Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tråden Filmer som vi inte gillar

Startat av gstone, 26 maj 2023 kl. 23:38:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Behöver vi verkligen tråden Filmer som vi inte gillar ?

Finns det inte nog negativitet i världen redan ? :-\

Dessutom kan folk bli ledsen om man skriver att man inte gillar en film som dom gillar  :'(

Kanske vi borde ta bort tråden ?

Den tillför inget i min åsikt i alla fall inget som helst positivet ! :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Så länge man motiverar sina åsikter ser jag inga problem med en sådan tråd. Trots allt är smaken olika, och det finns ingen i världen som tycker om alla filmer, så det kan vara intressant att höra varför folk inte gillar vissa filmer.

Då är det betydligt större problem om man ska börja lista skådespelare man inte tycker om - då är risken alldeles för stor att det leder till personangrepp och upprörda känslor, så sådana trådar brukar jag inte tillåta.

Men filmer är inte alls samma problem, för då pekar man ju inte ut enskilda personer på samma sätt - trots allt är det ju hundratals eller tusentals personer inblandade i en filmproduktion, så även med världens bästa regissör är det inte alls säkert att filmen i sig blir bra; eller åtminstone inte så att den faller alla i smaken.