Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lightyear (2022)

Startat av E, 11 december 2020 kl. 15:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#75
Svenska röster för de största figurerna listas istället för dem engelska men det är engelskans övriga roller som listas. Studiocredits och övriga svenska rösterna listas efter eftertexterna. Tyvärr missade jag några av de största då jag inte var beredd på att de skulle listas där.

Om du är rädd för spoilers se inte bild 1!

gstone

Här rösterna som stod i  Tidnings Artikel  Fredrik Hiller (Chris Evans), Sharon Dyall (Uzo Aduba), Yamineth Dyall (Keke Palmer), John Lundvik (Taika Waititi), Ia Langhammer (Dale Soules), Philip Zandén (Josh Brolin).
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Då vet vi alla röster utom Sox ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2022 kl. 15:22:29
Svenska röster för de största figurerna listas istället för dem engelska men det är engelskans övriga roller som listas. Studiocredits och övriga svenska rösterna listas efter eftertexterna. Tyvärr missade jag några av de största då jag inte var beredd på att de skulle listas där.
Det var tråkigt att höra. Jag ska se om jag lyckas att pricka in alla när jag förhoppningsvis ska se filmen på lördag eller söndag, om nu ingen annan har möjlighet före det. :)

Utifrån hur Disney agerat under senare år, så var det väl ganska väntat att större röster skulle ersätta de amerikanska rösterna, men att övriga credits skulle listas först efter alla eftertexter.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2022 kl. 20:42:36
Det var tråkigt att höra. Jag ska se om jag lyckas att pricka in alla när jag förhoppningsvis ska se filmen på lördag eller söndag, om nu ingen annan har möjlighet före det. :)

Utifrån hur Disney agerat under senare år, så var det väl ganska väntat att större röster skulle ersätta de amerikanska rösterna, men att övriga credits skulle listas först efter alla eftertexter.
Förra gången jag såg Disney film på bio var Encanto och då kom alla svenska credits efter eftertexterna till och med efter Disney vinjetten.

Värt att nämna är att det inte är någon vidare värst komplicerad svensk bildversion, det enda som stod på svenska var en förklarande text om vad det är man skulle få se i filmen och som jag tidigare nämnt ersätter svenska rösterna de engelska i eftertexterna.

Textningen verkade utgå från dubbningen men också göra egna översättningen lite här och där som inte stämde med dubbningen.

gstone

Är det Figge Norling som spelar  Sox  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#81
Citat från: gstone skrivet 15 juni 2022 kl. 20:56:51
Är det Figge Norling som spelar  Sox  ?
Nej, Jag tror att det är någon lite yngre i vilket fall som helst inte Figge Norling. Jag är osäker på om det kanske är Anton Olofsson Raeder. Jag hann som sagt inte se vad det stod på creditlistan.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2022 kl. 15:22:29
Svenska röster för de största figurerna listas istället för dem engelska men det är engelskans övriga roller som listas. Studiocredits och övriga svenska rösterna listas efter eftertexterna. Tyvärr missade jag några av de största då jag inte var beredd på att de skulle listas där.

Du förströde slutet. >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Zebastian

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2022 kl. 21:54:17
Du förströde slutet. >:(
hur? Ni vill ha credits & han gjorde det han kunde vara tacksam istället!

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 15 juni 2022 kl. 21:55:05
hur? Ni vill ha credits & han gjorde det han kunde vara tacksam istället!
Fast den avslöjade en twist ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Zebastian

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2022 kl. 21:58:00
Fast den avslöjade en twist ;)
Är det en tvist att det finns svenska credits?

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 15 juni 2022 kl. 22:04:10
Är det en tvist att det finns svenska credits?

Nej.

Ska jag förklara ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Steffan Rudvall

Förlåt Gstone, men jag kan inte styra över vad Disney väljer och inte väljer att skriva i sina credits.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2022 kl. 22:13:56
Förlåt Gstone, men jag kan inte styra över vad Disney väljer att inte väljer att skriva i sina credits.

Det kan ingen av oss, tyvärr.