Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Undrar fortfarande väldigt mycket om nya Lady och Lufsen kommen dubbas ? Det ett av mina sörsta frågor vad det gäller Disney Plus i Sverige !

Jag skulle gärna vilja ha någon slags konformation om Nya Lady och Lufsen kommer att ha svensk tal eller inte !

Med vad Daniel s aatt han hörd från dubbningsstudio kan i alla fall nog var rätt säkra på att disney Öus kommer komma rtill nnågon gång i alla fall !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:09:17
Ett exakt datum finns inte, men om mina källor inte är felinformerade släpps den i Sverige och andra delar av Europa någon gång under perioden 1 April till 30 Juni.

Hoppas att det inte är något av det för 1 april är skämtens dag och 30 juni låter väldigt sent...

Skulle nog passa bäst vid påsktiden tror jag...

Jag kommer iallafall inte att skaffa den streamingstjänsten för jag misstänker att det lär bli väldigt dyrt...

Jag hoppas att jag hinner komplettera min planerade Bluray-samling innan 12 november då jag befarar att Disney kanske kommer att censurera sina filmer till Disney+ och kanske t.o.m. kommer att göra samma sak med kommande exemplar av DVD/Bluray i affärerna...

Hittills har jag omkring hälften av den planerade Bluray-samlingen komplett... (28 stycken hittills)

Jag hoppas att jag också hinner komplettera DVD-samlingarna...

Men det är inte lång tid kvar till det datumet och det finns aldrig tillräckligt med tid eller pengar...

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:14:21
Undrar fortfarande väldigt mycket om nya Lady och Lufsen kommen dubbas ? Det ett av mina sörsta frågor vad det gäller Disney Plus i Sverige !

Jag skulle gärna vilja ha någon slags konformation om Nya Lady och Lufsen kommer att ha svensk tal eller inte !

Med vad Daniel s aatt han hörd från dubbningsstudio kan i alla fall nog var rätt säkra på att disney Öus kommer komma rtill nnågon gång i alla fall !

Dessutom så undrar jag också när Svärdet i Stenen (och andra planerade filmer exklusiva för Disney+) kommer att lanseras där eftersom de hittills inte verkar ha gett något datum, trots att filmingen av Svärdet i Stenen började 2018-09-24...

TrondM

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:09:17
Ett exakt datum finns inte, men om mina källor inte är felinformerade släpps den i Sverige och andra delar av Europa någon gång under perioden 1 April till 30 Juni.

De er dessverre feilinformert :)

Disney har allerede annonsert at Disney+ lanseres i Vest-Europa innen utgangen av 2. kvartal 2020. Så, ved første øyekast virker det riktig med "senest 30. juni". Men, det de ikke har fått med seg, er at Disney sa 2. kvartal av regnskapsåret 2020. Regnskapsåret overlapper ikke perfekt med kalenderåret, og så vidt jeg vet, begynte regnskapsåret 2020 for Disney, den 1. oktober i år.

Med andre ord skal Disney+ lanseres innen 31. mars 2020 i hele Vest-Europa.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:18:33
Hoppas att det inte är något av det för 1 april är skämtens dag och 30 juni låter väldigt sent...

Skulle nog passa bäst vid påsktiden tror jag...

Jag kommer iallafall inte att skaffa den streamingstjänsten för jag misstänker att det lär bli väldigt dyrt...

Jag hoppas att jag hinner komplettera min planerade Bluray-samling innan 12 november då jag befarar att Disney kanske kommer att censurera sina filmer till Disney+ och kanske t.o.m. kommer att göra samma sak med kommande exemplar av DVD/Bluray i affärerna...

Hittills har jag omkring hälften av den planerade Bluray-samlingen komplett... (28 stycken hittills)

Jag hoppas att jag också hinner komplettera DVD-samlingarna...

Men det är inte lång tid kvar till det datumet och det finns aldrig tillräckligt med tid eller pengar...

Dessutom så undrar jag också när Svärdet i Stenen (och andra planerade filmer exklusiva för Disney+) kommer att lanseras där eftersom de hittills inte verkar ha gett något datum, trots att filmingen av Svärdet i Stenen började 2018-09-24...

Det är så himla kobtigt vi har hört inget alls om vilka skådespelare som är i Svärdet i Stenen trots att dom började filma för över ett år sedan !! :-\

Vi känner inte til en ända roll !

är skådespelarna så passa okända att Disney helt  struntar i att annonsera dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2019 kl. 23:01:18
Det är så himla kobtigt vi har hört inget alls om vilka skådespelare som är i Svärdet i Stenen trots att dom började filma för över ett år sedan !! :-\

Vi känner inte til en ända roll !

är skådespelarna så passa okända att Disney helt  struntar i att annonsera dom ?

Eller så är den kanske skrotad eller fördröjd.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 oktober 2019 kl. 23:18:22
Eller så är den kanske skrotad eller fördröjd.

Det är också möjligt att de inte vill avslöja skådespelarna innan de är färdiga med filmningen eller att de vill göra en överraskning när de avslöjar datumet...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:18:33
Jag kommer iallafall inte att skaffa den streamingstjänsten för jag misstänker att det lär bli väldigt dyrt...

Jag har inte sett något pris för Sverige ännu, men de verkar ha ambitionen att ligga under de andra streamingtjänsterna. Netflix billigaste abonnemang kostar 89 kronor i månaden, och om Disney+ kan matcha det eller t.o.m. ligga under kan man väl knappast kalla det dyrt. Vi får väl se var det landar...

