463.0

TonyTonka

Jag har inte sett filmen på typ 10-12 år sedan, men jag vill minnas att jag tyckte filmen var helt okej när det begav sig. De svenska rösterna vill jag minnas var riktigt bra faktiskt, och musiken är också bra. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D