Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Film/serie om trollvarelser från 80-90-talet?

Startat av FabulousSloth, 4 augusti 2023 kl. 11:43:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Har ett svagt minne av att jag kollade på någon film på VHS om troll eller liknande varelser som var vid en borg och blev attackerade?
Minns inte om de hade magiska krafter, men jag tror det.
Minns att "filmen" var rätt kort, 2D-animerad, svenskdubbad, från 80/90-talet tror jag. Kan ha varit tidigare eller senare.
Vet inte om det var nåt avsnitt från en serie eller bara en kort film.

Kan inte komma på vad den heter.
Någon som känner igen detta?
(Inte "Trolltyg I Tomteskogen".)
Profilbild av SundaysPlayzone.


FabulousSloth

#2
Ja! Den är det! Tack!

Kollade på videon ovan och den var precis lika konstig som jag minns den.
Sven är så obehaglig när han pratar med Celia genom fönstret.
Det skulle (enligt Youtube) ha varit första avsnittet i en serie som aldrig gjordes, vilket förklarar varför den inte kändes färdig.
Profilbild av SundaysPlayzone.


Jabberjaw

Citat från: FabulousSloth skrivet  4 augusti 2023 kl. 11:53:06Ja! Den är det! Tack!

Kollade på videon ovan och den var precis lika konstig som jag minns den.
Det skulle (enligt Youtube) ha varit första avsnittet i en serie som aldrig gjordes, vilket förklarar varför den inte kändes färdig.
Kul att det var rätt. Såg den på både Engelska och på Svenska för något år sedan.

VHS filmen har först filmen på Engelska. Sedan kommer filmen igen på Svenska. Kan vara tvärtom också ::)

FabulousSloth

#5
Citat från: MOA skrivet  4 augusti 2023 kl. 13:41:38Nedlagd pilot & man kan fatta varför
Ja! ;D
Det är ett under att jag inte hade mardrömmar om de onda trollen (och alla andra karaktärer i närbild) när jag var barn.  :o
Profilbild av SundaysPlayzone.

FabulousSloth

#6
Citat från: Jabberjaw skrivet  4 augusti 2023 kl. 16:30:14Kul att det var rätt. Såg den på både Engelska och på Svenska för något år sedan.

VHS filmen har först filmen på Engelska. Sedan kommer filmen igen på Svenska. Kan vara tvärtom också ::)
Hade för mig att den hade en mer kreativ titel än "De Magiska Trollen". ;D
Vad jag minns så visades filmer i originalljud efter den svenska dubbningen. :)
Profilbild av SundaysPlayzone.