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:18:33
Jag hoppas att jag hinner komplettera min planerade Bluray-samling innan 12 november då jag befarar att Disney kanske kommer att censurera sina filmer till Disney+ och kanske t.o.m. kommer att göra samma sak med kommande exemplar av DVD/Bluray i affärerna...

Du behöver inte ha så brått. Vänta och se. Jag tror att farhågorna för att Disney kommer att censurera redan utgivna filmer är starkt överdrivna. Även om så skulle ske kommer det inte att göras över en natt.

TrondM

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2019 kl. 22:18:33
Dessutom så undrar jag också när Svärdet i Stenen (och andra planerade filmer exklusiva för Disney+) kommer att lanseras där eftersom de hittills inte verkar ha gett något datum, trots att filmingen av Svärdet i Stenen började 2018-09-24...

Filmingen ble utsatt.

https://hnentertainment.co/exclusive-disneys-live-action-sword-in-the-stone-to-start-production-this-summer-and-character-breakdowns/

I februar var altså målet å starte produksjonen i løpet av sommeren, men jeg vet ikke om de faktisk har kommet i gang ennå, eller om de har funnet skuespillerene de vil ha.

Alexander

Båda filmversioner av "Swiss Family Robinson" från 1940 och 1960 ska finnas på Disney+ i USA.  :)

Det är väl första gången nånsin som Disney ger ut hela 1940 versionen av Swiss Family Robinson?

https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2019/10/14/20913417/disney-plus-launch-lineup-marvel-star-wars-pixar-tv-shows-movies-simpsons-national-geographic

Anders M Olsson

Citat från: Alexander skrivet 15 oktober 2019 kl. 07:34:37
Båda filmversioner av "Swiss Family Robinson" från 1940 och 1960 ska finnas på Disney+ i USA.  :)

Det är väl första gången nånsin som Disney ger ut hela 1940 versionen av Swiss Family Robinson?

1940 års version av Swiss Family Robinson är dock ingen Disneyfilm, utan gjordes av RKO. Men tydligen har Disney i efterhand köpt rättigheterna till filmen. Enligt vissa källor var det för att hindra filmen från att visas så att den inte skulle konkurrera med deras egen version från 1960.

Om de har ändrat sig och låter folk se den nu är det naturligtvis bra.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 oktober 2019 kl. 23:39:29
Du behöver inte ha så brått. Vänta och se. Jag tror att farhågorna för att Disney kommer att censurera redan utgivna filmer är starkt överdrivna. Även om så skulle ske kommer det inte att göras över en natt.

Okej, men tack då... (då kanske jag hinner innan nyår iallafall, eller rentav efter nyår)

Hittills äger jag Snövit och De Sju Dvärgarna, Dumbo, Askungen, Alice i Underlandet, Djungelboken, AristoCats, Den Lilla Sjöjungfrun, Bernard och Bianca i Australien, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Prinsessan och Grodan, Trassel, Röjar-Ralf, Frost, Big Hero 6, Zootropolis, Vaiana, Röjar-Ralf Kraschar Internet, Toy Story 1, 2 & 3, Hitta Nemo, Modig, Insidan Ut, Hitta Doris, Coco och Mary Poppins...

Filmer som jag saknar i min Bluray-samling är Pinocchio, Bambi, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Robin Hood, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus (om den kommer), Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Herkules, Mulan, Tarzan, Kejsarens Nya Stil, Björnbröder, Frost 2 (när den väl kommer), Ett Småkryps Liv, Monsters Inc och Toy Story 4 (när den väl kommer)

Mästerdetektiven Basil Mus verkar uppenbarligen vara den enda Disneyklassikern som inte givits ut på Bluray i Sverige, varför vet jag inte, jag kan bara gissa att Disney kanske inte ansett att filmen är tillräckligt bred för att tro att en Skandinavisk utgåva skulle gå med vinst, personligen tror jag dock att den skulle sälja relativt bra och nog bör filmen vara tillräckligt bred så att det bör finnas marknad för den, men Disney kanske anser annorlunda...

Jag sitter och velar om jag ska införskaffa Bernard och Bianca och Oliver och Gänget på Bluray, men har slagit vad med mig själv att jag endast kommer att göra det OM Mästerdetektiven Basil Mus ges ut på Bluray i Sverige så att jag således kan införskaffa den filmen i samlingen INNAN dessa...

Svärdet i Stenen kommer jag att hoppa över i vilket fall som helst på Bluray eftersom jag hört att dess Bluray-utgåva ska vara riktigt dålig och därmed bör undvikas som pesten...

Filmer som jag funderar på att eventuellt också införskaffa Superhjältarna 1 & 2, Råttatouille, WALLE och Upp i min Bluray-samling, som också är heta kandidater när det kommer till detta område...

Tigers Film är uppenbarligen den enda Nalle Puh filmen som givits ut på Bluray i Sverige, den kommer jag iallafall att införskaffa (införskaffar även Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin och Nasses Stora Film om de kommer)

Jag kommer även att införskaffa Tingeling och Älvornas Hemlighet, Tingeling och Vingarnas Hemlighet och Tingeling och Piratfen på Bluray, då det är de enda Tingeling-filmerna som visats på bio... (de tre första är inte alls dåliga, men man märker att de har något lägre budget än dessa tre)

gstone

När skulle ni tror att Disney Plus kommer till Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2019 kl. 16:47:12
När skulle ni tror att Disney Plus kommer till Sverige ?

Jag skulle gissa omkring påsken 2020...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2019 kl. 21:16:59
Runt min födelsedag ?

Fyller du år under början av april? (påsken 2020 är nämligen omkring första halvan av april)