Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2019 kl. 23:44:27
Han är super trevlig. Han är min gudfar också.

Bra information...

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2019 kl. 23:29:13
Jag gav Hedlund komplimang på twitter för några minuter sen och han avfärdade den.

Det tyckte jag inte var så trevlig  :(

På vilket sätt avfärdade han dig?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2019 kl. 00:10:18
På vilket sätt avfärdade han dig?

Jag sa jag anser dig vara en kändis och han sa att han inte var en kändis utan en byfåne.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2019 kl. 00:23:27
Jag sa jag anser dig vara en kändis och han sa att han inte var en kändis utan en byfåne.

Men tyckte du han var otrevlig eller så?^^

Sabelöga

Hedlund dissade ju mer sej själv tycker jag ???
Houba !

Alexander

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2019 kl. 00:23:27
Jag sa jag anser dig vara en kändis och han sa att han inte var en kändis utan en byfåne.

Det var nog mer menat som ett skämt. Eftersom han inte ser sig som en kändis. Han blev säkert smickrad av kommentaren.  :)

E

Om vi kan återgå till ämnet så vill jag säga att jag tycker att Jan Jönsson är helt okej som Puh

Tor Isedal däremot tycker jag inte alls var
bra som Puh

E

Har alla avsnitt av Boken om Puh dubbats. För jag har sett en del avsnitt på Youtube (på engelska) där Kängu och Ru medverkar. Men dom står inte med på creditlistan eller nån annan hemsida

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 juli 2019 kl. 09:30:00
Har alla avsnitt av Boken om Puh dubbats. För jag har sett en del avsnitt på Youtube (på engelska) där Kängu och Ru medverkar. Men dom står inte med på  creditlistan eller nån annan hemsida

Jag har länge undrat detsamma...

Jag är inte säker, helt omöjligt är det dock inte, i det fallet är jag dock osäker på om det är Monica Forsberg eller Ayla Kabaca som spelar rollen där...

Dessutom så undrar jag om Michael Blomqvist (Nasse) och Rolf Lydahl (Tiger) någonsin medverkat i något avsnitt...

E

#339
Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2019 kl. 09:32:28
Dessutom så undrar jag om Michael Blomqvist (Nasse) och Rolf Lydahl (Tiger) någonsin medverkat i något avsnitt...
I introt till Boken om Puh - Kul med vänner så är det Michael som sjunger, det är jag helt säker på

Den finns på Youtube så man kan lyssna

Fast när serien gick på TV så var det Pontus Gustafsson som sjunger (och även i Hjärtliga Historier)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 juli 2019 kl. 09:36:12
I introt till Boken om Puh - Kul med vänner så är det Michael som sjunger, det är jag helt säker på

Den finns på Youtube så man kan lyssna

Fast när serien gick på TV så var det Pontus Gustafsson som sjunger (och även i Hjärtliga Historier)

Kollade just in något på YouTube som jag tror ska vara Hjärtliga Historier och där spelades Nasse av Michael Blomqvist i ramberättelsen!  :) (hans tolkning är nämligen ljusare än Gustafssons)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2019 kl. 18:36:10
Kollade just in något på YouTube som jag tror ska vara Hjärtliga Historier och där spelades Nasse av Michael Blomqvist i ramberättelsen!  :) (hans tolkning är nämligen ljusare än Gustafssons)
Jag tror att han bara är Nasse i den delen där dom är i Christoffer Robins rum, det kanske var det du menade

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 juli 2019 kl. 11:30:02
Jag tror att han bara är Nasse i den delen där dom är i Christoffer Robins rum, det kanske var det du menade

Det är exakt det jag menade!  ;)

Lilla My

Något som har lite mer koll än jag som vet på en höft hur många olika röstskådespelare Christoffer Robin har haft igenom åren och filmerna/serierna? Jag tänker ju att han (eller möjligtvis Ru?) måste haft mest olika dubbare iom att han alltid ska låta som ett barn, men å andra sidan är han inte med SÅ mycket i äventyren ;D

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 20:08:21
Något som har lite mer koll än jag som vet på en höft hur många olika röstskådespelare Christoffer Robin har haft igenom åren och filmerna/serierna? Jag tänker ju att han (eller möjligtvis Ru?) måste haft mest olika dubbare iom att han alltid ska låta som ett barn, men å andra sidan är han inte med SÅ mycket i äventyren ;D

Christoffer-Robins röster:

1. Peter Schildt
2. Staffan Hallerstam
3. Martin Jonsson
4. Okänd (Nalle Puh och årstiderna)
5. Mårten Ekman
6. Jan Eriksson (musiksaga)
7. Robert Andersson (musiksaga)
8. Jimmy Björndahl (musiksaga)
9. Robin Kjellberg
10. Ulf Bergstrand
11. Alexander Lundberg
12. Tobias Swärd
13. Niels Pettersson
14. Anton Nyman
15. Hannes Edenroth
16. Erik Enger Karlson
17. Emil Almén (vuxna Christoffer i senaste långfilmen)
18. Noel Eidhagen

Rus röster:

1. Lena Ahlstedt
2. Lina Jonsson
3. Emelie Kempe
4. Magnus Sahlberg
5. Jimmy Björndahl
6. Kalle Lundberg
7. Linus Hallström
8. Melker Duberg
9. Oskar Romson
10. Frank Thunfors

Således är Christoffer-Robin karaktären med flest röster i Puh-franchisen.

Här är för övrigt en lista över hur många röster Puh-karaktärerna haft:

1. Christoffer-Robin (18 röster)
2. Ru (10 röster)
3. Nasse (8 röster)
4. Uggla (8 röster)
5. Tiger/Tigger (7 röster)
6. I-or (7 röster)
7. Kängu (7 röster)
8. Nalle Puh (6 röster)
9. Kanin (6 röster)
10. Sorken (4 röster)
11. Heffa (3 röster)

Då återstår Kessie, som dels spelas av Jenny Wåhlander i Boken om Puh och Nalle Puh och vännernas fest, och dels av Lena Ericsson i Media Dubbs dubbning av Nya Äventyr med Nalle Puh. Jag vet dock inte vem som dubbar henne i KM Studio-avsnittet "A Bird in the Hand", och jag vet inte heller om det finns fler än två dubbningar av "Find Her, Keep Her". Således har Kessie mellan 3-4 röster.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D