Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Häxsabbat (Boszorkányszombat, 1983)

Startat av Ovanliga dubbningar, 20 augusti 2022 kl. 20:59:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

#75
Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  8 september 2022 kl. 23:10:23Dessvärre tycks min dator ha slutat fungera, och jag lyckas inte starta den över huvud taget längre. :'(

Jag hoppas innerligt att hårddisken i sig är intakt, så att jag inte blir tvungen att börja om från början igen med Häxsabbat, Dumbo och övriga påbörjade projekt - men det vet jag först när jag antingen får igång datorn eller köper en ny.

Just nu tittar jag bara in som hastigast via mobiltelefonen, men kommer inte kunna svara på e-post eller personliga meddelanden förrän jag på ett eller annat sätt har en fungerande dator igen. Jag ska se om den här datorn går att rädda, eller om jag blir så illa tvungen att köpa en ny.

Daniel Hofverberg - Det är ingen brådska längre med rollista till Häxsabbat eller digitalisering av förspelet, utan nu måste jag få igång datorn innan jag kan göra något mer.
Nej, vad tråkigt att även du skulle få datorproblem nu. Hårddisken är dock med största sannolikhet fortfarande användbar, om du är villig att öppna upp chassit så skulle du kunna koppla ifrån och montera ur den. Sedan när du skaffat en ny kan du montera disken i den.

Eller så kan du skaffa en SATA-till-USB adapter (med strömkoppling) och föra över det du vill behålla från den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  8 september 2022 kl. 23:10:23Dessvärre tycks min dator ha slutat fungera, och jag lyckas inte starta den över huvud taget längre. :'(
Åh nej, inte du också...?! :'(

Jag har ju haft datorproblem länge med min stationära dator, men då jag fortfarande har en laptop känns det inte riktigt lika akut. Men om du bara hade en dator som nu har gått sönder, så förstår jag att det verkligen är panik... :(

Daniel Hofverberg

Nu har jag i alla fall digitaliserat kortfilmen som @Ovanliga dubbningar ville ha som bonuskortfilm (eller förspel, som hon ju föredrar att kalla det för) - och inte bara den kortfilmen utan hela VHS-kassetten som den filmen var på. :)

Men jag avvaktar med att skicka digitaliseringen till henne förrän jag får bekräftelse att hon kan ta emot den - trots allt brukar ju Sprend och liknande tjänster bara behålla filerna i en vecka, och har man datorproblem är en vecka inte särskilt lång tid...

Av respekt för Josefin kommer jag inte berätta mer om vad det är jag har digitaliserat, men så fort som hon har lagt ut Häxsabbat kommer jag att ladda upp hela VHS-kassetten ifråga till Archive.org (men i mitt fall blir det "bara" ren VHS-kvalitet, och inte synkat till någon bättre bildkälla). :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 september 2022 kl. 22:18:50Bra röster :D
Jag instämmer. Av det lilla jag sett av Häxsabbat tycker jag dubbningen är riktigt bra också (men jag har tyvärr inte hunnit se hela filmen på grund av allt strul med servern och spamutskick, utan har bara spolat igenom och sett lite här och var). :)

Ovanliga dubbningar

Håll alla tummar ni har för att min dator håller sig vid liv ett litet tag till, för nu är Häxsabbat preliminärt klar och jag har just satt på export. :)

Att exportera den färdiga videofilen från Adobe Premiere Pro brukar emellertid ta ungefär 24 timmar för mig, och om jag sen hittar något fel så måste jag alltså göra om det och vänta 24 timmar till, och så vidare. Det kan alltså ta några dagar innan filmen ligger uppe, men om inget strular ovanligt mycket eller om datorn lägger av helt innan dess så hoppas jag att filmen ska ligga ute på Archive innan veckans slut.

