Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nalle Puh Politiker

Startat av Adam Larsson, 22 augusti 2022 kl. 23:29:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Är Nalle Puhs röstskådespelare politiker?

Screenshot_TV4PLAY.jpg

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Det här är den riktige personen som spelar Nalle Puh:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_J%C3%B6nson

(men han är ju faktiskt 74 år gammal idag, så oklart hur länge till han kommer vara verksam)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:47:24Det här är den riktige personen som spelar Nalle Puh:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_J%C3%B6nson

(men han är ju faktiskt 74 år gammal idag, så oklart hur länge till han kommer vara verksam)
Hoppas han spelar Nalle Puh  länge till :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:50:01Hoppas han spelar Nalle Puh  länge till :D
Det hoppas inte jag - men däremot ser jag gärna honom i andra sammanhang länge än. För han är en bra skådespelare, men som Nalle Puh passar han inget vidare; även om han i och för sig var lite bättre i Christoffer Robin & Nalle Puh än tidigare sammanhang.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:50:01Hoppas han spelar Nalle Puh  länge till :D
Tyvärr kan jag inte hålla med dig, Jag skulle vilja se att man testar nya röster Nalle Puh ingen kan ju slå Guy De La Berg men man kan ju i alla fall försöka få en röst som är mer lik originalet 

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:50:01Hoppas han spelar Nalle Puh  länge till :D
Nja, jag går på samma linje som Steffan och Daniel och håller inte riktigt med dig. Jans Puh-röst lämnar för min del mycket att önska, så Disney Character Voices borde leta efter en ersättare. Jag är säker på att det är någon där ute som skulle bli passande.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:54:50Tyvärr kan jag inte hålla med dig, Jag skulle vilja se att man testar nya röster Nalle Puh ingen kan ju slå Guy De La Berg men man kan ju i alla fall försöka få en röst som är mer lik originalet
Precis. Guy de la Berg är verkligen inte lätt att överträffa, men det borde gå att hitta någon bättre voice-match till Jim Cummings än Jan Jönson.

Kanske har dubbningsstudion redan tänkt samma tankar, för Jan Jönson är ju trots allt 74 år gammal; och det är inte alltför många skådespelare som är verksamma mycket längre än så. Så även om man inte vill byta ut honom medan han fortfarande är yrkesverksam och vill fortsätta, så verkar han ju redan ha börjat trappa ner (då han inte varit med i mycket annat på sistone) och lär ju inte kunna eller vilja fortsätta hur länge som helst.

Det var ju faktiskt nästan fyra år sen vi hörde honom senast, och i den här branschen är det ganska stor skillnad mellan 70 och 74 år. Så beroende på hur länge det dröjer innan Nalle Puh figurerar i fler sammanhang är det inte alls omöjligt att vi redan har hört Jan som Puh för sista gången.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:06:38Precis. Guy de la Berg är verkligen inte lätt att överträffa, men det borde gå att hitta någon bättre voice-match till Jim Cummings än Jan Jönson.

Kanske har dubbningsstudion redan tänkt samma tankar, för Jan Jönson är ju trots allt 74 år gammal; och det är inte alltför många skådespelare som är verksamma mycket längre än så. Så även om man inte vill byta ut honom medan han fortfarande är yrkesverksam och vill fortsätta, så verkar han ju redan ha börjat trappa ner (då han inte varit med i mycket annat på sistone) och lär ju inte kunna eller vilja fortsätta hur länge som helst.

Det var ju faktiskt nästan fyra år sen vi hörde honom senast, och i den här branschen är det ganska stor skillnad mellan 70 och 74 år. Så beroende på hur länge det dröjer innan Nalle Puh figurerar i fler sammanhang är det inte alls omöjligt att vi redan har hört Jan som Puh för sista gången.
Det kankse inte kommer några fler filmer eller serier med Nalle Puh
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:17:25Det kankse inte kommer några fler filmer eller serier med Nalle Puh
Disney äger fortfarande sin version av Sjumilaskogen så det lär nog komma mer projekt i framtiden. Jan kanske förresten också får tilläggsdubba Boken om Nalle Puh då alla avsnitt inte dubbades på 2000-talet.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:52:29Det hoppas inte jag - men däremot ser jag gärna honom i andra sammanhang länge än. För han är en bra skådespelare, men som Nalle Puh passar han inget vidare; även om han i och för sig var lite bättre i Christoffer Robin & Nalle Puh än tidigare sammanhang.
De e inge intressant med Jan Jönson,förutom att han var gift med Eva Remaeus

Steffan Rudvall

Jag vet inte hur man säger det här på ett snällt sätt, men jag är glad att Jan Jönsson fick rollen och inte Ole Ornered som jag trodde skulle bli Guys ersättare från början...

