Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Zip-a-dee-doo-dah

Startat av Henrik Karlsson, 11 april 2020 kl. 21:28:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Karlsson

Finns det en svensk version av denna låt? Och om det finns var har den använts?

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 11 april 2020 kl. 21:28:52
Finns det en svensk version av denna låt? Och om det finns var har den använts?
Den har dubbats för Disney Sing Along Song på VHS vet dock inte vilken av VHS:erna den är med på.

Henrik Karlsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2020 kl. 21:37:21
Den har dubbats för Disney Sing Along Song på VHS vet dock inte vilken av VHS:erna den är med på.
Vem gjorde rösterna till karaktärerna i sången?

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 11 april 2020 kl. 21:38:48
Vem gjorde rösterna till karaktärerna i sången?
Minns bara att Bertil Engh passade riktigt bra som Bror Kanin.

Disneyfantasten

En rättelse; det var en annan sång från filmen som var med i en svensk Sing Along Songs VHS-utgåva, nämligen "Livet Är Skönt"...

Och jag håller med Steffan Rudvall att Bertil Engh var mycket bra som Bror Kanin!  :)

Elios

Vad tycker ni mer att Bertil Engh har gjort bra inom dubbning?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 22:50:34
Vad tycker ni mer att Bertil Engh har gjort bra inom dubbning?^^

Låt inte detta ämne förvandlas till en tråd om just Bertil Engh, det är bättre passat för en ny tråd...

Eller kanske ännu bättre; vad sägs om att göra en samlings-tråd och döpa den till "Åsikter om skådespelare"; då kan man ju säga sina personliga åsikter om olika skådespelare som varit med och dubbat!  ;)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 april 2020 kl. 22:53:11
Låt inte detta ämne förvandlas till en tråd om just Bertil Engh, det är bättre passat för en ny tråd...

Eller kanske ännu bättre; vad sägs om att göra en samlings-tråd och döpa den till "Åsikter om skådespelare"; då kan man ju säga sina personliga åsikter om olika skådespelare som varit med och dubbat!  ;)

Om jag nu ställer denna frågan här så ställer jag den här. Man behöver bara säga vad man mer gillar med honom och sen återgå till ämnet. Vet det kan vara svårt ibland men här tycker jag det är okej om det inte breddas ut för mycket.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 22:50:34
Vad tycker ni mer att Bertil Engh har gjort bra inom dubbning?^^

Jag har i och för sig sagt detta i ett annat ämne men jag kan säga det här också;

Mina favoritroller med Bertil är Puff, Toadie i Bumbibjörnarna, Kung Louie ur Djungelboken (han gjorde i och för sig inte rollen i filmen, men däremot i Luftens Hjältar, ramberättelsen till Lilla Djungelboken, m.m.), Bill Jukes & Mullins i Peter Pan, Dino, Megavolt och Kvackerjack i Darkwing Duck, Räkan i TV-serien Den Lilla Sjöjungfrun, Nutids-spöket i Mupparnas Julsaga, Labradoren i Pongo och De 101 Dalmatinerna, Benjamin Syrsas sångröst i Pinocchio, Panchito i Hos Musse och Jack Dalton i Lucky Luke (med reservation för att jag kan ha glömt vissa)