Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 17:35:28Vilka är rösterna  i Lumlarnas förtrollade skog på svenska ?
Lumlarnas förtrollade skog
Jag hade tyvärr missat Lumlarnas förtrollade skog fram tills nu, men nu har jag skickat mail till Njutafilms och hoppas på att få svar så fort som möjligt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2023 kl. 20:14:46men nu har jag skickat mail till Njutafilms och hoppas på att få svar så fort som möjligt. :)
Du behöver inte. ;D

Jag ångrade ju mig.

Tog til och med bort posten.-
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 20:46:33Du behöver inte. ;D

Jag ångrade ju mig.

Tog til och med bort posten.-
Men jag vill själv veta, och förmodligen är det fler som vill det - det vore väl en sensation om inte en enda person i Sverige tänker gå och se filmen på bio... Dessutom brukar filmer från Njutafilms/Studio S ofta inte ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna.
(Just därför återställde jag inlägget från papperskorgen, då jag förutsätter att det finns ett intresse bland fler att få fram credits för filmen)

Erika

#3003
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2023 kl. 21:04:05Men jag vill själv veta, och förmodligen är det fler som vill det - det vore väl en sensation om inte en enda person i Sverige tänker gå och se filmen på bio... Dessutom brukar filmer från Njutafilms/Studio S ofta inte ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna.
(Just därför återställde jag inlägget från papperskorgen, då jag förutsätter att det finns ett intresse bland fler att få fram credits för filmen)
Aha, det förklarar varför inte Viljas äventyr hade några credits utsatta (såg den på Cineasterna)...

Hursomhelst, är även jag intresserad av credits till Lumlarnas förtrollade skog (och den senaste Victor & Josefine-filmen som har premiär om ett par veckor). :)

Tillägg: Tog fel på distributör angående Viljas äventyr, Noble Entertainment är det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  3 april 2023 kl. 21:25:56Aha, det förklarar varför inte Viljas äventyr hade några credits utsatta (såg den på Cineasterna)...

Hursomhelst, är även jag intresserad av credits till Lumlarnas förtrollade skog (och den senaste Victor & Josefine-filmen som har premiär om ett par veckor). :)

Tillägg: Tog fel på distributör angående Viljas äventyr, Noble Entertainment är det.
Bra att du påminde mig - jag ska försöka att få tag i dubbcredits till Victor och Josefine - Resan till Snackistan så fort som möjligt. Den har väl premiär den 21 april, så runt nästa vecka bör man väl kunna kontakta distributören för att försöka få fram creditlista. Den filmen distribueras tydligen av Scanbox, så om inte annat bör jag kunna vända mig till kontaktpersonen på Scanbox i Köpenhamn för att få fram alla nordiska credits.

Ja, Noble Entertainment har precis som Njutafilms en viss förkärlek att strunta i att sätta ut dubbcredits ens på bio... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2023 kl. 00:21:08Bra att du påminde mig - jag ska försöka att få tag i dubbcredits till Victor och Josefine - Resan till Snackistan så fort som möjligt. Den har väl premiär den 21 april, så runt nästa vecka bör man väl kunna kontakta distributören för att försöka få fram creditlista. Den filmen distribueras tydligen av Scanbox, så om inte annat bör jag kunna vända mig till kontaktpersonen på Scanbox i Köpenhamn för att få fram alla nordiska credits.

Ja, Noble Entertainment har precis som Njutafilms en viss förkärlek att strunta i att sätta ut dubbcredits ens på bio... :(
Hut går det med credits till Super Mario Bros filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 april 2023 kl. 10:48:44Hut går det med credits till Super Mario Bros filmen ?
Tyvärr inget svar än. :(

Men det är ju tidigt än, så fortfarande lever hoppet om att få lista idag. Får jag inget svar imorgon, så kan jag försöka vända mig till någon annan person på UIP.

