Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Irishman

Startat av Elios, 1 januari 2020 kl. 22:13:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om Martin Scorses nya film Irishman? Vilka har sätt den och vad tyckte ni om att den var så jäkla lång?^^

gstone

Kanske jag är okultiverad eller efterbliven. Men jag trätande efter inför 30 minuter och stängde av. Tao intresset. Isället såg jag filmen Underworld: Blood Wars med Kate Beckinsale.

Jag kanske har dålig smak :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Som Alfred Hitchcock en gång sa: "En films längd bör anpassas till kapaciteten på människans urinblåsa".

På 50- och 60-talen begrep man att man måste lägga in en paus om en film nödvändigtvis måste vara flera timmar lång.

Oscar Isaksson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 januari 2020 kl. 21:10:30
Som Alfred Hitchcock en gång sa: "En films längd bör anpassas till kapaciteten på människans urinblåsa".

På 50- och 60-talen begrep man att man måste lägga in en paus om en film nödvändigtvis måste vara flera timmar lång.

Äh, nuförtiden är det mer... knip, tänk på en öken och undvik vätska minst 24 h innan du mer eller mindre slår rot i biofåtöljen.  ;)

Elios

Den är ju bra på så sätt att man får in mycket intressant men kunde kanske kortats ner lite iallafall.  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 januari 2020 kl. 21:10:30
Som Alfred Hitchcock en gång sa: "En films längd bör anpassas till kapaciteten på människans urinblåsa".

På 50- och 60-talen begrep man att man måste lägga in en paus om en film nödvändigtvis måste vara flera timmar lång.
Väldigt kloka ord - bara synd att ingen i dagens läge verkar tänka i de banorna, då de flesta filmer börjar bli längre och längre...

Jag tyckte verkligen det var med nöd och näppe att det gick att se Det 2 på bio (som var 2 timmar 50 minuter lång), utan att behöva gå på toa, så något längre än så skulle jag i alla fall inte vilja se på bio... :(

Jag skulle verkligen vilja veta varför man nuförtiden tagit bort de pauser mitt i väldigt långa filmer som förr i tiden var nästintill obligatoriskt på bio...?

En film på tre och en halv timme vore i alla fall helt uteslutet för mig att se på bio, men på Netflix är det ju inte lika farligt då man kan ta paus när man vill. Men det är nog ändå huvudsakligen längden som gjort att jag ännu inte ämnat till att se The Irishman; som förutom speltiden absolut verkar intressant...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 januari 2020 kl. 03:07:36
Väldigt kloka ord - bara synd att ingen i dagens läge verkar tänka i de banorna, då de flesta filmer börjar bli längre och längre...

Jag tyckte verkligen det var med nöd och näppe att det gick att se Det 2 på bio (som var 2 timmar 50 minuter lång), utan att behöva gå på toa, så något längre än så skulle jag i alla fall inte vilja se på bio... :(

Jag skulle verkligen vilja veta varför man nuförtiden tagit bort de pauser mitt i väldigt långa filmer som förr i tiden var nästintill obligatoriskt på bio...?

En film på tre och en halv timme vore i alla fall helt uteslutet för mig att se på bio, men på Netflix är det ju inte lika farligt då man kan ta paus när man vill. Men det är nog ändå huvudsakligen längden som gjort att jag ännu inte ämnat till att se The Irishman; som förutom speltiden absolut verkar intressant...

Faktum är faktiskt att jag såg denna på en utav deras special visningar på bio.  ;D
Fick med där samtidigt samma dag där reda på att Jan Nygren hade gått bort.  :'(
Men Al Pacino var verkligen bra som Jimmy Hoffa.  ;D