Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kevin MacLeod

Startat av Skokaka, 10 oktober 2022 kl. 19:40:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Vad tycker ni om Kevin MacLeod?

För er som inte vet vem det är, hans musik är i YouTube och som tur är så verkar det vara tillåtet att använda dom utan att få problem med kopieringsrätt. ;D

Jag tycker att hans musik är riktigt bra och nostalgiska. Det är skönt att man inte ens behöver fråga honom om man får använda hans musik. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2022 kl. 19:40:54Vad tycker ni om Kevin MacLeod?

För er som inte vet vem det är, hans musik är i YouTube och som tur är så verkar det vara tillåtet att använda dom utan att få problem med kopieringsrätt. ;D

Jag tycker att hans musik är riktigt bra och nostalgiska. Det är skönt att man inte ens behöver fråga honom om man får använda hans musik. :D
Mastermind,han skapade nästan all bakgrundsmusik i alla Youtube videor.
Mina favoriter är:
Happy Bee
Hyperfun
Static Motion(Som jag letade efter under 2 års tid innan resultat)
Clean Soul
Jag använder hans musik i mina videor, som ni nog har märkt
Svårt att komma på en kompositör som e lika mångsidig som Kevin MacLeod.Han e en av få som både kan skapa melodier som e raka motsatsen till varandra.En sann legend som funnits på Youtube i över 10 år.
Musiken kommer aldrig att dö ut.

Skokaka

Här är min erfarenhet med honom:

Sneaky Snitch: Detta var den första musiken som ledde mig till honom. Jag brukade höra detta i många videos, speciellt Minecraft videos. Jag förväntade mig att hitta svar i kommentarer om någon frågar vad musiken hette, men jag antar att jag hittade svaret i beskrivningen. Och det var så jag lyckades att hitta honom.

Fluffing a Duck: Jag hörde också detta i en Minecraft video, men först så hörde jag detta i ett spel som min kusin visade till mig där en pingvin försöker att fly från en isbjörn. Jag hade en känsla på mig att det också var Kevin MacLeod musik, och det visade sig stämma. Undrar vad titeln betyder, dock...

Arcadia: Jag trodde att detta var SvampBob musik.

Scheming Weasel: Jag trodde att detta var Mario musik, eller från något annat Nintendo spel.

Pixel Peeker Polka: Jag trodde att detta kom från något 8-bit spel.

Och detta är hur jag lärde mig känna honom och vad jag trodde dessa musik kom ifrån.  ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 oktober 2022 kl. 16:57:19Här är min erfarenhet med honom:

Sneaky Snitch: Detta var den första musiken som ledde mig till honom. Jag brukade höra detta i många videos, speciellt Minecraft videos. Jag förväntade mig att hitta svar i kommentarer om någon frågar vad musiken hette, men jag antar att jag hittade svaret i beskrivningen. Och det var så jag lyckades att hitta honom.

Fluffing a Duck: Jag hörde också detta i en Minecraft video, men först så hörde jag detta i ett spel som min kusin visade till mig där en pingvin försöker att fly från en isbjörn. Jag hade en känsla på mig att det också var Kevin MacLeod musik, och det visade sig stämma. Undrar vad titeln betyder, dock...

Arcadia: Jag trodde att detta var SvampBob musik.

Scheming Weasel: Jag trodde att detta var Mario musik, eller från något annat Nintendo spel.

Pixel Peeker Polka: Jag trodde att detta kom från något 8-bit spel.

Och detta är hur jag lärde mig känna honom och vad jag trodde dessa musik kom ifrån.  ;D
Fluffar En Anka LoL :D

Skokaka


MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 oktober 2022 kl. 19:54:10Låter snuskigt... :o ;D
Yeah...
Minns att jag letade överallt efter denna låt & hittade den när jag kom fram till en spellista med musik av Kevin MacLeod

https://www.youtube.com/watch?v=OBU9cnKEpXA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2022 kl. 21:34:32Yeah...
Minns att jag letade överallt efter denna låt & hittade den när jag kom fram till en spellista med musik av Kevin MacLeod

https://www.youtube.com/watch?v=OBU9cnKEpXA
Jag gjorde på samma sätt, det var en massa musik i samma video dock, och denna var den andra som spelades.