Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doos otroliga tävlingar/Sportfånarna

Startat av TonyTonka, 27 oktober 2008 kl. 12:10:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

det finns en serie som heter Scooby doo allstar som finns på vhs med media dubb tror jag vilka gör rösterna? på min vhs har jag identiferat följande:


Scooby Doo: Steve Kratz
Kommentator: Hans Wahlgren
Snagglepuss: Dick Eriksson
Shaggy: Peter Harryson
Yogi Björn: Reine Brynofsson
BoBo:  Dick Eriksson
Wally Gator: Andreas Nilsson
Fred Flinta: Johan Wahlström
Barney Granit: Dick Eriksson
Trollkarlen Von Dy: Per Sandborgh
Daltonbröder: Gunnar Ernblad, Anders Öjebo, Dick Eriksson
Scooby Dum: Peter Sjöqvist
Pixie & Dixe: Staffan hallerstam och Hasse Jonsson
Blå Falken: Hasse Jonsson
Baronen: Johan Hedenberg
Daisy Mayhem: Vicki Benckert
Herr Kuslig: Hasse Jonsson
Kapten Mossa: Per Sandborgh
Babu: Staffan Hallerstam
Mr. Jinks: Andreas Nilsson
Snabbsjutaren: Andreas Nilsson
Willfred: Peter Sjökvist
Augie doggie och Doggy Daddy: Hasse Jonsson
Tinker: Staffan Hallerstam
Underhunden: Johan Hedenberg
Fru Kuslig: Annelie Berg
Junior Kuslig: Hasse Jonsson
Grape Ape: Gunnar Ernblad
Mutter: Gunnar Ernblad
Jeannie: Annelie Berg
Cindy Björn: Louise Raeder
Snoken: Johan Hedenberg
Babblarn: Andreas Nilsson
Jabberjaw: Peter Sjöquist
Hokey Wolf: Andreas Nilsson


EDIT: Har identifierat ännufler nu.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Är det serien Scooby's All Star Laff-A-Lympics som du syftar på, som visades på TV3 under namnet Sportfånarna? Jag visste inte att den hade släppts på VHS överhuvudtaget, och jag hittar inte åt någonting sådant hos SLBA. När släpptes den VHS:n, och från vilken distributör? Det var i alla fall en riktigt trevlig serie - tråkigt att det var så länge sen den gick på TV.

Är det samma dubbning som den som visades på TV3 under 1990-talet? Av de rösterna jag minns verkar det vara samma dubbning, men det var länge sen jag såg den så det är bara ett fåtal som jag kommer ihåg.

TonyTonka

Ja det är den serien jag syftar på.


Egmont är distributör


Året som den kom ut var 1996


PS. jag köpte den på kvibergs igår

Det bör vara dubben som visats på Tv3
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

vhs-ens titel är:

Scooby Doos Otroliga Tävlingar 1.


Egmont film


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för informationen. Det var en trevlig serie, så jag skulle själv vilja ha tag i den där VHS-filmen, men än så länge har jag inte lyckats.

I dubbningen som gick på TV3, så sa i alla fall sportkommentatorn "Sportfånarna" som titel i alla avsnitt.

Tack för rösterna. Jag hade gärna själv hjälpt till, men tyvärr har jag inga avsnitt inspelade av serien och har som sagt inte lyckats få tag i den där VHS:n.

TonyTonka

ja det stämmer på titlen men jag menade titlen som var på VHS-omslaget
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning

Jag är ganska säker på att serien Scooby's All Star Laff-A-Lympics även har visats förr på Cartoon Network i som jag minns det dubbad version. Jag minns dock inte vilken den eventuella svenska titeln var i detta fall eller vilka skådespelare som medverkade i denna dubbning.

Erika

Citat från: ddubbning skrivet 28 oktober 2008 kl. 15:23:21
Jag är ganska säker på att serien Scooby's All Star Laff-A-Lympics även har visats förr på Cartoon Network i som jag minns det dubbad version. Jag minns dock inte vilken den eventuella svenska titeln var i detta fall eller vilka skådespelare som medverkade i denna dubbning.

Det har visats på Cartoon Network, men jag har för mig att de visade tv-serien med originaltal.

ddubbning

Citat från: Erika skrivet 28 oktober 2008 kl. 17:20:41
Det har visats på Cartoon Network, men jag har för mig att de visade tv-serien med originaltal.

Ja, det är fullt möjligt att så var fallet. På den tiden var ju inte alla program som visades på Cartoon Network dubbade.

Daniel Hofverberg

Jag minns också att Scooby's All Star Laff-A-Lympics gick på Cartoon Network en gång i tiden, men precis som Erika kan jag bara minnas att den gick i otextad och odubbad originalversion. Om den dubbats, så måste det i så fall ha varit vid något senare tillfälle (efter att jag inte längre hade tillgång till kanalen).

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2008 kl. 23:34:33
Jag minns också att Scooby's All Star Laff-A-Lympics gick på Cartoon Network en gång i tiden, men precis som Erika kan jag bara minnas att den gick i otextad och odubbad originalversion. Om den dubbats, så måste det i så fall ha varit vid något senare tillfälle (efter att jag inte längre hade tillgång till kanalen).


Det är som sagt möjligt att jag missminner mig och att serien var odubbad och kanske också otextad.

Daniel Hofverberg

Cartoon Network har väl mig veterligen aldrig någonsin haft någon textning, så de serier och filmer som gått i odubbad form har aldrig haft någon text. Nu har jag inte tillgång till Cartoon Network längre, men såvitt jag vet är det väl bara Tom & Jerry (MGM:s klassiska kortfilmer) som fortfarande inte är dubbad, medan allt annat dubbas sedan ett antal år tillbaka.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2008 kl. 11:23:10
Cartoon Network har väl mig veterligen aldrig någonsin haft någon textning, så de serier och filmer som gått i odubbad form har aldrig haft någon text. Nu har jag inte tillgång till Cartoon Network längre, men såvitt jag vet är det väl bara Tom & Jerry (MGM:s klassiska kortfilmer) som fortfarande inte är dubbad, medan allt annat dubbas sedan ett antal år tillbaka.


Det stämmer att Cartoon Network aldrig har textat några program. Jag tittar inte så regelbundet på Cartoon Network längre, men det kan nog säkerligen stämma att det bara är Tom & Jerry-filmerna som av någon anledning inte dubbats och märkligt nog har de såvitt jag minns alltid visats i odubbad form på Cartoon Network.

Daniel Hofverberg

Jo, det är lite märkligt. Visserligen har ju de flesta av de kortfilmerna inte så mycket dialog, men ändock...

TonyTonka

Jag har kollat på filmen. Det är MediaDubb som dubbar det betyder

Scooby-Doo
Scooby - Steve Kratz
Shaggy - Peter Harryson
Scooby-Dum - Peter Sjöqvist

Yogi Bear
Yogi - Reine Bylofsson
BoBo - Dick Eriksson

etc

dubbad av Mediadubb helt enkelt.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D