Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Herkules (Disney)

Startat av Disneyfantasten, 13 maj 2020 kl. 17:46:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vet någon vilka som spelar Titanerna i Herkules? (de står inte med i rollistan nämligen, det är de enda som fattas)

Disneyfantasten

Jag hade tydligen fel, för enmassa andra gudar fattas också i rollistan... (om de har dialog, den enda som jag vet är Apollo som spelas av Daniel Bergfalk, och naturligtvis också Zeus, Hera och Hermes)

Disneyfantasten

Vilka spelar Titanerna?

www.youtube.com/watch?v=YUl5zJXM2tc

Disneyfantasten

Varför var halva texten av "Zero Till Hero" ändrad i introt till TV-serien? (jag menar, det var ju ändå Monica Forsberg som regisserade den, precis som i fallet med långfilmen, så det borde inte vara några som helst problem att använda samma text rakt igenom) och varför spelades sången in på nytt istället för att återanvända den arkiverade sånginspelning från filmen? (det är enklare och mer logiskt)

Disneyfantasten

Vet någon vem som spelar Henen of Troy i TV-serien?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 21:26:05
Vet någon vem som spelar Henen of Troy i TV-serien?

Prinsessan "sköna" Helena av Troja tror jag är det svenska namnet, i varje fall officiellt. Har dock inte sett serien, reagerade bara på namnet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Om jag inte minns helt fel så var det Mia Kihl som gjorde sköna Helenas röst vid dialog. I ett avsnitt sjunger hon, men jag minns tyvärr inte vem som var sköna Helenas sångröst, jag minns bara att det inte var samma röst. 

gstone

Citat från: Erika skrivet 19 juni 2020 kl. 22:10:16
Om jag inte minns helt fel så var det Mia Kihl som gjorde sköna Helenas röst vid dialog. I ett avsnitt sjunger hon, men jag minns tyvärr inte vem som var sköna Helenas sångröst, jag minns bara att det inte var samma röst.

Den här seriern hade typ 100 biroller så vore intressant och veta vilka som gjord dom!!

Det var ungefär 4 nya katarakter i varje avsnitt ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Enligt uppgift spelas Meleagros/Meleager av Charlie Elvegård, men vem spelar Nestor i samma avsnitt?

Finns avsnittet på svenska någonstans så man kan få höra?

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2020 kl. 17:56:08
Enligt uppgift spelas Meleagros/Meleager av Charlie Elvegård, men vem spelar Nestor i samma avsnitt?

Finns avsnittet på svenska någonstans så man kan få höra?

Jag vill minnas hans röst gjordes av Roger Storm.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 25 juni 2020 kl. 18:03:16
Jag vill minnas hans röst gjordes av Roger Storm.

Tack för infon!

Finns det ett klipp med avsnittet med Nestor och Meleagros någonstans så att man kan få höra?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2020 kl. 18:24:02
Tack för infon!

Finns det ett klipp med avsnittet med Nestor och Meleagros någonstans så att man kan få höra?

Vill också gärna höra det.  ;D

gstone

Vem spelar Phils mamma i avsnitt när dom besöker satyr byn ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 juni 2020 kl. 17:11:00
Vem spelar Phils mamma i avsnitt när dom besöker satyr byn ?

Vad är det du säger? Har Fille en mamma? Det var mer än jag visste... Måste ha missat det när jag kollade på Disney Wiki...

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2020 kl. 17:26:17
Vad är det du säger? Har Fille en mamma? Det var mer än jag visste... Måste ha missat det när jag kollade på Disney Wiki...

Det stämmer, men tyvärr minns jag inte vem som gjorde hennes röst. Fille har även en bror och en syster. Broderns röst minns jag inte medan systern blir bara omnämnd.