Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2023 kl. 02:14:03Vilka serier eller filmer gäller det?
Tron: Uprising och Mickey Saves Christmas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2023 kl. 02:14:03Jag har fungerande VPN-tjänster för att komma åt amerikanska Disney+, så om serien ifråga har utsatta dubbcredits där är det inga problem. Om det däremot saknas dubbcredits på Disney+ kan det bli besvärligt,
Tron: Uprising har utsatta dubbcredits . Det minns jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2023 kl. 12:45:10Tron: Uprising och Mickey Saves Christmas.
Jag ska kolla upp dem så fort jag hinner. :)

gstone

Kan du få fram credits till Asterix & Obelix: I drakens rike ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2023 kl. 22:02:35Kan du få fram credits till Asterix & Obelix: I drakens rike ?
Den distribueras tydligen av Noble Entertainment, och de brukar vara väldigt ojämna av sig - ofta svarar de blixtsnabbt, men ibland svarar de inte alls... Men jag ska genast maila dit, så får vi hålla tummarna. :)

Disneyfantasten

Jag hoppas att du publicerar Zootropolis+.

moviefan

Önskar creditlista för Sofia den första  ;)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 19 februari 2023 kl. 14:11:31Önskar creditlista för Sofia den första  ;)

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 19 februari 2023 kl. 14:11:31Önskar creditlista för Sofia den första  ;)
Jag måste medge att jag trodde att jag redan hade en creditlista för Sofia den första ute på sajten, men nu när jag kollar verkar det faktiskt inte så... :-[

Det ska jag ordna snarast. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2023 kl. 19:24:58Jag måste medge att jag trodde att jag redan hade en creditlista för Sofia den första ute på sajten, men nu när jag kollar verkar det faktiskt inte så... :-[

Det ska jag ordna snarast. :)
Vore även najs med Lejonvakten.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 februari 2023 kl. 13:55:46Vore även najs med Lejonvakten.
Tyvärr har jag i dagsläget bara dubbcredits för säsong 1 av Lejonvakten, som jag fått kompletta uppgifter för från Disney Character Voices. Jag påbörjade en sammanställning av dessa för ett par år sedan, och kom lite knappt halvvägs igenom säsongen innan det blev avglömt...

Jag ska kontakta Disney Character Voices igen och försöka få fram Contract Inventory Sheets även för säsong 2 och 3, men de har på sistone inte svarat på något av mina mail så oklart om jag kommer lyckas...

gstone

Vid nästa uppdatring kan du lägga upp credits till Netflix serien Pappa jagar utomjordingar  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2023 kl. 17:49:55Vid nästa uppdatring kan du lägga upp credits till Netflix serien Pappa jagar utomjordingar ?
Absolut. Jag hade tänkt att skriva av de uppgifterna till uppdateringen igår (då jag brukar kolla efter nya dubbade serier och filmer på Netflix med jämna mellanrum), men hann tyvärr inte.

Erika

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2023 kl. 22:42:09Daniel, Kan få credits till en serier som inte finns på Svenska Disney plus, men som har svenskt tal i USA ?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2023 kl. 02:14:03Jag har tyvärr inte fått något svar från Scanbox än - så svårt att säga om de har glömt bort mig, eller om det var svårare än jag trodde att få fram dubbcreditsen...

Jag får avvakta några dagar till, och hör jag inte av dem mot mitten av nästa vecka får jag maila tillbaka och fråga hur det går. :)
Om du ännu inte fått svar från Scanbox, kanske någon av skådespelarna kan hjälpa till? Såg precis filmen (via Cineasterna och nej, inga credits :() och kände igen bl. a. Mikael Roupé och Håkan Mohede.

Passar även på att önska credits till Victor och Josefine - resan till Snackistan (Ernest et Célestine: Le voyage en Charabie) som har svensk premiär 21 april.

Sabelöga

En oinloggad användare på Wikipedia påstår att Dubbningshemsidans creditlista för Huset Fullt - igen är ofullständig och att mer om formation finns i eftertexterna och har lagt till att Mikaela Tidermark Nelson vid något tillfälle gör rösten till Kimmy och att Andreas Gyllander gör Jimmy.

Är det någon som orkar gå igenom eftertexterna på Netflix och kolla? Enligt första avsnittet verkar inte detta stämma men det finns ju 5 säsonger så det kan ju stämma längre fram och isådanafall behöver Dubbningshemsidans lista uppdateras.

https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Huset_fullt_–_igen&curid=7179292&diff=52005734&oldid=51997281
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/huset-fullt-igen/
Houba !