Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag vet inte om jag nämnt detta, men jag tycker att Ida On borde dubba!  :)

För er som undrar så är Ida On med i programmet Sommarlov, faktum är att hon är ny för i och och det är således fem programledare under Sommarlov för i år!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 17:57:40
Jag vet inte om jag nämnt detta, men jag tycker att Ida On borde dubba!  :)
Det håller jag verkligen med om hon har en väldigt fin röst

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 18:31:57
Det håller jag verkligen med om hon har en väldigt fin röst

Liksom andra personaler som medverkar i program på Barnkanalen som jag nämnt tidigare här i tråden (bl.a. från Bolibompa, Sommarlov, Mysteriet På Barnkanalen, osv.)

Sedan finns det även flera personer som jag tycker dubbat för sällan och tycker skulle vara väldigt intressanta att att se i fler dubbningar framöver, bl.a. Sanna Nielsen, Clara Henry, m.fl.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 18:46:36
Liksom andra personaler som medverkar i program på Barnkanalen som jag nämnt tidigare här i tråden (bl.a. från Bolibompa, Sommarlov, Mysteriet På Barnkanalen, osv.)

Sedan finns det även flera personer som jag tycker dubbat för sällan och tycker skulle vara väldigt intressanta att att se i fler dubbningar framöver, bl.a. Sanna Nielsen, Clara Henry, m.fl.
Clara Henry spelar ju en av huvudrollerna i  filmen Scoob!

Adam Larsson



Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 18:54:08
Clara Henry spelar ju en av huvudrollerna i  filmen Scoob!
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 18:56:56
Hon spelar Velma

Hur vet du det? (filmen har ju inte haft premiär ännu)

Clara Henry vet jag medverkar i Big Hero 6 och Hitta Doris och Sanna Nielsen vet jag medverkar i omdubbningen av Alice i Underlandet...

Vilka spelar då Daphne, Fred och Shaggy? (Scooby Doo själv borde rimligtvis vara Steve Kratz som vanligt)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 18:58:48
Hur vet du det? (filmen har ju inte haft premiär ännu)

Clara Henry vet jag medverkar i Big Hero 6 och Hitta Doris och Sanna Nielsen vet jag medverkar i omdubbningen av Alice i Underlandet...

Vilka spelar då Daphne, Fred och Shaggy? (Scooby Doo själv borde rimligtvis vara Steve Kratz som vanligt)
Jag känner igen hennes röst från den andra trailern jag är 100% säker på att det är hon

https://youtu.be/auHGerr81os

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:00:36
Jag känner igen hennes röst från den andra trailern jag är 100% säker på att det är hon

https://youtu.be/auHGerr81os

Men är du säker på att det kommer att vara filmens röster? (receptionisten låter förresten som Mimmi Sandén men jag är inte helt säker)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:05:48
Men är du säker på att det kommer att vara filmens röster? (receptionisten låter förresten som Mimmi Sandén men jag är inte helt säker)
Det här är inte trailer röster eftersom att de hade andra röster i första trailern så borde detta vara de faktiska rösterna som är med i filmen

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 18:58:48
Vilka spelar då Daphne, Fred och Shaggy? (Scooby Doo själv borde rimligtvis vara Steve Kratz som vanligt)
Shaggy spelas som vanligt av Jesper Adefelt, Scooby spelas självklart av Steve Kratz och Fred spelas av Daniel Norberg. Vem som spelar Daphne vet jag tyvärr inte.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:09:47
Det här är inte trailer röster eftersom att de hade andra röster i första trailern så borde detta vara de faktiska rösterna som är med i filmen

Fast i trailern till Zootropolis hade Duke Weaselton och Konstapel McHorn helt andra röster än i filmen (den sistnämnda spelades av Benke Skogholt i trailern till skillnad från filmen där han spelades av Adam Fietz) medan både Judy och Nick hade samma röster i trailern som i filmen, hur förklarar du det?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:15:12
Fast i trailern till Zootropolis hade Duke Weaselton och Konstapel McHorn helt andra röster än i filmen (den sistnämnda spelades av Benke Skogholt i trailern till skillnad från filmen där han spelades av Adam Fietz) medan både Judy och Nick hade samma röster i trailern som i filmen, hur förklarar du det?  ???
Men tror du verkligen att de skulle ta in Clara Henry och Daniel Norberg för att bara dubba en trailer?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:16:56
Men tror du verkligen att de skulle ta in Clara Henry och Daniel Norberg för att bara dubba en trailer?

HÖGST osannolikt  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:16:56
Men tror du verkligen att de skulle ta in Clara Henry och Daniel Norberg för att bara dubba en trailer?

Tja, de gjorde ju det med Björn Skifs redan i första Toy Story trailern och där hade Hamm en annan röst än i filmen, de tog även in Leif Andrée och Ulla Skoog i första teasern av Hitta Nemo (likaså var också Anders Jansson med som Bruce i en annan biotrailer), de tog även in Robert Gustafsson i teasern till Monsters University (där han ersattes av Johan Ulveson p.g.a. tidsbrist i samband med inspelningen av Hundraåringen), sedan tror jag också att Heléne Lundström spelade Pocahontas i den biotrailer som använde Anders Öjebo som John Smith, Dan Ekborg och Peter Harryson spelade Hades och Fille i biotrailern till Herkules, likaväl som Siw Malmkvist spelade Yzma i biotrailern till Kejsarens Nya Stil, även i fallet med Björnbröder var Anders Jansson och Johan Wester med i biotrailern, så vem vet egentligen...