Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tecknade och Riktiga Versioner

Startat av Elios, 17 april 2019 kl. 20:25:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om att en del filmer eller serier går från kanske typ tecknad till riktigt? Vad sa ni när ni var små och ni såg att den nya Scooby Doo filmen då kom? Liksom jag sa alltid den riktiga Scooby Doo för att det var riktiga människor i den. Trodde ju faktiskt att Scooby var en riktig hund som dem bara hade lärt sig trixa med på typ cirkus. Men när min mamma sa att han var datoranimerad så ville jag inte tro mina öron. Så jag vägrade tro på det och sa jämt till alla att han var riktig och Scrappy också.

Men en del andra serier/filmer och undrar vilka ni tycker är bäst av dem och vilka typ tecknade/riktiga serier tycker ni ska bli göras till det andra så att säga. Vi kan räkna animerade filmer eller serier också som tecknat idag!  :)

Min lista är:

Tecknad/Riktiga:

Scooby Doo

Fred Flinta

Stuart Little

Katten Gustaf

Tintin

Mr. Bean

Ozzy & Drix

Djungelboken

Skönheten och Odjuret

Dumbo

Aladdin (ni får bedömma mer när den nya släpps senare i år)

Lejonkungen (samma som förra)

Asterix & Obelix

Yogi Björn

Dragon Ballz

101 Dalmatiner

Dum och Dummare

Masken

James Bond

Tillbaka till framtiden

Ace Ventura

X-Men

Avengers

Spider Man

Super Man

Batman

Fantomen

Hulken

Transformers

He-Man

Fairly Odd Parents

Pippi Långstrump

Karlsson På Taket

Sagan om ringen

Pelle Svanslös

Smurfarna

Looney Tunes

Kapten Sabeltand

Pettson & Findus

Djungel George

Kim Possible

Skriv gärna in fler som ni kan komma på.
Finns massor.

Disneyfantasten

Ursäkta att jag frågar, men menar du Djungelboken från 1994 eller 2016?

Elios

#2
Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 april 2019 kl. 20:54:01
Ursäkta att jag frågar, men menar du Djungelboken från 1994 eller 2016?

Ingen fara. Vi kan väl säga båda men egentligen tycker jag nog själv mest 2016 års version då den följer en ung Mowgli. Man kan även lägga till den filmen på Netflix om man vill det.  :D

Uppdatering! Jag säger nog mest Djungelboken från 2016 för att där talar alla djuren och vad jag minns så gör dem det inte i 1994 års version. För den är ju mer spänt äventyr som jag minns på dem gamla reklam snuttarna på trailern till gamla vhs filmerna på Disney man såg som barn.  ;D

Och återigen får man bilda sin egen uppfattning om Netflix Mowgli är en riktig version till den tecknade. Det lägger inte jag mig i.  ;D

Elios

#3
Här vad jag tycker är bäst enligt min mening:

Scooby-Doo:

Inget går ju så upp i kanten så högt som den tecknade. Även om jag tycker att den riktiga också är fet. Särskilt hur monstren skrämmer en.

Den jag gillar: Tecknade.

Fred Flinta:

Jag tycker ju att dem riktiga spel filmerna är väldigt så intet sägande mest och tycker inte alltid dem varit något vidare och känner att den senaste med Familjen Flinta i Viva Rock Vegas känns lite fånigt att dem då lägger ut både Bettie och Barney när dem så vad jag vet inte heter Flinta i efternamn?? Nej, jag tycker snarare det bara hade räckt med Flintstones in Viva Rock Vegas fast på svenska titeln då med Flinta istället. Bara något jag tänkte på nu som ploppade upp.
Men den tecknade är ju alltid en symbol och klassiker som nästan alla tycker om och har en stor plats i mitt hjärta som har funnits sedan 60-talet, kan man tänka sig????

Den jag gillar:
Tecknade.
       
Stuart Little:

Jag kan faktiskt vara helt ute och cykla nu men jag har en liten svag känsla av att Stuart Little också har funnits som TV-Serie en gång i tiden. Nåja. Här tycker jag ju att den tredje filmen som är den ända "Tecknade" inget särskilt vidare. Visst så jag tyckte det var ballt till en början med sådan grafik men tycker alltid att tvåan är bäst då där är mycket familj och kärleks mys för alla i familjen och Peter Jöback slutar aldrig att överraska mig. 😆

Den jag gillar: Riktiga.

Mer inom kort....  :D

E

#4
Citat från: Elios skrivet 18 april 2019 kl. 12:03:25
Stuart Little:

Jag kan faktiskt vara helt ute och cykla nu men jag har en liten svag känsla av att Stuart Little också har funnits som TV-Serie en gång i tiden. Nåja. Här tycker jag ju att den tredje filmen som är den ända "Tecknade" inget särskilt vidare. Visst så jag tyckte det var ballt till en början med sådan grafik men tycker alltid att tvåan är bäst då där är mycket familj och kärleks mys för alla i familjen och Peter Jöback slutar aldrig att överraska mig. 😆

Den jag gillar: Riktiga.
Det finns en tecknad tv-serie om Stuart men den kom EFTER filmerna ;) 1:an och 2:an är faktiskt 2 av mina många favorit-filmer :D

Artan1528

#5
Mangler du ikke The Smurfs og Looney Tunes? :D

Jeg elsker faktisk mest Live-Action end animeret. For de fleste er det Live-Action der vinder for mig :)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 april 2019 kl. 12:16:56
Det finns en tecknad tv-serie om Stuart men den kom EFTER filmerna bara så att du vet ;) 1:an och 2:an är faktiskt 2 av mina många favorit-filmer :D

Dubbades den?