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:40:17Jag vet inte hur man säger det här på ett snällt sätt, men jag är glad att Jan Jönsson fick rollen och inte Ole Ornered som jag trodde skulle bli Guys ersättare från början...
Ole Ornered? Tur var nog det, duktig som han är har jag svårt att se hur han hade fått sin röst att passa in på Puh.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:56:08Ole Ornered? Tur var nog det, duktig som han är har jag svårt att se hur han hade fått sin röst att passa in på Puh.
Han gjorde rösten i trailern till filmen från 2011...

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:58:41Han gjorde rösten i trailern till filmen från 2011...
Du hade rätt, i denna specifikt:

Hans insats gör mig kluven. Man kan höra att han försöker så gott han kan, men samtidigt... den når tyvärr inte så långt som man hade önskat.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:52:29För han är en bra skådespelare
Men har du ens sett alla dom filmer som han medverkat i? Det är ju inga kända filmer direkt om man kollar alla hans roller

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:06:38Precis. Guy de la Berg är verkligen inte lätt att överträffa, men det borde gå att hitta någon bättre voice-match till Jim Cummings än Jan Jönson.

Kanske har dubbningsstudion redan tänkt samma tankar, för Jan Jönson är ju trots allt 74 år gammal; och det är inte alltför många skådespelare som är verksamma mycket längre än så. Så även om man inte vill byta ut honom medan han fortfarande är yrkesverksam och vill fortsätta, så verkar han ju redan ha börjat trappa ner (då han inte varit med i mycket annat på sistone) och lär ju inte kunna eller vilja fortsätta hur länge som helst.

Det var ju faktiskt nästan fyra år sen vi hörde honom senast, och i den här branschen är det ganska stor skillnad mellan 70 och 74 år. Så beroende på hur länge det dröjer innan Nalle Puh figurerar i fler sammanhang är det inte alls omöjligt att vi redan har hört Jan som Puh för sista gången.

Nja, både Per Sandborgh och Irene Lindh dubbar ju på, och de är båda 75+ 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:20:08Nja, både Per Sandborgh och Irene Lindh dubbar ju på, och de är båda 75+

Samma med Stephan Karlsén.

Även Gunnar Ernblad dubbade fram till sin död.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:52:29Det hoppas inte jag - men däremot ser jag gärna honom i andra sammanhang länge än. För han är en bra skådespelare, men som Nalle Puh passar han inget vidare; även om han i och för sig var lite bättre i Christoffer Robin & Nalle Puh än tidigare sammanhang.

Håller med om vartenda ord, jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:23:20Samma med Stephan Karlsén.

Även Gunnar Ernblad dubbade fram till sin död.
Angående Stephan Karlsén så hoppas jag att han någon gång ska få återkomma som Svarte-Petter 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:26:29Angående Stephan Karlsén så hoppas jag att han någon gång ska få återkomma som Svarte-Petter
Och som I-or.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:29:41Och som I-or.
Kanske om Benke Skogholt skulle få förhinder någon gång, då vore Stephan en bra substitut.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios


Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:54:50Tyvärr kan jag inte hålla med dig, Jag skulle vilja se att man testar nya röster Nalle Puh ingen kan ju slå Guy De La Berg men man kan ju i alla fall försöka få en röst som är mer lik originalet
Vad tyckte du om Tor Isedal då? 

Steffan Rudvall


Elios

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:05:37Du hade rätt, i denna specifikt:

Hans insats gör mig kluven. Man kan höra att han försöker så gott han kan, men samtidigt... den når tyvärr inte så långt som man hade önskat.
Nej åh vad bra att det bara stannade till trailern. Får inte in samma passion som delvis Olli Markenros eller Guy de la Berg hade.  ::) ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:56:30Vad tyckte du om Tor Isedal då?
Tor Isedal var riktigt bra och rösten passade oftast Puh.  Men man kan inte komma undan med att Guy De La Berg är den som är uteslutande mest lik originalrösten och är den som enligt mig gör den bästa insatsen 

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:08:31Men har du ens sett alla dom filmer som han medverkat i? Det är ju inga kända filmer direkt om man kollar alla hans roller
Inte alla filmer, nej. Men jag tycker inte att det är ett krav för att kunna bedöma om någon är en bra skådespelare eller inte, för i så fall skulle man nog inte kunna tycka till om någon skådespelare överhuvudtaget - för det finns nog inte en enda skådespelare i världen som jag verkligen har sett alla filmer med, och detsamma gäller nog de flesta...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:26:29Angående Stephan Karlsén så hoppas jag att han någon gång ska få återkomma som Svarte-Petter

Hoppas jag med.

Sen skulle jag inte ha någonting emot om Jan Åström fick göra den rollen fler gånger.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:57:21Det har han.
Tack så jättemycket för den länken. Den filmen måste man ju bara se. 😁😁👍👍

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:23:20Samma med Stephan Karlsén.

Även Gunnar Ernblad dubbade fram till sin död.

Och just det, Jonas Bergström också.

(ursäkta sent svar)

MOA

Detta e ett av dom största LoL ämnerna, bara så random och ur context, helt sjukt