Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Engelskt tal

Startat av gstone, 27 maj 2019 kl. 20:09:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2019 kl. 20:23:10
Inget info om dom Svenska rösterna i filmen än ?
Inte än, jag har mailat SF Studios men har inte fått något svar än.

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2019 kl. 15:32:46
Jag har en bra fråga Kommer Familjen Addams visas på engelska med i biografer eller bara på Svenska ?
Jag vet ärligt talat inte. SF Studios har inte gått ut med någon information om det, och deras pressmaterial anger heller ingenting om det.

Om man ser till andra filmer som SF distribuerat, så har det varierar en hel del - en del har släppts på både svenska och originalspråk över hela landet, annat har bara släppts i originalversion i storstäderna (och i dubbad form i resten av Sverige) och ytterligare en del har inte släppts på originalspråk alls. Det går med andra ord inte att dra några säkra slutsatser utifrån det, men SF är i alla fall inte en av de mindre distributörer som nästan aldrig släpper dubbade filmer i originalspråk (såsom Njutafilms/Studio S, Lucky Dogs, m.fl.).

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2019 kl. 15:32:46
Jag har en bra fråga Kommer Familjen Addams visas på engelska med i biografer eller bara på Svenska ?
Nu har biljettbokningen för Familjen Addams öppnat, och med facit i hand kan vi konstatera att filmen enbart verkar visas med svenskt tal utan text - jag kan inte hitta en enda ort i Sverige där den visas i textad originalversion, så mest troligt har inte SF Studios förberett en sådan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2019 kl. 08:35:05
Nu har biljettbokningen för Familjen Addams öppnat, och med facit i hand kan vi konstatera att filmen enbart verkar visas med svenskt tal utan text - jag kan inte hitta en enda ort i Sverige där den visas i textad originalversion, så mest troligt har inte SF Studios förberett en sådan.

Det sa redan Linda till mig. Men tack ändå.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.