Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2022 kl. 15:12:03Ja, Anastasia finns den har inga rättighetsproblem

Och den har alltid distribuerats av Fox.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 15:22:25Och den har alltid distribuerats av Fox.

Finns det svenskt tal på Anastasia på Disney plus ?  Såg i kväll Tummelisa, lika bra som vanligt.   ;)

Racnar

Citat från: moviefan skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:24:01Finns det svenskt tal på Anastasia på Disney plus ?  Såg i kväll Tummelisa, lika bra som vanligt.  ;)
Självklart finns det svenskt tal på Anastasia

moviefan

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:25:23Självklart finns det svenskt tal på Anastasia

Vet att filmen finns dubbad, undrade bara om dubbningen finns på Disney+.  

Racnar

Citat från: moviefan skrivet 28 augusti 2022 kl. 15:42:59Vet att filmen finns dubbad, undrade bara om dubbningen finns på Disney+. 
Det är det jag säger såklart den finns på svenska på Disney Plus den har aldrig haft något rättighetsproblem

gstone

Det finns en affäer i Stockholm som säljer Tummelisa med svenskt tal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 24 september 2022 kl. 17:22:33Det finns en affäer i Stockholm som säljer Tummelisa med svenskt tal.
Vet du dess namn, måhända?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 24 september 2022 kl. 17:35:09Ja :D är du intresserad ?
Det kan du skriva upp, jag bor nämligen i Stockholm just nu.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2022 kl. 21:00:09Min personliga favorit är utan tvekan Brisby och NIMHs hemlighet, men Resan till Amerika och Landet för länge sedan var också mycket bra. Det är bara synd att Landet för länge sedan urholkats genom femtioelva betydligt sämre uppföljare, som förstås har påverkat även den första filmens rykte (Den andra filmen var det väl inget direkt fel på, men desto större brister med film nr 3 och framåt som uppenbarligen mest har gjorts för att tjäna enkla pengar)... :(

Jag kan förstå din känsla för precis den känslan du har för Landet För Längesedan har jag själv för Svanprinsessan (som visserligen inte är en Don Bluth film), jag har inga större problem med film 2 & 3, men jag tycker de kunde ha stannat vid den tredje filmen, jag har aldrig sett filmerna som gjorts efter 3an, men utav det jag sett är det absolut inga höjdare och det känns uppenbart att dessa datoranimerade uppföljare till Svanprinsessan endast gjorts för att kunna tjäna enkla pengar.

gstone

Tummelisa och Änglahund är nog hans två bästa filmer !!

Det är i alla fall mina favoriter ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2023 kl. 12:51:40Tummelisa och Änglahund är nog hans två bästa filmer !!

Det är i alla fall mina favoriter ;D

Tummelisa är min favorit, sångerna är så fina. Och svenska dubbningen är jättebra. 

Disneyfantasten

Okej, idag köpte jag Titan A.E. på DVD begagnad och kommer ge den en chans till framöver.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 18:42:35Okej, idag köpte jag Titan A.E. på DVD begagnad och kommer ge den en chans till framöver.
I en second hand butik?