Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2020 kl. 22:27:00
Tror ni att det kommer finns Studio Ghibli filmer på Disney + det är ju Disney som har distribuerat nästan alla Studio Ghibli filmer i USA?

Varför behöves det ? När Netflix har ALLA  :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2020 kl. 00:54:31
Varför behöves det ? När Netflix har ALLA  :D :D

För att slippa två tjänster? 😉 Jag kommer garanterat välja Disney+ över Netflix (trots de har en del kul)

Alexander

Frågan: Om Ghibli kommer finnas på Disney+?


Svar: Nej, Disney sålde bort rättigheterna till Studio Ghibli filmerna i USA till GKids under 2017. Så Disney hade rättigheterna till filmerna mellan 1996-2017, men ägs nu av GKids.

Elios

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 25 mars 2020 kl. 06:36:19
För att slippa två tjänster? 😉 Jag kommer garanterat välja Disney+ över Netflix (trots de har en del kul)

Ja då kan vi ju alla vara glada. Tror med det kommer vara en hel del kul på Disney+ Men har dem avslöjat något ännu om hur mycket det kommer att kosta i månaden och sådär ännu?  ???

Elios


Samlaren

Äger disney hela ABC alltså alla länders ABC? Isånnafall kan de få in lite anime serier som det Japanska ABC har producerat.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 25 mars 2020 kl. 22:33:33
Äger disney hela ABC alltså alla länders ABC? Isånnafall kan de få in lite anime serier som det Japanska ABC har producerat.
Disney äger det amerikanska TV-bolaget ABC, d.v.s. det bolag vars förkortning står för American Broadcasting Company.

Om andra bolag också heter ABC är det förmodligen helt oberoende företag, som inte har någon koppling till amerikanska ABC. Exempelvis finns ju den australiensiska public service-kanalen Australian Broadcasting Corporation, som ju också råkar förkortas ABC men som inte har någon koppling till vare sig Disney eller amerikanska ABC. Något japanskt företag med samma namn känner jag inte till, men med största sannolikhet lär även det vara ett oberoende företag utan koppling till Disney.

Scoobydoofan1

Vet nån varför Disney + kommer så sent till Sverige?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 mars 2020 kl. 09:00:52
Vet nån varför Disney + kommer så sent till Sverige?

Nej, mina bästa gissningar är på grund av budget och licens, men ingen mer än Disney vet helt säkert så vitt jag vet
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 mars 2020 kl. 09:00:52
Vet nån varför Disney + kommer så sent till Sverige?
Jag tror det kan vara för att de har så mycket att dubbat SDI är mycket upptagna med att dubba för Disney +.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 mars 2020 kl. 11:16:17
Jag tror det kan vara för att de har så mycket att dubbat SDI är mycket upptagna med att dubba för Disney +.

Så Disney använder alltså nästan BARA SDI  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2020 kl. 11:24:37
Så Disney använder alltså nästan BARA SDI  ?
Min erfarenhet är ungefär 70% SDI och 30% BTI Studios.

Men med tanke på att Disney Character Voices började dubba redan för nästan ett år sedan för Disney+, så har jag svårt att tänka mig att det kan vara någon flaskhals i sammanhanget...

Däremot skulle jag gissa att Disney vill slå på tjänsten successivt för olika länder, för att inte riskera att överbelasta deras servrar - om alla länder skulle få det samtidigt skulle det finnas risk att servrarna inte orkar med det...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2020 kl. 12:25:06
Min erfarenhet är ungefär 70% SDI och 30% BTI Studios.

Men med tanke på att Disney Character Voices började dubba redan för nästan ett år sedan för Disney+, så har jag svårt att tänka mig att det kan vara någon flaskhals i sammanhanget...

Däremot skulle jag gissa att Disney vill slå på tjänsten successivt för olika länder, för att inte riskera att överbelasta deras servrar - om alla länder skulle få det samtidigt skulle det finnas risk att servrarna inte orkar med det...
kan det inte vara för att de har problem att hitta ljudband? Vi vet ju att Disney inte har så bra koll på ljudband.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 mars 2020 kl. 12:32:07
kan det inte vara för att de har problem att hitta ljudband? Vi vet ju att Disney inte har så bra koll på ljudband.
För äldre serier (före 2000-talet) kan det absolut vara en bidragande orsak, om nu Disney vill att det mesta ska ha skandinaviska ljudspår redan vid lanseringen.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2020 kl. 12:48:08
För äldre serier (före 2000-talet) kan det absolut vara en bidragande orsak, om nu Disney vill att det mesta ska ha skandinaviska ljudspår redan vid lanseringen.
Dom har ju alla skandinaviska ljudspår med deras serier före 2000 talet.