Annars räknar jag med att Super Mario Bros. Filmen ska ha utsatta dubbcredits på bio (under eller efter sluttexterna), så har jag inte fått uppgifter innan premiären kanske någon kan fotografera av dubbcreditsen på bio. Jag kommer förmodligen själv att gå och se filmen också, men inte före helgen - mina syskonbarn kommer på besök på fredag, så jag hoppas att de kan vara intresserade av filmen.

gstone

Har fi fått credits till Super Mario Bros. Filmen än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2023 kl. 08:48:11Har fi fått credits till Super Mario Bros. Filmen än ?
Nej, tyvärr inte - inget svar alls från UIP... :(

/Daniel

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  3 april 2023 kl. 21:25:56Hursomhelst, är även jag intresserad av credits till Lumlarnas förtrollade skog (och den senaste Victor & Josefine-filmen som har premiär om ett par veckor). :)
Nu har jag äntligen fått svar från Njutafilms, och har fått creditlistan till Lumlarnas förtrollade skog. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/lumlarnas-fortrollade-skog/

Den verkar helt klart intressant, men då det är väldigt många intressanta biofilmer just nu är det nog tveksamt om jag kommer ha råd och tid att gå och se den på bio...

gstone

Det här kanske är alldeles för mycket att begära , Men kan du lägga ut credits till Tre har landat (en Netflix serier) ?

Andningen till att jag säger att det kan vara för mycket är att varje avsintt har separata credits och de är många avsnitt  :(

Nu har jag i alla fall frågt
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 april 2023 kl. 08:16:20Det här kanske är alldeles för mycket att begära , Men kan du lägga ut credits till Tre har landat (en Netflix serier) ?

Andningen till att jag säger att det kan vara för mycket är att varje avsintt har separata credits och de är många avsnitt  :(

Nu har jag i alla fall frågt
Jag har inte tid just nu, men skriver upp det på listan så hoppas jag få tid att göra det framöver. :)

E

Är det möjligt att få fram credits till den här serien?:

https://youtu.be/H1KZ_CBP158

Den kom ut 2003 och är gjort av samma bolag som låg bakom Tweenies. Den sändes på Barnkanalen vid flera tillfällen (senast 2014). Och jag minns tydligt att i slutet av eftertexterna så stod det credits med KM Studios logga (samma logga som visas i eftertexterna till Tweenies). Så dom borde du fråga

Här e det som jag minns stod i creditsen:

Sovbjörnen: Louise Raeder
Morr-Tigern: Anders Öjebo
Skratt-Ankan: Sofia Caiman
Berättaren: Claes Ljungmark

Introsången framförs av Michael Blomqvist men den kvinnliga sångaren känner jag inte till

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 15 april 2023 kl. 11:33:40Den kom ut 2003 och är gjort av samma bolag som låg bakom Tweenies. Den sändes på Barnkanalen vid flera tillfällen (senast 2014). Och jag minns tydligt att i slutet av eftertexterna så stod det credits med KM Studios logga (samma logga som visas i eftertexterna till Tweenies). Så dom borde du fråga
Visst kan jag fråga KM Studio, men är dubbningen så gammal som 2003 är det inte särskilt sannolikt att de skulle ha dokumentation tillgänglig i digital form - och det är bara i undantagsfall som KM Studio brukar ta sig tid att leta i pappersarkiven.

Men vad heter egentligen serien? Jag har letat i Svensk Mediedatabas efter samma titel som på YouTube-klippet, men hittar ingenting alls...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2023 kl. 11:48:24Visst kan jag fråga KM Studio, men är dubbningen så gammal som 2003 är det inte särskilt sannolikt att de skulle ha dokumentation tillgänglig i digital form - och det är bara i undantagsfall som KM Studio brukar ta sig tid att leta i pappersarkiven.

Men vad heter egentligen serien? Jag har letat i Svensk Mediedatabas efter samma titel som på YouTube-klippet, men hittar ingenting alls...
Om du söker på "Boo! Barnkanalen" så kommer det fram på SMDB. Ta med utropstecknet i första ordet också