Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lejonkungen

Startat av DisneyTLK, 9 januari 2013 kl. 00:21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Nu har det med blivit klart att Anis Don Demina kommer agera som en av hyenorna på svenska. Det har Mr. Shurda själv berättat. ;D

E

Såg nyligen på Christian Hedlunds Facebook att han kommer göra Zazus röst :D

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 juli 2019 kl. 19:41:40
Såg nyligen på Christian Hedlunds Facebook att han kommer göra Zazus röst :D

Ska bli intressant att se hur han låter... (hoppas att det kan koppa klipp på YouTube så att jag kan höra karaktärernas svenska röster)

Jag tycker mycket om Christian Hedlund och det är intressant att han börjat dubba en stor och ikonisk Disney-karaktär... (han var ex vis lysande som Fåret i TV-serien Ugglan & Company:D

Jag tror också att Sharon Dyall kan passa bra som Sarabi, bland annat utifrån hur jag känner igen hennes röst... (där den mest ikoniska rollen är Esmeralda i Ringaren i Notre Dame)

Det är dessutom positivt att såväl Johan Schinkler som Svante Thuresson återkommer i sina roller! (i synnerhet den förstnämnda där originalskådespelaren James Earl Jones återkommer)

Jag antar att den Björn Gustafsson som spelar Timon här är han som är född 1986?

Vilka är John Lundvik, Molly Hammar, Liv Millhagen och Linus Eklund Adolphson? (är den sistnämnda möjligen släkt med Nils Eklund eller Ulf Eklund? Vilket leder mig till nästa fråga; är Ulf Eklund möjligen släkt med Nils Eklund?)

Ska bli intressant att se hur Fred Johansson (för undertecknad mest känd som Dr Facilier i Prinsessan och Grodan) låter som Scar... (själv hade jag tänkt mig Mikael Persbrandt i den rollen)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2019 kl. 20:34:13
Vilka är John Lundvik, Molly Hammar, Liv Millhagen och Linus Eklund Adolphson?
John var ju med i Melodifestivalen och Eurovision, har du inte sett det ???

Molly har också tävlat i Mello några gånger

Linus är inte släkt med varken Nils eller Ulf Eklund

gstone

Vi vet två av hyenornas röster men vilken är den tredje ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2019 kl. 22:11:05
Vi vet två av hyenornas röster men vilken är den tredje ?

Vid det här laget vet vi alla de ledande karaktärernas röster utom en...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 juli 2019 kl. 21:04:22
John var ju med i Melodifestivalen och Eurovision, har du inte sett det ???

Molly har också tävlat i Mello några gånger

Jag kanske har glömt det isåfall... (även om jag ibland sett Melodifestivalen så är jag inte så insatt i det då jag helst har Disney och Djur som prioritet)

Christian Hedlund

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2019 kl. 20:34:13
Ska bli intressant att se hur han låter... (hoppas att det kan koppa klipp på YouTube så att jag kan höra karaktärernas svenska röster)

Jag tycker mycket om Christian Hedlund och det är intressant att han börjat dubba en stor och ikonisk Disney-karaktär... (han var ex vis lysande som Fåret i TV-serien Ugglan & Company:D

Vad roligt att du tycker det!

Jag tycker det ska bli fantastiskt att visa upp!  :D

Och vad glad jag blir att du nämner Ugglan & Co, en av de roligaste serierna jag gjort. Älskade karaktären "Fåret". Speciellt första säsongen när vi dubbade mot det franska originalet, det satte en hel del press på en.

Räkna inte med några klipp på YT då Youtube lär radera dem ganska fort.

Varma kramar på er!

//Hedlund
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2019 kl. 22:27:01
Vid det här laget vet vi alla de ledande karaktärernas röster utom en...

Jag kanske har glömt det isåfall... (även om jag ibland sett Melodifestivalen så är jag inte så insatt i det då jag helst har Disney och Djur som prioritet)

Molly hette ju också Pettersson innan.  ???

TonyTonka

På tal om Lejonkungen vill jag rapportera ett fel på tecknade Lejonkungens creditslista. Det står att Tommy Halldén bara medverkar som Mullvaden i 2003 års specialversion, men det är 100% felaktigt. För det första så har jag 1995 års vhs-utgåva här hemma, och där är Mullvaden defentivit med då jag har gjort ett röstprov på honom från den utgåvan. För det andra så dog Tommy Halldén 2001, vilket var två år innan specialutgåvan kom ut.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2019 kl. 21:26:43
På tal om Lejonkungen vill jag rapportera ett fel på tecknade Lejonkungens creditslista. Det står att Tommy Halldén bara medverkar som Mullvaden i 2003 års specialversion, men det är 100% felaktigt. För det första så har jag 1995 års vhs-utgåva här hemma, och där är Mullvaden defentivit med då jag har gjort ett röstprov på honom från den utgåvan. För det andra så dog Tommy Halldén 2001, vilket var två år innan specialutgåvan kom ut.

Jag har också 1995-års VHS-utgåva och vad jag minns står han crediterad där!  ;) (plus att jag precis som du tänker på det där med att Tommy Halldén avled innan Specialutgåvan släpptes!  ;) )

gstone

Någon som vet vem som gör den svenska rösten till den tredje hyena ?

Tror ni att unga simba ochnala kommer vara några vi känner igen och so har gjort något förut ?

Eller tror ni dom mommer väja  två barn som aldrig agerat för ut ?

Unga Simbas på engelska är inte okänd. han sjöng national sången före en  Los Angeles Clippers  mach och i januari släppet han singel.

Han är den yngsta person som någon haft et kontrakt med Hollywood Records.

Unga Nalas engelska röst är också rätt känd Shahadi Wright Joseph hon spelade samma roll i lejonkungen på broadway och var orginal medlem av rollistan till School of Rock på broadway.

Hon var också med i Hairspary live på tv och skräck filmen Us
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

När nya Lejonkungen har premiär i sverige kommer alla som gjord svenska huvudrolls röster   få gå på nogon slags röda mattan premiär ?

Jag vet att så var fallet när originalet kom ut det sa Anders Öjebo.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2019 kl. 21:26:43
På tal om Lejonkungen vill jag rapportera ett fel på tecknade Lejonkungens creditslista. Det står att Tommy Halldén bara medverkar som Mullvaden i 2003 års specialversion, men det är 100% felaktigt. För det första så har jag 1995 års vhs-utgåva här hemma, och där är Mullvaden defentivit med då jag har gjort ett röstprov på honom från den utgåvan. För det andra så dog Tommy Halldén 2001, vilket var två år innan specialutgåvan kom ut.

Det stämmer att Mullvaden alltid har varit med från början i filmen. Till 2003 specialutgåvan är det Zazu och Simba som blev dubbade.  :)

Gustavsson

Dubbade de om Simba och zazu? Kan någon förklara allt det här?

Disneyfantasten

Citat från: Gustavsson skrivet  7 juli 2019 kl. 20:32:25
Dubbade de om Simba och zazu? Kan någon förklara allt det här?

Det var bara extrascenen i Specialutgåvan och där var det Daniel Andersson som spelade Simba, plus att Johan Schinkler och Anders Aldgård återkom!  :) (men resten av filmen är som vanligt)