Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hästen Clyde spelas av den väldigt talangfulla  Linus Eklund Adolphson :D 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 07:57:17Hästen Clyde spelas av den väldigt talangfulla  Linus Eklund Adolphson :D
Det låter inte alls som honom överhuvudtaget.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2023 kl. 10:25:50Det låter inte alls som honom överhuvudtaget.
Det är väl befängt att tror att regissören av själva dubbningen har fel ⁉️

Han är ju den mest insatta ❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 10:31:54Det är väl befängt att tror att regissören av själva dubbningen har fel ⁉️

Han är ju den mest insatta ❗️
Har han sagt det bör vi väl kunna lita på det.

Visst händer det i undantagsfall att studiorna dokumenterar felaktiga uppgifter, men kommer det direkt från regissören blir det ju en mindre mellanhand så att uppgifterna borde vara tillförlitliga.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 10:31:54Det är väl befängt att tror att regissören av själva dubbningen har fel ⁉️

Han är ju den mest insatta ❗️
Jag tror nog att du hittar på med att du varit i kontakt med regissören, Benke och Linus låter inte särskilt lika varandra.

Den enda erfarenhet jag har av Linus röst är live-action Pumbaa och där har jag ännu bara hört sången via YouTube.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 10:31:54Det är väl befängt att tror att regissören av själva dubbningen har fel ⁉️

Han är ju den mest insatta ❗️
Även om du faktiskt har kontaktat regissören så blir det lite "Pojken som skrek varg" du har ju bland annat nämnt att du mött Doreen Denning...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2023 kl. 11:03:45Jag tror nog att du hittar på med att du varit i kontakt med regissören, Benke och Linus låter inte särskilt lika varandra.

Den enda erfarenhet jag har av Linus röst är live-action Pumbaa och där har jag ännu bara hört sången via YouTube.
Det måste vi ju kunna lösa enkelt - @gstone, kan du posta skärmdumpar av de relevanta delarna av din korrespondens med Joakim (givetvis med eventuell känslig information utsuddad), så att vi ser att du talar sanning? Vill du inte posta det offentligt räcker det att du mailar till mig, så att jag kan se att det är äkta. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 november 2023 kl. 20:59:39Det måste vi ju kunna lösa enkelt - @gstone, kan du posta skärmdumpar av de relevanta delarna av din korrespondens med Joakim (givetvis med eventuell känslig information utsuddad), så att vi ser att du talar sanning? Vill du inte posta det offentligt räcker det att du mailar till mig, så att jag kan se att det är äkta. :)
Om det nu är sant som han säger, så kan han isåfall ha blandat ihop karaktärerna och mints fel, det är inte omöjligt, jag tror inte att någon regissör avsiktligt kommer med osanning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2023 kl. 21:03:18Om det nu är sant som han säger, så kan han isåfall ha blandat ihop karaktärerna och mints fel, det är inte omöjligt, jag tror inte att någon regissör avsiktligt kommer med osanning.
Tar han uppgifterna från minnet kan han absolut minnas fel. Om han däremot har rollistan uppskriven från dubbningen och rollbesättningen, så är ju risken betydligt mindre att det skulle vara felaktigt (men självklart kan risken aldrig bli noll, ingen är vi ju mer än människa).

Steffan Rudvall

Peter Wanngren har spelat Benjamin Syrsa i Disney Sing Along Songs.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 19:28:09Peter Wanngren har spelat Benjamin Syrsa i Disney Sing Along Songs.
Det stämmer, så jag antar att det måste betyda att han var Benjamin Syrsas etablerade röst innan Pinocchio dubbades om då Jan Modin blev godkänd.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2024 kl. 19:45:06Det stämmer, så jag antar att det måste betyda att han var Benjamin Syrsas etablerade röst innan Pinocchio dubbades om då Jan Modin blev godkänd.
Det konstiga är ju att Johan Halldén faktiskt spelar Pinocchio i en av dessa Sing along utgåvorna vilket väl bör betyda att dubbningen av Pinocchio redan hade påbörjats...