Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Amanda Renberg

Startat av Elios, 10 oktober 2019 kl. 06:36:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Undrar lite om Amanda Renberg fortfarande är aktiv inom dubbningsnranchen eller gör fortfarande någonting inom film eller så?
Vilken var hennes senaste dubbningsroll?  :P

Alexander

Citat från: Elios skrivet 10 oktober 2019 kl. 06:36:49
Undrar lite om Amanda Renberg fortfarande är aktiv inom dubbningsnranchen eller gör fortfarande någonting inom film eller så?
Vilken var hennes senaste dubbningsroll?  :P
Ja.  :)
Hennes senaste roller i år har varit Karen Beecher/Bumblebee i DC Super Hero Girls (2019) och Lia Venegas i Bakugan Battle Planet.  :)

Sen vet jag också att hon är översättare, så hon kan mycket väl översätta någon serie.

DC Super Hero Girls

https://m.youtube.com/watch?v=nbpcEr1CSCM

Bakugan Battle Planet

https://m.youtube.com/watch?v=m5Wh2ittwWs

Disneyfantasten

Amanda Renberg har inom Disney varit titelrollen i Tim Burton's Alice i Underlandet 2010, en del av körsången i Tingeling och Vingarnas Hemlighet samma år, en av Bimbittéerna i spelfilmen Skönheten och Odjuret 2017, Lena i avsnitt 10 av Nya DuckTales och Kajsas kusin Armanda i TV-serien Musse och Racergänget...

Utanför Disney har hon även varit med i några Barbie-filmer...

jimstrom

Hon har också lånat sin röst till Asoka Tano i Star Wars: The Clone Wars och till Pinkie Pie i My Little Pony: Vänskap är Magisk.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Dessutom spelar ju Amanda Renberg titelrollen i den väldigt välgjorda italienska Disney-serien Penny på M.A.R.S., som hon dessutom är översättare för, vars andra säsong hade premiär i år. :)

Elios

Hon kommer ju mest för mig vara förknippad med Sofie i Hipp Hipp Hora Men också som Sharpays svenska röst i High School Musical.  :P ::)

Vore med trevligt om hon fick någon tuff roll som Actionhjältinna.  ;D