Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Experten

#30
Även Portugal, Slovakien och Bosnien och Hercegovina drar sig ur... :'(

Experten

Portugal och Slovakiens anledning till avhopp: Okänd
Bosnien och Hercegovinas anledning till avhopp: Ekonomiska problem kring tvbolaget.
Turkiets anledning till avhopp: Man tycker att tävlingen är mer orättvis bl.a. att Big Five länderna (Storbrittanien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien) ALLTID är direktkvalificerade till finalen oavsett förra årets placering!!!

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 18 december 2012 kl. 07:50:12
Turkiets anledning till avhopp: Man tycker att tävlingen är mer orättvis bl.a. att Big Five länderna (Storbrittanien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien) ALLTID är direktkvalificerade till finalen oavsett förra årets placering!!!

Det är bara det lilla. Deras största problem är just det att juryn har så stor rösträtt.

Experten

Möjligen drar sig Grekland och Cypern ur nästa års Eurovision...

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 18 december 2012 kl. 16:07:41
Möjligen drar sig Grekland och Cypern ur nästa års Eurovision...

Ja det gör dem. Båda länderna har lidit av svåra pengakriser de senaste åren. Cypern är osäkert, men Grekland kommer inte att ställa upp.

TonyTonka

Citat från: Fantasygold skrivet 18 december 2012 kl. 19:56:23
Ja det gör dem. Båda länderna har lidit av svåra pengakriser de senaste åren. Cypern är osäkert, men Grekland kommer inte att ställa upp.

Grekland kanske inte gillar oss i Sverige tack vare filmen Sune i Grekland?  :P ;D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 18 december 2012 kl. 19:59:59
Grekland kanske inte gillar oss i Sverige tack vare filmen Sune i Grekland?  :P ;D

Haha! Det hade ju vart världens bästa ursäkt ;)

Experten

Det märkliga är ju att Cypern och Grekland var i samma semifinal i år, de länderna brukar ju faktiskt byta poäng med varandra...
Men om Grekland inte deltar, vem skulle Cypern då rösta på???

Experten

Vitryssland och Belgien har redan valt artist med bidrag.
Men jag hittar inget om att Grekland drar sig ur nästa år...

Experten

Citat från: Fantasygold skrivet 18 december 2012 kl. 22:22:16
Haha! Det hade ju vart världens bästa ursäkt ;)
HAHAHA!!!
Ska vi tacka Hannes Holm, eller???

Experten

Citat från: Fantasygold skrivet 16 december 2012 kl. 12:11:39
Det verkar som att Eurovision ska gå i Malmö i år. Guttans! Jag bor bara tre - fyra timmar därifrån ;D

Verkar också vara ovanligt många som hoppar av i år av olika (mest ekonomiska) skäl. Bland annat ett av mina favoritländer, Turkiet. Fast dem hoppar av p.g.a. orättvisa regler.

Jag kan faktiskt hålla med dem lite. Jag tycker det borde finnas en jury, men dem borde inte kunna ha så hög makt över vem som ska vinna. Folket borde få rösta och få göra det största valet.
Den goda nyheten är att Armenien dagen efter finalen i Baku bekräftade återvändo efter ett års uppehåll. :)

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 19 december 2012 kl. 07:24:55
Det märkliga är ju att Cypern och Grekland var i samma semifinal i år, de länderna brukar ju faktiskt byta poäng med varandra...
Men om Grekland inte deltar, vem skulle Cypern då rösta på???

Antagligen Spanien eller Irland. Dem brukar få ganska bra poäng från Cypern.

Experten

Cypern byter poäng med Grekland, ända sedan 1997 då telefonröster infördes.

Experten

Värt att notera är ju att Monica Forsberg skrev Sveriges bidrag 82 och 83.

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 28 december 2012 kl. 08:06:46
Cypern byter poäng med Grekland, ända sedan 1997 då telefonröster infördes.

Sverige och Norge har också alltid bytt poäng med varandra. 2012 var ett av de få år då vi inte gav poäng till Norge.