Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2021 kl. 23:59:21
Där har du fel, Det är Pingvinen och lyckostenen.

Snyggt svarat! Liksom Det Magiska Svärdet så är även den filmen väldigt underskattad!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2021 kl. 23:59:21
Där har du fel, Det är Pingvinen och lyckostenen.
Den filmen har jag aldrig sett

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 augusti 2021 kl. 22:05:56
Filmen är en av de mest underskattade amerikanska animerade familjefilmerna genom tiderna!

Det är ju dock bara din åsikt  ??? haha

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:45:47
Det är ju dock bara din åsikt  ??? haha

"Underskattad" illustrerar väl i sig en subjektiv åsikt? Dock är det ju lite konstigt att inkludera personliga åsikter i ett quiz om det är det du syftar på.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:58:40
"Underskattad" illustrerar väl i sig en subjektiv åsikt? Dock är det ju lite konstigt att inkludera personliga åsikter i ett quiz om det är det du syftar på.

"Underskattad" kan absolut användas ur ett allmänt perspektiv, men skulle ju knappast personligen kalla den filmen underskattad så, ja, då känns det lite out of place att inkludera det i ett quiz.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:45:47
Det är ju dock bara din åsikt  ??? haha
Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:58:40
"Underskattad" illustrerar väl i sig en subjektiv åsikt? Dock är det ju lite konstigt att inkludera personliga åsikter i ett quiz om det är det du syftar på.
Citat från: Lilla My skrivet  6 augusti 2021 kl. 14:08:26
"Underskattad" kan absolut användas ur ett allmänt perspektiv, men skulle ju knappast personligen kalla den filmen underskattad så, ja, då känns det lite out of place att inkludera det i ett quiz.

Jag förstår hur ni tänker, men att det "bara" är min åsikt stämmer dock inte, jag är rätt säker på att det finns fler som tycker det också, den filmen har ju trots allt aldrig getts ut på DVD i Sverige och verkar inte heller använda den svenska dubbningen på lanseringar och dylikt, det är dessutom väldigt synd att den filmen är totalt bortglömd i dagens läge...

En rad stora amerikanska familjefilmer som INTE kommer från Disney som är riktigt underskattade inkluderar Pingvinen och Lyckostenen (som sagt), Tummelisa (1994-års film), Trollet i Parken, Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Svanprinsessan, Ferngully...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 augusti 2021 kl. 14:47:51
Jag förstår hur ni tänker, men att det "bara" är min åsikt stämmer dock inte, jag är rätt säker på att det finns fler som tycker det också, den filmen har ju trots allt aldrig getts ut på DVD i Sverige och verkar inte heller använda den svenska dubbningen på lanseringar och dylikt, det är dessutom väldigt synd att den filmen är totalt bortglömd i dagens läge...

En rad stora amerikanska familjefilmer som INTE kommer från Disney som är riktigt underskattade inkluderar Pingvinen och Lyckostenen (som sagt), Tummelisa (1994-års film), Trollet i Parken, Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Svanprinsessan, Ferngully...
En del av dom e dåliga

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2021 kl. 16:40:19
En del av dom e dåliga

Enligt dig ja, det är ju din åsikt!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 augusti 2021 kl. 17:22:27
Enligt dig ja, det är ju din åsikt!  ;)
Jag har för mig att Don Bluth själv inte gillade Trollet i parken...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2021 kl. 21:35:39
Jag har för mig att Don Bluth själv inte gillade Trollet i parken...
Ja den suger

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2021 kl. 22:16:17
Ja den suger

Ja för dig så suger den, det är mera frågan om en personlig åsikt!

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2021 kl. 22:16:17
Ja den suger
Det skulle jag inte säga men han har dock gjort bättre.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 augusti 2021 kl. 14:47:51
Jag förstår hur ni tänker, men att det "bara" är min åsikt stämmer dock inte, jag är rätt säker på att det finns fler som tycker det också [...]

Menade inte att det BARA är din åsikt, utan att det är en åsikt. Punkt. :P

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 augusti 2021 kl. 14:47:51
En rad stora amerikanska familjefilmer som INTE kommer från Disney som är riktigt underskattade inkluderar Pingvinen och Lyckostenen (som sagt), Tummelisa (1994-års film), Trollet i Parken, Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Svanprinsessan, Ferngully...

Också åsikter, då jag anser att alla dessa är mediokra som bäst. Jag älskar personligen Thumbelina enbart p.g.a. nostalgiska skäl men som filmer är de allihopa ganska medelmåttiga och har fruktansvärt många flaws. Anastasia skulle jag snarare säga är GRYMT överskattad av Bluth-fans och animations-fans - den förtjänar verkligen inte den praise den får.

Disneyfantasten

Detta är ett djur!

Det är ett stort kattdjur som lever i flock vilket det är mycket ensamt om!

Det är ett rovdjur vilket betyder att det jagar och äter andra djur!

Det är också det enda rovdjuret där man tydligt kan se yttre skillnad mellan hanar och honor!

Det är honorna som jagar och tar hand om ungarna!

En flock kan bestå av upp till 50 individer men tvärtemot vad många tror finns det ofta flera vuxna hanar även om det förekommer mest av honorna!

Detta djur lever vilt naturligt i Afrika men det finns även en liten population kvar i Indien!

Det är ett utrotningshotat djur!

Den kallas ofta kung!

Vilket djur är det jag söker?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2021 kl. 09:57:44
Detta är ett djur!

Det är ett stort kattdjur som lever i flock vilket det är mycket ensamt om!

Det är ett rovdjur vilket betyder att det jagar och äter andra djur!

Det är också det enda rovdjuret där man tydligt kan se yttre skillnad mellan hanar och honor!

Det är honorna som jagar och tar hand om ungarna!

En flock kan bestå av upp till 50 individer men tvärtemot vad många tror finns det ofta flera vuxna hanar även om det förekommer mest av honorna!

Detta djur lever vilt naturligt i Afrika men det finns även en liten population kvar i Indien!

Det är ett utrotningshotat djur!

Den kallas ofta kung!

Vilket djur är det jag söker?
Lejonet:Djurens Konung