Elios

Citat från: Artan1528 skrivet 18 april 2019 kl. 13:08:47
Mangler du ikke The Smurfs og Looney Tunes? :D

Jeg elsker faktisk mest Live-Action end animeret. For de fleste er det Live-Action der vinder for mig :)

Ja just det dem kan vi med ta med. Lägger till dem också.  8)

E

Citat från: Elios skrivet 18 april 2019 kl. 14:38:22
Dubbades den?
Ja det gjorde den. Fast alla röster från filmerna är utbytta. Snowbell dubbades av Lars Dejert istället för Peter Harryson

Elios

Katten Gustaf:

Minns att jag tyckte väldigt mycket om den riktiga versionen när den kom på bio då jag såg den. Tvåan funkar också helt okej.
Den där Gustaf-Livs Levande var rätt speciell i mina ögon nu som animerad. Men själva serien för längesen eller ja där Reine Brynolfsson medverkar är ju den man refererar mest till. Tycker den var rolig att se på ibland när man inte hade något att göra men den var hyfsat bra.
Däremot den eller nja den som visades på Cartoon Network, (har ingen aning om den gör det längre) var ju verkligen ingen höjdare. Helt vilsen och man känner inte igen en ändrade röst och helt svimfärdig nästan. Får ingen lust alls att se den när den visas. >:( Annars är ju serien med Reine i huvudrollen den jag ändå tycker den är så den ska vara.  ;D

Den jag gillar: Tecknade.

Tintin:

Vad jag vet så finns det väl en spelfilm med riktiga människor som har med Tintin.
Men den har jag aldrig sätt och kan inte uttala mig om den.
Den tecknade är ju ostoppbar. Däremot ska det erkännas att jag knappt kollat på det då jag inte alltid varit intresserad av Tintin mer än kanske någon gång men jag ska dela med mig av nu att jag är faktiskt lite sugen på att se några gamla klassiker nu när man tänker på dem.
Vad gäller den senaste helt animerade Tintin och Enhörningens Hemlighet tyckte jag den var ju liksom så sådär och det jag undrar en hel del var skulle det inte komma en tvåa??

Den jag gillar: Tecknade.

Mr. Bean:

Jag skrev lite om denna serie vad gäller tecknade Mr. Bean i en annan tråd här på forumet. Men den riktiga är ju en riktig klassiker och är omöjlig att slå.
Jag gillar den tecknade också men var längesen jag såg den.

Den jag gillar: Riktiga.

Ozzy & Drix:

Här har jag bara sätt serien och kan inte uttala mig hur den riktiga spelfilmen är men kan ju tillägga att jag i flera år faktiskt har velat se den men ja det har bara inte blivit av helt enkelt.  ::)
Vad gäller serien minns jag att jag älskade introt i hur dem är bakterier osv.
Annars var den bra så ibland och ingen favorit men den funkar. 🖒

Den jag gillar: Tecknade.


Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 april 2019 kl. 14:56:04
Ja det gjorde den. Fast alla röster från filmerna är utbytta. Snowbell dubbades av Lars Dejert istället för Peter Harryson

Vet du vem som dubbade Stuart?
Var förresten fågeln Margalow med i den?  ???

E

Citat från: Elios skrivet 18 april 2019 kl. 15:13:48
Vet du vem som dubbade Stuart?
Var förresten fågeln Margalow med i den?  ???
Margalow är med i några avsnitt.

Vet inte vem som dubbar Stuart men han låter litegrann som Kim Sulocki

Falcon (skurken i 2:an) är också med i serien ibland. I serien dubbas han av Peter Sjöquist istället för Steve Kratz

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 april 2019 kl. 14:56:04
Ja det gjorde den. Fast alla röster från filmerna är utbytta. Snowbell dubbades av Lars Dejert istället för Peter Harryson

Låter dom ens så lika ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 april 2019 kl. 16:27:32
Margalow är med i några avsnitt.

Vet inte vem som dubbar Stuart men han låter litegrann som Kim Sulocki

Falcon (skurken i 2:an) är också med i serien ibland. I serien dubbas han av Peter Sjöquist istället för Steve Kratz

Vem spelar Margalow då?
Fast jag trodde att Falken dog i tvåan???
Är det förresten James Woods som spelar han i originalet?  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 18 april 2019 kl. 12:03:25
Stuart Little:
...Peter Jöback slutar aldrig att överraska mig. 😆

Är Aladdin med i filmen? Hade jag ingen aning om... Jag trodde att han förutom Aladdin franschisen bara hade medverkat i Casper från 1995... (Jöback kommer alltid att vara synonym till Aladdin för mig och jag kommer aldrig kunna föreställa mig honom i någon annan roll än just Aladdin)