Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel Hofverberg och 9 gäster tittar på detta ämne.

moviefan


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 februari 2019 kl. 19:14:31
Detta året släpps faktiskt en film som INTE är baserad på en av dom tecknade nämligen Artemis Fowl som är baserad på en novell med samma namn
https://en.wikipedia.org/wiki/Artemis_Fowl_(film)

Dessutom år 2020 släpps Jungle Cruise med Dwayne Johnson i huvudrollen. Den är baserad på en Disneyland-Attraktion med samma namn
https://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Cruise_(film)

Båda 2 ser intressanta ut :)

Håller med om att båda ser intressanta ut...

(kommer dock tyvärr inte se någon av dem på bio eftersom jag helst vill fokusera på animerade storfilmer från Disney & Pixar, men jag köper gärna dessa två när de väl är ute i affärerna)

Vet du förresten om Disney gjort fler filmer baserade på Disneyland-attraktioner? (utöver Pirates of The Caribbean filmerna)

Jag menade mer att Disney Animation (samt även Pixar Animation) försöker att sträva efter originella idéer

Exempelvis så har ju Pixar ganska nyligen sagt att de kommer att släppa Onward som har premiär 6 mars 2020, men när den kommer upp på de svenska biograferna är dock hittills ej bestämt... (de har även en till planerad film för 2020, samt även en planerad för 2021 och två för 2022, som hittills inte har fått bestämda titlar än)

Den senaste filmen som Disney Animation avslöjat är Frost 2, som har premiär i slutet av 2019 (de har även filmer planerade för 2020, 2021 och 2022 som hittills en har fått bestämda titlar än)

Även om det inte avslöjats om så är fallet än så har jag läst att det är möjligt att Pinocchio, Den Lilla Sjöjungfrun, Djungelboken 2 och Snövit och De Sju Dvärgarna allihopa kommer att släppas 2021... (så jag antar att de 2022 släpper Cruella, Peter Pan, Ringaren i Notre Dame, Lilo och Stitch och Rosenröd)


Alexander

#213
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 februari 2019 kl. 22:07:13
Jag tror att Tomorrowland ska vara baserad på en av temaparkerna som finns i Disneyland i Kalifornien

Dom planerar också att göra en film baserad på It's a Small World som finns i både Disneyland i Kalifornien och Paris

Jag tror också att Dinosaurier ska vara baserad på en åkattraktion som finns i Animal Kingdom (Världens Största Disney-Park)

Och dessutom så är The Haunted Mansion (2003) baserad på en attraktion med samma namn

Det stämmer bra, förutom det med Dinosaurier, det är tvärtom där.

Filmen Dinosaurier kom före och inspirerade till åkattraktionen.  :)

Det finns också Country Bears (2002) som är baserat på attraktionen med samma namn från 1971.

Och så planerar Disney en kommande film inspirerat av attraktionen Jungle Cruise.

Alexander


moviefan


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2017 kl. 21:12:38
Jag kom att tänka på en sak angående remake-spelfilmerna; att en del karaktärer har en annan sida än i de tecknade filmerna.

De goda som gjorts till onda i spelfilmerna är Kung Stefan, Hertigen och Kung Louie.

Hittills är LeFou den första onda som i spelfilmen gjorts till god och enligt vad jag har läst så kommer detta även att gälla Cirkusdirektören.

Tydligen hade jag fel om Max Medici (som Cirkusdirektören heter i spelfilmen), han kommer nämligen att vara antagonist även i spelfilmen och dessutom så kommer Vandermere att vara filmens huvudskurk...

Dessutom så kommer också Lady och Lufsen att ha riktiga hundar... (det är lättare att ha med riktiga hundar än hos andra djur, eftersom hunden är människans bästa vän)

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 15 februari 2019 kl. 18:42:43
Finns det någon riktig orsak till varför Disney har valt att göra spelfilmer av sina animerade klassiker ?

Den uppenbara orsaken är väl helt enkelt att det är en väldigt lönsam affär för Disney. De behöver inte besvära sig med att tänka ut en ny historia och det är nästan garanterat att publiken kommer att strömma till i stort antal. Alltså blir det väldigt god utdelning för en relativt liten insats. Om folk inte hade gått och sett filmerna hade de nog snart slutat göra dem.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2019 kl. 10:42:37
En massa gnäl för ingeting. Jasmine behöver inte spelas av en arab !

Håller fullständigt med. Hon blir perfekt som Jasmine.  8)

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 mars 2019 kl. 10:22:41
Den uppenbara orsaken är väl helt enkelt att det är en väldigt lönsam affär för Disney. De behöver inte besvära sig med att tänka ut en ny historia och det är nästan garanterat att publiken kommer att strömma till i stort antal. Alltså blir det väldigt god utdelning för en relativt liten insats. Om folk inte hade gått och sett filmerna hade de nog snart slutat göra dem.

Hoppas de lägger ner remakes på klassikerna i framtiden, och gör nya filmer istället, med ny story. De lyckade bra med Nötknäpparen och de fyra världarna, den är jättebra.

Disneyfantasten

Disney har nu flyttat premiärdatumet för Maleficent 2 Mistress of Evil, som nu istället kommer att ha premiär 2019-10-18!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 mars 2019 kl. 11:13:06
OM eller NÄR nya Aladdin dubbas så tycker jag att Dogge Doggelito ska göra Andens röst ;D

Vem är Dogge Doggelito? Har han dubbat Will Smith förut?

Vid Dumbo hoppas jag att Peter Harryson får spela direktören Max Medici om filmen dubbas eftersom han spelas av Danny DeVito som gjorde rösten till Fille i Herkules...

gstone

 Alan Tudyk kommer göra rösten till Lago.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2019 kl. 21:08:26
Alan Tudyk kommer göra rösten till Lago.

Var fick du reda på det?

Jag har hört rykten om att han också kommer att spela Mr Potato Head i Toy Story 4...