Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vet någon vilken film jag talar om?

Startat av Grimner, 15 december 2020 kl. 06:03:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Grimner

Jag letar efter en svensk fantasyfilm för barn; problemet är att jag inte minns vad den heter, vilka som skådespelar i den, eller ens vad den huvudsakligen handlar om.

Det enda jag minns är en enda scen, som satt djupa spår i mitt minne, och som borde vara lika ikonisk för vem som än också sett filmen: det är en eller två flickor som rider på en häst genom en dimmig skog om natten, och de är omringade av ansiktslösa figurer i långa svarta kåpor som sträcker upp armarna mot dem. Faktiskt en riktigt läskig scen när man var sådär 5 år gammal.

Jag vet att det inte är mycket att gå på, men jag hoppas att någon här vet vad jag pratar om. Jag håller just nu på att sammanställa en lista över svenska fantasyfilmer, och den här måste definitivt vara med.

I efterhand är jag inte ens är säker på om filmen i fråga verkligen var svensk, men eftersom jag var så ung när jag såg den borde den åtminstone vara svenskdubbad.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Erika


Grimner

Citat från: Erika skrivet 15 december 2020 kl. 06:31:10
Kan det vara Allrakäraste syster?
Det var det visst! ;D Jag förväntade mig verkligen inte svar så snabbt. Tusen tack!
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

MOA


Elios

Citat från: Grimner skrivet 15 december 2020 kl. 06:46:44
Det var det visst! ;D Jag förväntade mig verkligen inte svar så snabbt. Tusen tack!

Denna vill jag verkligen se.  ;D