Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Liknande Röster

Startat av Elios, 13 maj 2019 kl. 16:25:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Jo jag tänkte om vi här kunde kolla lite på vilka svenska röster här är lika originalrösten om vi ser det från en utländsk film.

T. Ex. Så är ju Jeremy Irons och Rikard Wolff väldigt lika med deras mörka röst i prestationen av Scar.  :o
Jag undrar om ni med har några förslag på vilka röster som låter lika i både svensk och originalrösten.
För vad jag lärt mig så är det ganska viktigt om man vill bli röstskådespelare (som jag såg i ett avsnitt av Anders & Måns, hmm. Undrar vilket??^^)
att man ska vara lik originalrösten så mycket som möjligt.

Nå vad tycker du Hofverberg? Några du tycker gör bra svenska tolkningar som låter likt originalet?^^

E

Guy de la Berg och Jim Cummings låter lika som Nalle Puh :)

Erika

Fredrik Hiller och Patrick Warburton (t. ex. Kronk i "Kejsarens nya stil") är ganska lika.

gstone

Margareta Sjödin passar väldigt bra att dubba Eva Gabor.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Allan Svensson är jättelik John Goodman och Fredrik Dolk låter precis som Tim Allen...

gstone

Björn Granath är en bra dubbar för Patrick Stewart.

Om jag hade fått dubba Horton tycker jag Henrik Dorsin skulle spelat Borgmästaren. Han passar bra att dubba Steve Carell.

Lennart Jähkel  borde varit Uggla i Nya äventyr i Sjumilaskogen. Han passar bra att dubba Craig Ferguson. 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2019 kl. 20:41:50
Björn Granath är en bra dubbar för Patrick Stewart.

Om jag hade fått dubba Horton tycker jag Henrik Dorsin skulle spelat Borgmästaren. Han passar bra att dubba Steve Carell.

Lennart Jähkel  borde varit Uggla i Nya äventyr i Sjumilaskogen. Han passar bra att dubba Craig Ferguson.

Dessutom borde Allan Svensson ha varit Baloo...

Soscla

Siw Malmkvist är ju underbar som Yzma och låter jättelik Eartha Kitt!
It's so fluffy I'm gonna die!

jimstrom

Stefan Carlsén och Chritopher Lee/Corey Burton



"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Jag är ändå lite sådär kluven faktiskt att Alan Rickman i rollen som Snape är fantastisk men Adam Fietz är ju faktiskt inte direkt särskilt lik honom i rösten. Det känns ju som Adam Fietz gör en egen tolkning av Snape. Nu säger jag inte att det är dåligt men den påminner ju inte alls om originalet!?^^

Hans Tolvaly

Johan Schinkler och James Earl Jones (Johan är en perfekt svenskröst till Darth Vader)

Stefan Ljungqvist och Christopher Lee.

Elios

Tror nog att Karl Dyall och Will Smith faktiskt kan låta rätt lika.  8)