Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 april 2023 kl. 12:00:59Nej, men hans läten är dubbade.
Stämmer bra, samma sak med Hos Musse där Stefan Berglund dubbar hunden.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2023 kl. 12:01:36Stämmer bra, samma sak med Hos Musse där Stefan Berglund dubbar hunden.
Ser du var Easter egget är? Jag kan inte se det

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 april 2023 kl. 12:06:29Ser du var Easter egget är? Jag kan inte se det
Jag försökte också men kan inte hitta det, spontant skulle jag gissa att det sitter på stjärnan.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 april 2023 kl. 09:02:58Jag kan tyvärr inte hitta det.
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 april 2023 kl. 12:06:29Ser du var Easter egget är? Jag kan inte se det
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2023 kl. 12:12:28Jag försökte också men kan inte hitta det, spontant skulle jag gissa att det sitter på stjärnan.
Det blev nog lite för litet för att se i kollaget...

Bowser.png

Mathilda Gustafsson


Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 april 2023 kl. 12:28:26Det blev nog lite för litet för att se i kollaget...

Bowser.png
Det måste bara J på bowsers arm som är Easter egget men vad betyder det?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 14 april 2023 kl. 16:50:10Det måste bara J på bowsers arm som är Easter egget men vad betyder det?
Det är en referens till två andra personer.

Spoiler
Först och främst Johan Hedenberg som var en av Bowsers röster på 90-talet och sen råkade det också passa in på Jack Black.
[close]

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2023 kl. 11:33:17Du skriver Titelsång på The Scooby-Doo Show, men på bilden visas The New Scooby-Doo Movies? Vilken av dem är det?

Lawrence Mackrory är i alla fall definitivt inte med i Media Dubbs originaldubb av The Scooby-Doo Show, och jag har svårt att tro att han skulle ha varit med i Sun Studios tidiga Köpenhamns-dubbning från runt 1992 heller... The New Scooby-Doo Movies känns väl mer sannolikt, då den dubbades under den tid då han var anställd på Sun Studio.
När det gäller sådana här grejer att göra det är alltid bättre att lita på bilden än texten

Steffan Rudvall


Björn Skifs.png 
Björn Skifs 

Root (Bondgården)

Solist (Björnbröder)

Woody Pride (Toy Story & Toy Story 2)

Steffan Rudvall

Nästa person som får ett kollage är Johan Lindqvist.

Steffan Rudvall

Johan Lindqvist.png

Johan Lindqvist

Jan "Janne" Långben (Samtliga sammanhang sedan 1998.)

Herman Melville (Dougs första film)

Ned Flanders (Simpsons: Filmen)

Skies (Gadget)

Reklamröst (Simpsons: Filmen)

CDA-agent (Monsters Inc)

Steffan Rudvall

Fredrik Ohlsson.jpg

Fredrik Ohlsson

Sven Settergren/Sig Själv (Pippi Långstrump)

Josef Hillman (Beck)

Dupond (Svt:s dubbningar samt Tintin i hajsjön)

Archibald (Arthur och Minionerna samt dess uppföljare)

Babar (Eurotrolls dubbning av Babar och Jultomten)


MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2023 kl. 21:19:53Fredrik Ohlsson.jpg

Fredrik Ohlsson

Sven Settergren/Sig Själv (Pippi Långstrump)

Josef Hillman (Beck)

Dupond (Svt:s dubbningar samt Tintin i hajsjön)

Archibald (Arthur och Minionerna samt dess uppföljare)

Babar (Eurotrolls dubbning av Babar och Jultomten)
Har aldrig sett gubben förut

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 maj 2023 kl. 21:35:05Har aldrig sett gubben förut
Nu för tiden är han väl mest känd som Tommy och Annikas pappa från Pippi Långstrump serien och filmerna från 60/70-talet. Annars är han ju också gift med Siw Malmkvist.

Disneyfantasten