Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2021 kl. 19:08:16
Om man byter ut Marie Isedal till att ha Jörgen Lantz genom HELA filmen så blir dubbningen ultimat!  ;)

När det är sista gång för orginal Nasse (John Fiddler) ! Tycker det ska vara sista gång för den riktiga svenska nasse med !! >:( >:(

Puhs Heffaklump Halloween var den sista filmen som Fiddler gjord innan han dog ! :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 mars 2021 kl. 17:35:57
Bli inte arg nu, men jag hade ABSOLUT kunnat tänka mig miljarder gånger bättre dubbningar än dessa om Karin Miller och Marie Isedal inte alls var med för enligt mig sög de som Kängu respektive Nasse, Karin låter alldeles för gammal som Kängu så jag är glad att de bytte ut henne och Marie Isedal är alldeles för feminin för att passa som Nasse och den karaktären borde aldrig spelas av kvinnor överhuvudtaget och varför Doreen Denning valde att rollbesätta Nasse med kvinnor är och förblir ett mysterium, det är verkligen inte likt Doreen Denning att göra ett sådant misstag... (dock var Marie Isedal bra som Kängu)
Jah står fast cid det jag sa ! >:(

Bättre dubbningar av serien och filmen kan jag inte tänka mig >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#2822
Citat från: gstone skrivet 18 april 2021 kl. 19:55:50
När det är sista gång för orginal Nasse (John Fiddler) ! Tycker det ska vara sista gång för den riktiga svenska nasse med !! >:( >:(

Puhs Heffaklump Halloween var den sista filmen som Fiddler gjord innan han dog ! :'(

Du får sluta använda arga huvuden hela tiden! Jag tycker inte alls om när du gör det! Tycker att du använder arga huvuden i onödan alldeles för ofta!

Om du blir arg så får du gå och ställa dig i en vrå och göra dig av med ilskan och sedan andas djupt!

Jag fattar inte hur du kan tycka om insatsen då hon är för feminin för rollen! (seriöst, att du är besatt och retar dig så mycket på detta är helt obegripligt)

Citat från: gstone skrivet 18 april 2021 kl. 20:01:26
Jah står fast cid det jag sa ! >:(

Bättre dubbningar av serien och filmen kan jag inte tänka mig >:(

Min käre gstone, när har jag påstått att du inte får tycka vad du vill? (du måste tåla när jag protesterar!)

Givetvis har du rätt till dina åsikter! Men jag fattar inte hur du kan tycka så! De är inte alls det minsta lika John Fielder och Barbara Luddy och bibehåller inte alls rätt röstkaraktär! (så varför Doreen Denning valde att anlita kvinnor till att spela Nasse är och förblir ett mysterium, sådana misstag brukar inte Doreen Denning åstadkomma, det har onekligen gått uppåt för Nasses svenska röster sedan MediaDubb började dubba Nalle Puh)

Enligt min uppfattning är Inga Tidblad som Pinocchio, Marie Isedal/Gunnel Fred som Nasse, Karin Miller som Kängu, Olli Markenros/Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan/Måsart/Uggla/Albert, Christel Körner som Ursula, tre fjärdedelar av rollinsatserna i 1996-års andra omdubbning av Dumbo, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brose som Lena, Mikaela Tidermark Nelson som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider/Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), Erik Ahrnbom som Ankan Ferdinand, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget"), alla röster i Asterix Gallernas Hjälte, alla röster i Asterix i Amerika, alla röster i Sun Studios version av Turtles, alla röster i Sun Studios version av Unge Robin Hood, Thomas Engelbrektson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney, m.fl. så fruktansvärt dåliga att det är helt ofattbart att någon kan tycka att de är bra! (i och för sig, det har jag ju nämnt förut, ja jag vet att jag sagt detta flera gånger och att många säkert redan känner till detta, men iallafall) (ja, jag vet att var och en har olika tycken/åsikter, men iallafall)

Återigen vill jag poängtera att de för all del är duktiga skådespelare, men passar inte alls i dessa roller för fem öre!

Faktum är att samtliga ovannämnda insatser gör att jag överhuvudtaget inte står ut att se dubbningarna där dessa insatser medverkar utan måste byta till engelskt ljudspår! (om det nu går)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2021 kl. 20:24:41
Du får sluta använda arga huvuden hela tiden! Jag tycker inte alls om när du gör det! Tycker att du använder arga huvuden i onödan alldeles för ofta!