Lillefot

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 september 2022 kl. 22:59:01Håll alla tummar ni har för att min dator håller sig vid liv ett litet tag till, för nu är Häxsabbat preliminärt klar och jag har just satt på export. :)

Att exportera den färdiga videofilen från Adobe Premiere Pro brukar emellertid ta ungefär 24 timmar för mig, och om jag sen hittar något fel så måste jag alltså göra om det och vänta 24 timmar till, och så vidare. Det kan alltså ta några dagar innan filmen ligger uppe, men om inget strular ovanligt mycket eller om datorn lägger av helt innan dess så hoppas jag att filmen ska ligga ute på Archive innan veckans slut.
Verkligen det, då önskar jag dig lycka till och att datorn kan hållas igång bara den extra lilla biten.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 september 2022 kl. 22:59:01Håll alla tummar ni har för att min dator håller sig vid liv ett litet tag till, för nu är Häxsabbat preliminärt klar och jag har just satt på export. :)

Att exportera den färdiga videofilen från Adobe Premiere Pro brukar emellertid ta ungefär 24 timmar för mig, och om jag sen hittar något fel så måste jag alltså göra om det och vänta 24 timmar till, och så vidare. Det kan alltså ta några dagar innan filmen ligger uppe, men om inget strular ovanligt mycket eller om datorn lägger av helt innan dess så hoppas jag att filmen ska ligga ute på Archive innan veckans slut.
Jag håller också tummarna att din dator funkar länge nog, och att filmen kan bli färdig - jag ser fram emot att se det färdiga resultatet för Häxsabbat. :)
(och jag är även nyfiken på vilken kortfilm du valt som bonus)

Ovanliga dubbningar

Mitt första försök till export blev tyvärr inte riktigt helt rätt, utan det blev två bildrutor fel vid ett par tillfällen. Det låter kanske lite, men när det gäller bildversion är varenda bildruta helt avgörande och förstör helt illusionen om skyltar kommer in och ut två bildrutor fel. :(

Så nu har jag gjort om projektet en aning och satt på ny export, så om det här försöket blir bättre bör jag kunna ladda upp det till Archive söndag kväll eller måndag afton/kväll, så länge datorn fortfarande fungerar då.

Ovanliga dubbningar

Nu är äntligen Häxsabbat uppladdad och klar, och går att både spela i webläsaren och laddas hem. Mycket nöje! :)
https://archive.org/details/haxsabbat

Jag är inte helt nöjd med den svenska bildversionen på en punkt, så jag kanske tar mig tid att förbättra den senare - men just nu har jag nöjt mig med att få färdig en preliminär version så snabbt som möjligt, innan datorn med växande sannolikhet slutar funka helt.

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 september 2022 kl. 15:03:02Nu är äntligen Häxsabbat uppladdad och klar, och går att både spela i webläsaren och laddas hem. Mycket nöje! :)
https://archive.org/details/haxsabbat

Jag är inte helt nöjd med den svenska bildversionen på en punkt, så jag kanske tar mig tid att förbättra den senare - men just nu har jag nöjt mig med att få färdig en preliminär version så snabbt som möjligt, innan datorn med växande sannolikhet slutar funka helt.
Spännande att se hur det blev. 😄

Lillefot

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 september 2022 kl. 15:03:02Nu är äntligen Häxsabbat uppladdad och klar, och går att både spela i webläsaren och laddas hem. Mycket nöje! :)
https://archive.org/details/haxsabbat

Jag är inte helt nöjd med den svenska bildversionen på en punkt, så jag kanske tar mig tid att förbättra den senare - men just nu har jag nöjt mig med att få färdig en preliminär version så snabbt som möjligt, innan datorn med växande sannolikhet slutar funka helt.
Sweet, det kommer bli en annorlunda upplevelse att få se filmen. Stort tack.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Erika

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 september 2022 kl. 15:03:02Nu är äntligen Häxsabbat uppladdad och klar, och går att både spela i webläsaren och laddas hem. Mycket nöje! :)
https://archive.org/details/haxsabbat

Jag är inte helt nöjd med den svenska bildversionen på en punkt, så jag kanske tar mig tid att förbättra den senare - men just nu har jag nöjt mig med att få färdig en preliminär version så snabbt som möjligt, innan datorn med växande sannolikhet slutar funka helt.

Guld! Ska bli kul att få se (igen) med bättre kvalitet. Stort tack! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 september 2022 kl. 15:03:02Nu är äntligen Häxsabbat uppladdad och klar, och går att både spela i webläsaren och laddas hem. Mycket nöje! :)
https://archive.org/details/haxsabbat

Jag är inte helt nöjd med den svenska bildversionen på en punkt, så jag kanske tar mig tid att förbättra den senare - men just nu har jag nöjt mig med att få färdig en preliminär version så snabbt som möjligt, innan datorn med växande sannolikhet slutar funka helt.
Tack så mycket, det ska bli mycket spännande att se. :)