Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Dessa typer av videor har varit populära ett tag & nu tänker jag skapa mina egna versioner. Videorna kommer innehålla en replik från en karaktär i Super Mario Bros Super Show men vilken replik vill ni höra? Kommer inkludera alla språk jag kan hitta & videon kommer laddas upp på min engelska kanal. Första karaktären blir Flugis men Hasse säger ingen replik som sticker ut, i alla fall har jag den inte inspelad. Svara gärna om ni kommer på nåt som jag inte kan

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 december 2023 kl. 17:37:49Dessa typer av videor har varit populära ett tag & nu tänker jag skapa mina egna versioner. Videorna kommer innehålla en replik från en karaktär i Super Mario Bros Super Show men vilken replik vill ni höra? Kommer inkludera alla språk jag kan hitta & videon kommer laddas upp på min engelska kanal nästa år. Första karaktären blir Flugis men Hasse säger ingen replik som sticker ut, i alla fall har jag den inte inspelad. Svara gärna om ni kommer på nåt som jag inte kan
Vad sägs om när han säger något i stilen med: "Jag är inte din lilla pippi! Jag har inga vingar!" Eller något?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 december 2023 kl. 18:02:09Vad sägs om när han säger något i stilen med: "Jag är inte din lilla pippi! Jag har inga vingar!" Eller något?
Har inge annat i huvudet så jag kommer söka på alla språk som programmet dubbats till % se om jag kan hirra klippet online
26 versioner finns registrerade, de verkar också finnas 2 koreanska & norska dubbningar, hoppas jag kan hitta alla

MOA

#3
Uppdatering:Nu har jag spelat in alla språk jag kunde hitta & jag blev förvånad över att Toad hade en kvinnlig röst på vissa språk. Finns för närvarande inga videor på kantonesiska,filippinska,hebreiska,thailändska,turkiska & ukrainska. Totalt blev de 17 versioner

https://www.youtube.com/watch?v=lhTNdtR40XU

MoonFace

#4
Citat från: MOA skrivet 11 december 2023 kl. 14:09:35Uppdatering:Nu har jag spelat in alla språk jag kunde hitta & jag blev förvånad över att Toad hade en kvinnlig röst på vissa språk. Finns för närvarande inga videor på kantonesiska,filippinska,hebreiska,thailändska,turkiska & ukrainska. Totalt blev de 17 versioner

https://www.youtube.com/watch?v=lhTNdtR40XU
Vet inte om det är jätte förvånande.
Oftast brukar ju kvinnliga dubbare göra unga killars röster. (Exempelvis Ash Ketchums Engelska och Japanska röst är ju gjord utav kvinnor)
Dock är ju Toad en svamp... XD

Mathilda Gustafsson

Citat från: MoonFace skrivet 11 december 2023 kl. 18:08:16Vet inte om det är jätte förvånande.
Oftast brukar ju kvinnliga dubbare göra unga killars röster. (Exempelvis Ash Ketchum)

Dick Eriksson är ju en kvinna det vet vi ju alla ::)

MoonFace

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2023 kl. 18:39:32Dick Eriksson är ju en kvinna det vet vi ju alla ::)
Hahahahaha! (dumt av mig att inte nämna detta jag skriver under v haha. )
Jag tänkte mest Ash Ketchums andra språks dubbare XD
Exempelvis är ju både den Japanska och Engelska rösten där gjord utav kvinnor :)

MOA

Citat från: MoonFace skrivet 11 december 2023 kl. 18:08:16Vet inte om det är jätte förvånande.
Oftast brukar ju kvinnliga dubbare göra unga killars röster. (Exempelvis Ash Ketchums Engelska och Japanska röst är ju gjord utav kvinnor)
Dock är ju Toad en svamp... XD
Av alla 6 kvinnliga röster så är 2 väldigt passande, 1 låter trovärdig, 1 är jag osäker på & 2 får Toad & låta som en gullig anime karaktär vilket är helt fel. E också förvånad över att Vladimir Geramisov låter som en tysk version av Hasse med mörkare röst. Hasse Torbjörnson(En annan Hasse LoL)låter som en mer tolerabel version av Johan Hedenberg. Kommer ranka dessa röster & jag vet som e min favorit

MoonFace

Citat från: MOA skrivet 11 december 2023 kl. 19:36:21Av alla 6 kvinnliga röster så är 2 väldigt passande, 1 låter trovärdig, 1 är jag osäker på & 2 får Toad & låta som en gullig anime karaktär vilket är helt fel. E också förvånad över att Vladimir Geramisov låter som en tysk version av Hasse med mörkare röst. Hasse Torbjörnson(En annan Hasse LoL)låter som en mer tolerabel version av Johan Hedenberg. Kommer ranka dessa röster & jag vet som e min favorit
Har inte hunnit lyssna på denna multilanguage version ännu!
Ska göra det om en stund! :D
Men det ska bli kul att lyssna! Älskar att höra och jämföra olika dubbningar på olika språk :)

MOA

Citat från: MoonFace skrivet 11 december 2023 kl. 20:49:23Har inte hunnit lyssna på denna multilanguage version ännu!
Ska göra det om en stund! :D
Men det ska bli kul att lyssna! Älskar att höra och jämföra olika dubbningar på olika språk :)
Ja jämför jämför jämför! Ni kan säkert gissa vem som e min favorit av rösterna i videon,de e rätt enkelt ;)

MoonFace

Citat från: MOA skrivet 11 december 2023 kl. 21:36:41Ja jämför jämför jämför! Ni kan säkert gissa vem som e min favorit av rösterna i videon,de e rätt enkelt ;)
Haha! Jag tror det är Hasse? :D för mig jag sätt dig skriva mycket om Hasse J :P

Adam Larsson

Citat från: MoonFace skrivet 11 december 2023 kl. 21:44:38Haha! Jag tror det är Hasse? :D för mig jag sätt dig skriva mycket om Hasse J :P
Du underdriver för hon är besatt av honom

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 december 2023 kl. 14:09:35Uppdatering:Nu har jag spelat in alla språk jag kunde hitta & jag blev förvånad över att Toad hade en kvinnlig röst på vissa språk. Finns för närvarande inga videor på kantonesiska,filippinska,hebreiska,thailändska,turkiska & ukrainska. Totalt blev de 17 versioner

https://www.youtube.com/watch?v=lhTNdtR40XU
En del är antingen för feminina eller för mörka för att vara Toad. 

Och är inte ukrainska och ryska typ samma sak? ???

Sabelöga

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2023 kl. 21:58:37Och är inte ukrainska och ryska typ samma sak? ???
Är inte norska och svenska då typ samma sak? Ungefär lika stor skillnad om inte mer.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2023 kl. 21:58:37Och är inte ukrainska och ryska typ samma sak? ???
Enligt den här sidan är ukrainska och ryska lika till ungefär 55 - 62%, så det är alltså inte tillräckligt för att man ska förstå varandra utan betydande problem.

Så gissningsvis lite större skillnad än mellan svenska och danska, borde vi kunna anta.

Att sen många ukrainare även talar ryska är en annan femma, och många ukrainare kan ju rentav ryska bättre än ukrainska - men det beror på att Ukraina varit en del av Sovjetunionen och att deras eget språk förtryckts genom åren innan landet blev självständigt; därav att de flesta äldre talar ryska bättre medan personer födda från 1990-talet och framåt sannolikt huvudsakligen har lärt sig ukrainska.