Om du blir arg så får du gå och ställa dig i en vrå och göra dig av med ilskan och sedan andas djupt!

Jag fattar inte hur du kan tycka om insatsen då hon är för feminin för rollen! (seriöst, att du är besatt och retar dig så mycket på detta är helt obegripligt)
Kära Disneyfantasten,gstone har sin åsikt

Disneyfantasten

#2824
Citat från: MOA skrivet 18 april 2021 kl. 21:34:42
Kära Disneyfantasten,gstone har sin åsikt

Läs resten av texten i mitt inlägg!  ;)

Min kära MOA, när har jag påstått att han inte har sin åsikt?

gstone

Så här skulle min ULTIMATA dubbning av Den lilla sjöjungfrun - Sagan om Ariel sett
ut

Ariel = Myrra Malmberg
Sebastian = Per Myberg
Kung Triton = Ingemar Carlehed
Marina Del Rey = Gunilla Åkerson
Adella = Emelie Clausen
Alana = Mikaela Tidermark Nelson
Andrina = Hilda Henze
Akvata = Anna Nordell
Arista = Elina Raeder
Attina = Cecilia Wrangel
Benjamin = Joakim Jennefors
Blunder = Elias Eding
Athena = Emma Nilsdotter
Tjipp = Thomas Bergquist
Plumpen =Jocke Bergström
Stingy = Jan Åström
Skalis = Jakob Stadell
Flinke =Figge Norling
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 14:34:33
Så här skulle min ULTIMATA dubbning av Den lilla sjöjungfrun - Sagan om Ariel sett
ut

Ariel = Myrra Malmberg
Sebastian = Per Myberg
Kung Triton = Ingemar Carlehed
Marina Del Rey = Gunilla Åkerson
Adella = Emelie Clausen
Alana = Mikaela Tidermark Nelson
Andrina = Hilda Henze
Akvata = Anna Nordell
Arista = Elina Raeder
Attina = Cecilia Wrangel
Benjamin = Joakim Jennefors
Blunder = Elias Eding
Athena = Emma Nilsdotter
Tjipp = Thomas Bergquist
Plumpen =Jocke Bergström
Stingy = Jan Åström
Skalis = Jakob Stadell
Flinke =Figge Norling

Var har Gunilla Åkesson dubbat Marinas originalröst?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2021 kl. 14:40:38
Var har Gunilla Åkesson dubbat Marinas originalröst?
i Den otroliga vandringen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 14:46:07
i Den otroliga vandringen.

Ah, katten Sassy...

Det är synd att Gunilla Åkesson inte återkom i 2an då jag riktigt tycker om henne i rollen som Sassy, fast Towa Carsson är också jättebra som Sassy!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2021 kl. 21:57:37
Läs resten av texten i mitt inlägg!  ;)

Min käre MOA, när har jag påstått att han inte har sin åsikt?

Sluta i fråga sätt mig  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 14:52:39
Sluta i fråga sätt mig  >:(

Sluta ta illa vid dig hela tiden!  >:(

Nu lekte jag bara med kommentaren, men jag har väl aldrig ifrågasatt dig!

Kom ihåg, min käre gstone, oavsett vad, så har du all rätt att tycka vad du vill, det är ingenting du behöver bli upprörd över, jag förstår att det känns jobbigt för dig men du måste rycka upp dig!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 14:52:39
Sluta i fråga sätt mig  >:(
Det Disneyfantasten försöker säga är att han inte gillar kvinnor som Nasse men Disneyfantasten har aldrig sagt att du inte får gilla kvinnor som Nasse.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2021 kl. 15:05:18
Det Disneyfantasten försöker säga är att han inte gillar kvinnor som Nasse men Disneyfantasten har aldrig sagt att du inte får gilla kvinnor som Nasse.

Exakt! Alla har rätt att tycka vad de vill, även du gstone, men icke desto mindre så måste du kunna tåla när andra säger sina!  ;)

Jag har aldrig menat något illa gentemot dig gstone, kom ihåg det!  ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2021 kl. 21:57:37
Läs resten av texten i mitt inlägg!  ;)

Min käre MOA, när har jag påstått att han inte har sin åsikt?
Kära,jag e tjej