Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Random frågor och diskussioner  (läst 775 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 8 756
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Random frågor och diskussioner
« Svar #45 skrivet: 16 juli 2021 kl. 13:42:46 »
En sak håller jag dock helt med om; fel information är aldrig bra! Det är aldrig bra att tro fel!

Därför tycker jag det är SUPERVIKTIGT att lära andra personer väldigt mycket om både djur och om Disney!
Jag är använder Disney i musikundervisningen.

Utloggad King Owl

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 563
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 16 juli 2021 kl. 13:51:22 »
Nu tycker jag att du överreagerar! Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation! Då får man lära sig den rätta informationen i efterhand!

Eller hur, för Hitlers propaganda och missinformation var inte så farlig. Eller missinformationen om 5G eller vaccin är inte heller så farligt. Missinformation från exempelvis 5 minutes craft (där folk fått ägg som exploderat och bränt sönder folks ansikten som testat deras skräp)

Folk har dött av detta. Så "Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation!" Är väl ändå inte korrekt.

"Informationspåverkan är potentiellt skadlig kommunikation som främmande makt eller deras ombud ligger bakom (medvetet eller omedvetet). Det handlar om en medveten inblandning från främmande makt i inomstatliga angelägenheter där försök görs att skapa misstro hos medborgare emellan samt mellan medborgare och stat." källa

Och folk idag har dåligt på att skilja på missinformation/fake news och går på det mesta vilket inte alls är bra.

Utloggad Lilla My

• Certifierad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 135
  • Damn it, Jim
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #47 skrivet: 16 juli 2021 kl. 14:04:20 »
Eller hur, för Hitlers propaganda och missinformation var inte så farlig. Eller missinformationen om 5G eller vaccin är inte heller så farligt. Missinformation från exempelvis 5 minutes craft (där folk fått ägg som exploderat och bränt sönder folks ansikten som testat deras skräp)

Folk har dött av detta. Så "Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation!" Är väl ändå inte korrekt.

"Informationspåverkan är potentiellt skadlig kommunikation som främmande makt eller deras ombud ligger bakom (medvetet eller omedvetet). Det handlar om en medveten inblandning från främmande makt i inomstatliga angelägenheter där försök görs att skapa misstro hos medborgare emellan samt mellan medborgare och stat." källa

Och folk idag har dåligt på att skilja på missinformation/fake news och går på det mesta vilket inte alls är bra.

Exakt - Det är sånt här jag pratar om.

Utloggad King Owl

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 16 juli 2021 kl. 14:21:17 »
Exakt - Det är sånt här jag pratar om.

Ja men precis.  :)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 679
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: 16 juli 2021 kl. 18:37:17 »
Jag är använder Disney i musikundervisningen.

Det låter kul. men musik lärare gillade inte Disney så mycket även om vi sjöng Färger i en vind och Var nöjd med allt som livet ger.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 8 756
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: 16 juli 2021 kl. 21:58:33 »
Det låter kul. men musik lärare gillade inte Disney så mycket även om vi sjöng Färger i en vind och Var nöjd med allt som livet ger.
Det är oftast Aristocats musik som vi brukar ta en titt på det är inte jag som har kommit på det dock utan min föregångare.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 12 986
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: 29 augusti 2021 kl. 21:54:26 »
De e min skolgång också

Förlåt men du är ju ändå 17 år så de åren kan omöjligen ha varit din skolgång...?  ???

Utloggad King Owl

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: 30 augusti 2021 kl. 06:58:48 »
Förlåt men du är ju ändå 17 år så de åren kan omöjligen ha varit din skolgång...?  ???

Tror det var syftatat på att "min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!" som stod sist. Inte tiden.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 12 986
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: 30 augusti 2021 kl. 08:01:22 »
Tror det var syftatat på att "min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!" som stod sist. Inte tiden.

Okej, nu förstår jag, ja det låter faktiskt mer logiskt!  :)