Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Catscratch

Startat av MOA, 30 september 2021 kl. 21:00:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2022 kl. 21:46:50LoL :D 
Kan int vänta & se mer,måste va så sjukt roligt ;D
Mer vadå?

Will Siv

Fun Fact:

Serien skapades av Doug Tennaple som också designade Earthworm Jim.

MOA

Citat från: Will Stewart skrivet  5 oktober 2022 kl. 12:37:42Fun Fact:

Serien skapades av Doug Tennaple som också designade Earthworm Jim.
Jag känner igen de mycket väl,samma humor & samma charm

Skokaka

Jag tänkte för länge sedan fråga över seriens röster, men ni nämnde ju det redan. Så då kan jag slappna av. :)

Men jag har en annan fråga, för att vara säker... Vad heter katterna på Svenska?

Gordon har ju i hela fall samma namn som på Engelska, men de andra två då?... Kallas Mr. Blik för Herr Pick, Blick eller samma som på Engelska? Och heter Waffle på Svenska Våfflan eller Våffla? Jag trodde att han hette Waffles med ett "s" på Engelska, men det är ju bara Waffle. Jag har nog glömt vilket av dessa är rätt.

Det ända jag i hela fall kom ihåg var annars Anders Öjebo som Waffle. Hans röst är ju lätt att komma ihåg. ;)

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 oktober 2022 kl. 19:40:35Jag tänkte för länge sedan fråga över seriens röster, men ni nämnde ju det redan. Så då kan jag slappna av. :)

Men jag har en annan fråga, för att vara säker... Vad heter katterna på Svenska?

Gordon har ju i hela fall samma namn som på Engelska, men de andra två då?... Kallas Mr. Blik för Herr Pick, Blick eller samma som på Engelska? Och heter Waffle på Svenska Våfflan eller Våffla? Jag trodde att han hette Waffles med ett "s" på Engelska, men det är ju bara Waffle. Jag har nog glömt vilket av dessa är rätt.

Det ända jag i hela fall kom ihåg var annars Anders Öjebo som Waffle. Hans röst är ju lätt att komma ihåg. ;)
. han kallas Herr Blick, men jag var inte säker först och skrev t.o.m Herr Pick.

Fast i ett avsnitt är det ett skämt som inte kom med i översättningen, där han kallas för "Herr Pickles" ( inte att förväxlas med den andra Mr. Pickles ) efter ha blivit grön färgad.



. Det verkar skifta mellan Våffla och Våfflan.

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet  6 oktober 2022 kl. 20:37:37. han kallas Herr Blick, men jag var inte säker först och skrev t.o.m Herr Pick.

Fast i ett avsnitt är det ett skämt som inte kom med i översättningen, där han kallas för "Herr Pickles" ( inte att förväxlas med den andra Mr. Pickles ) efter ha blivit grön färgad.



. Det verkar skifta mellan Våffla och Våfflan.
Tack för det. Men förresten, hur är det med Gordons efternamn? Eller är det samma på Svenska?

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 oktober 2022 kl. 20:52:06Tack för det. Men förresten, hur är det med Gordons efternamn? Eller är det samma på Svenska?
har inte hört det på engelska, men det är säkert likadant.

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet  6 oktober 2022 kl. 20:54:05har inte hört det på engelska, men det är säkert likadant.
Okej då.

(Det är Quid.)

MOA

Gordon Quid
Herr Gurka
Våfflan

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet  2 oktober 2022 kl. 16:57:48Samt övriga röster:

Steve Kratz
Johan Hedenberg
Samt en till vars röst är bekant, men som jag inte kan identifiera
Några till jag kände igen:

Pernilla Wahlgren.
Hasse Jonsson.

Skokaka


MOA

Citat från: Will Stewart skrivet  6 oktober 2022 kl. 22:33:07Några till jag kände igen:

Pernilla Wahlgren.
Hasse Jonsson.
Dubbningen e bra men nu blir den bättre :D

MOA

Tale Of The Tail e den engelska versionen av Pelle Svanslös

MOA

Avsnittet A Line In The Litterbox avslutas abrupt

Skokaka

Vänta nu lite, hur gammal är Gordon egentligen? Han är ju kär i Kimberly, och hon är ju bara ett barn. Eller är han yngre än han ser ut? Förresten, att en katt är kär i en människa verkar också konstigt. Okej, detta blev bara pinsamt... :-[