Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur minns ni ett särskilt år?

Startat av Will Siv, 12 juni 2023 kl. 20:08:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 11 juli 2023 kl. 14:04:54På kabelnätet var det Nickelodeon.
Kanalplatserna kanske och utbudet hos din leverantör men själva kanalen Jetix blev tillsammans med Toon Disney ersatta med Disney XD.

Elios

Citat från: Will Siv skrivet 11 juli 2023 kl. 14:04:54På kabelnätet var det Nickelodeon.
Ja men det hette bara Disney XD och Nickelodeon var två helt separata kanaler. 

MOA


Fred

#18
Citat från: MOA skrivet 24 mars 2024 kl. 12:44:32Hur var 2015 för er?
Sådär. Rent personligt hade jag det bra då jag precis hade börjat på ett nytt program på högskolan. Men det var mycket terrorism och sånt runt om i världen, framförallt tänker jag på attacken i Paris i november, och det gjorde det året sämre.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juni 2023 kl. 22:14:412001:
*Jag gifte mig med den mest underbara personen.
det här är kanske inte en "lämplig" fråga, men.....

Minns du era reaktioner på det som hände i September det året?

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 24 mars 2024 kl. 12:44:32Hur var 2015 för er?
Mediokert. 2015 var två år efter det att jag tog studenten och var fortfarande grovt deprimerad, med ingen aning om vad jag skulle göra eller ta vägen riktigt.

Började på teaterlinjen på en folkhögskola till hösten dock och flyttade till internat under tiden jag studerade. Det hjälpte otroligt mycket. Skaffade också katt då min syster fick oväntat med kattungar, och den lilla skit-ungen har hållit mitt hjärta stenhårt sedan dess.

December 2015:


MOA

Citat från: Lilla My skrivet 24 mars 2024 kl. 15:23:04Mediokert. 2015 var två år efter det att jag tog studenten och var fortfarande grovt deprimerad, med ingen aning om vad jag skulle göra eller ta vägen riktigt.

Började på teaterlinjen på en folkhögskola till hösten dock och flyttade till internat under tiden jag studerade. Det hjälpte otroligt mycket. Skaffade också katt då min syster fick oväntat med kattungar, och den lilla skit-ungen har hållit mitt hjärta stenhårt sedan dess.

December 2015:


Gullunge
2015 var ett väldigt bra år för mig, vi återskapade också nordpolen från Nalle Puh fast vi tog västpolen istället
Jag 2015:
IMG_20150725_102508.jpg

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 24 mars 2024 kl. 15:23:04Mediokert. 2015 var två år efter det att jag tog studenten och var fortfarande grovt deprimerad, med ingen aning om vad jag skulle göra eller ta vägen riktigt.

Började på teaterlinjen på en folkhögskola till hösten dock och flyttade till internat under tiden jag studerade. Det hjälpte otroligt mycket. Skaffade också katt då min syster fick oväntat med kattungar, och den lilla skit-ungen har hållit mitt hjärta stenhårt sedan dess.

December 2015:


Förlåt men var det inte bara ett år efter din student?  ??? (för om jag minns rätt så är du född 1994, och man brukar ta studenten när man är 20 så det bör ju ändå ha varit 2014 som du tog studenten?)

Själv är jag glad att jag tog studenten 2016, då blev jag äntligen fri från skolan och kan göra vad jag vill, jag går sedan dess på DV (daglig verksamhet), mina skoldagar är bakom mig, good riddance.

(fast jag måste ändå medge att 2012-2016 var bättre än tidigare skolår, jag gick på gymnasiet och trivdes aningen bättre där än påminna tidigare skolor)

Förresten en supersnygg bild på din syster och hennes katt där.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2024 kl. 15:51:48Förlåt men var det inte bara ett år efter din student?  ??? (för om jag minns rätt så är du född 1994, och man brukar ta studenten när man är 20 så det bör ju ändå ha varit 2014 som du tog studenten?)

Själv är jag glad att jag tog studenten 2016, då blev jag äntligen fri från skolan och kan göra vad jag vill, jag går sedan dess på DV (daglig verksamhet), mina skoldagar är bakom mig, good riddance.

(fast jag måste ändå medge att 2012-2016 var bättre än tidigare skolår, jag gick på gymnasiet och trivdes aningen bättre där än påminna tidigare skolor)

Förresten en supersnygg bild på din syster och hennes katt där.
Man tar studenten när man är 19 & jag gjorde det förra året, jag hatar skolan & kommer aldrig återvända eller snacka med mina lärare igen

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2024 kl. 15:51:48Förlåt men var det inte bara ett år efter din student?  ??? (för om jag minns rätt så är du född 1994, och man brukar ta studenten när man är 20 så det bör ju ändå ha varit 2014 som du tog studenten?)

Själv är jag glad att jag tog studenten 2016, då blev jag äntligen fri från skolan och kan göra vad jag vill, jag går sedan dess på DV (daglig verksamhet), mina skoldagar är bakom mig, good riddance.

(fast jag måste ändå medge att 2012-2016 var bättre än tidigare skolår, jag gick på gymnasiet och trivdes aningen bättre där än påminna tidigare skolor)

Förresten en supersnygg bild på din syster och hennes katt där.
Vi har ju pratat om det här innan, man tar studenten när man är 19. Varför inte du gjorde det vet jag inte men de allra flesta gymnasieprogrammen är på tre år vilket betyder att man är 19.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2024 kl. 17:16:13Vi har ju pratat om det här innan, man tar studenten när man är 19. Varför inte du gjorde det vet jag inte men de allra flesta gymnasieprogrammen är på tre år vilket betyder att man är 19.
Som jag var

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 24 mars 2024 kl. 14:42:50det här är kanske inte en "lämplig" fråga, men.....

Minns du era reaktioner på det som hände i September det året?
Vi gick i andra ring på gymnasiet, jag minns att jag skulle ha ett matteprov den dagen men det blev aldrig av. Alla samlades i aulan och tv-apparaterna rullades in och vi fick se det hemska som hände.

Hade nog ingen speciell reaktion förutom just chock den dagen. Men när man väl förstått vad som faktiskt hade hänt var det såklart väldigt sorgligt och vi alla kände starkt för det som miste sina liv och de personer som mist sina familjemedlemmar.

MB

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juni 2023 kl. 22:14:411997:
*Blev ihop med tjejen som skulle bli mitt livs kärlek och min fru.

2001:
*Jag gifte mig med den mest underbara personen.
Väldigt tidigt att gifta sig när man går på gymnasiet 

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2024 kl. 17:16:13Vi har ju pratat om det här innan, man tar studenten när man är 19. Varför inte du gjorde det vet jag inte men de allra flesta gymnasieprogrammen är på tre år vilket betyder att man är 19.
Du glömmer att jag har födelsedag på sommaren.

MB

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2024 kl. 17:57:13Du glömmer att jag har födelsedag på sommaren.
Vad har det med saken att göra? Man tar studenten året man fyller 19 inte året man fyller 20. Om du har gått om ett år eller haft extra stöd kan du bara säga det det är ingen som dömer