Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Skådespelare som spelat samma karaktär och medverkat i samma dubbning  (läst 279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 16 421
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
Detta har hänt ett flertal gånger;

- Johan Lindqvist, Hans Lindgren och Jan Modin medverkade alla i Hos Musse (den förstnämnda spelar karaktären här som också är hans paradroll nämligen Långben, den andrenämnda spelar Sorken i Nalle Puh och den sistnämnda spelar Benjamin Syrsa)

- Olli Markenros och Guy De La Berg medverkar båda i Toy Story 2 & 3 där de spelar Slinky respektive Hamm (båda spelade Nalle Puh vid olika perdioder)

Då är min fråga;

- har Åsa Bjerkerot och Lizette Pålsson medverkat i samma dubbning?

- har Sven-Erik Vikström och Anders Öjebo medverkat i samma dubbning?

- har Stephan Karlsén, Benke Skogholt och Jan Åström merverkat i samma dubbning? (alla tre alltså)

(kommer kanade på mer att säga senare)

Utloggad Will Stewart

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 422
    • Visa profil
Detta har hänt ett flertal gånger;

- Johan Lindqvist, Hans Lindgren och Jan Modin medverkade alla i Hos Musse (den förstnämnda spelar karaktären här som också är hans paradroll nämligen Långben, den andrenämnda spelar Sorken i Nalle Puh och den sistnämnda spelar Benjamin Syrsa)

- Olli Markenros och Guy De La Berg medverkar båda i Toy Story 2 & 3 där de spelar Slinky respektive Hamm (båda spelade Nalle Puh vid olika perdioder)

Då är min fråga;

- har Åsa Bjerkerot och Lizette Pålsson medverkat i samma dubbning?

- har Sven-Erik Vikström och Anders Öjebo medverkat i samma dubbning?

- har Stephan Karlsén, Benke Skogholt och Jan Åström merverkat i samma dubbning? (alla tre alltså)

(kommer kanade på mer att säga senare)

var inte Sven Erik och Anders båda med i "Bernard & Bianca i Australien"?

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 957
  • Nu delar vi på oss!
    • Visa profil
var inte Sven Erik och Anders båda med i "Bernard & Bianca i Australien"?
Var har du fått det ifrån? Det stämmer inte Anders Öjebo dubbade bara åt KM Studio på den tiden då han ju huvudsakligen var tekniker... Andreas Nilsson medverkar dock så du kanske blandar ihop dem...
« Senast ändrad: 3 maj 2022 kl. 22:11:13 av Steffan Rudvall »

Utloggad Will Stewart

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 422
    • Visa profil
Var har du fått det ifrån? Det stämmer inte Anders Öjebo dubbade bara åt KM Studio på den tiden då han ju huvudsakligen var tekniker... Andreas Nilsson med verkar dock så du kanske blandar ihop dem...
åh, jag trodde han hade en extra roll i filmen....

fel av mig.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
SV: Skådespelare som spelat samma karaktär och medverkat i samma dubbning
« Svar #4 skrivet: 18 juni 2022 kl. 20:56:44 »
Samuel Elers-Svensson (Blunders röst i första Den Lilla Sjöjungfrun långfilmen) och Johan Halldén (Blunders röst i TV-serien) har båda en konversation med varandra i omdubbningen av Disneys Pinocchio.

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 746
  • Kön: Kvinna
  • See You Next Mission
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #5 skrivet: 18 juni 2022 kl. 21:45:07 »
Samuel Elers-Svensson (Blunders röst i första Den Lilla Sjöjungfrun långfilmen) och Johan Halldén (Blunders röst i TV-serien) har båda en konversation med varandra i omdubbningen av Disneys Pinocchio.
Lampis och Huvudrollen

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 18 juni 2022 kl. 21:47:02 »
Lampis och Huvudrollen

Just precis.

Utloggad Lillefot

• Sauropod
  • Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 162
  • En kille som gillar spel, dinosaurier och filmer.
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 18 juni 2022 kl. 22:14:54 »
Kommer på att Stephan Karlsén och Hans Wahlgren båda har spelat Ceras pappa, herr Trehorn i Landet för Längesedan-serien. Stephan i den första och Hans med start i Jakten på Himlastenen fram till Flygarnas stora dag (samt möjligen även TV-serien, minns inte fullt).

Båda medverkar i Minisauriernas intåg, Hans i den nämnda rollen och Stephan som Storpappa, ledaren för de små långhalsarna.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 19 juni 2022 kl. 12:52:58 »
Kommer på att Stephan Karlsén och Hans Wahlgren båda har spelat Ceras pappa, herr Trehorn i Landet för Längesedan-serien. Stephan i den första och Hans med start i Jakten på Himlastenen fram till Flygarnas stora dag (samt möjligen även TV-serien, minns inte fullt).

Båda medverkar i Minisauriernas intåg, Hans i den nämnda rollen och Stephan som Storpappa, ledaren för de små långhalsarna.

Sen medverkade båda i Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil också.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 957
  • Nu delar vi på oss!
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 19 juni 2022 kl. 13:01:20 »

Även i Pokémon.