Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

De vilda djurens flykt / The animals of Farthing Wood

Startat av Fr4nsson, 24 mars 2019 kl. 02:50:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2023 kl. 09:12:34Jag är inte heller den bästa på röstidentifiering så ta det här med en nypa salt allt behöver inte stämma. Men det här är det jag tror.

Räv - Dick Eriksson
Padda - Fredrik Dolk
Grävling - Jan Nygren
Tornfalken?
Uggla - Annica Smedius
Vessla - Vicki Benckert?
Kaninungar - Annica Smedius & Annelie Berg Bagahvan
Kaninmamma - Annica Smedius

Kaninpappa - Annelie Berg Bagahvan (samma karaktär som i tv-dubbningen spelas av Hasse Andersson)

Ödla - Staffan Hallerstam?
Fru Ödla - Annelie Berg Bagahvan
Igelkott - Staffan Hallerstam
Fru Igelkott - Annelie Berg Bagahvan
Fasan - Andreas Nilsson
Fru Fasan?
Huggorm - Annelie Berg Bagahvan
Mullvad - Andreas Nilsson
Hare - Staffan Hallerstam
Mus - Annelie Berg Bagahvan
Brandmän - Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk
Bonde - Fredrik Dolk
Vakthunden Bruno - Staffan Hallerstam
Sork - Fredrik Dolk
Kråka - Staffan Hallerstam

Utifrån de röster jag känner igen tänker jag mig att det kanske kan vara Videobolaget...
Känner tyvärr int igen dom oskrivna rösterna

Alexander

#91
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2023 kl. 09:12:34Jag är inte heller den bästa på röstidentifiering så ta det här med en nypa salt allt behöver inte stämma. Men det här är det jag tror.

Räv - Dick Eriksson
Padda - Fredrik Dolk
Grävling - Jan Nygren
Tornfalken?
Uggla - Annica Smedius
Vessla - Vicki Benckert?
Kaninungar - Annica Smedius & Annelie Berg Bagahvan
Kaninmamma - Annica Smedius

Kaninpappa - Annelie Berg Bagahvan (samma karaktär som i tv-dubbningen spelas av Hasse Andersson)

Ödla - Staffan Hallerstam?
Fru Ödla - Annelie Berg Bagahvan
Igelkott - Staffan Hallerstam
Fru Igelkott - Annelie Berg Bagahvan
Fasan - Andreas Nilsson
Fru Fasan?
Huggorm - Annelie Berg Bagahvan
Mullvad - Andreas Nilsson
Hare - Staffan Hallerstam
Mus - Annelie Berg Bagahvan
Brandmän - Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk
Bonde - Fredrik Dolk
Vakthunden Bruno - Staffan Hallerstam
Sork - Fredrik Dolk
Kråka - Staffan Hallerstam

Utifrån de röster jag känner igen tänker jag mig att det kanske kan vara Videobolaget...
Vessla är Charlotte Ardai Jennefors och Tornfalk låter som Anna Norberg.

Utifrån skådespelarna tror jag det är Pangljud som har gjort dubbningen.


Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 24 mars 2023 kl. 00:24:25Utifrån skådespelarna tror jag det är Pangljud som har gjort dubbningen.
Utifrån tidsperioden är jag benägen att hålla med dig. Men jag har frågat Andreas Nilsson om han kommer ihåg något om dubbningen, så får vi se vad han svarar. Den står i alla fall med på hans webbsida (under "Filmer"), så mest troligt bör han ha någon slags anteckning eller minne av dubben i alla fall.

Om inte, så får jag försöka få tag i någon annan skådespelare av de som identifierats här. De allra flesta är ju i alla fall fortfarande i livet och är yrkesverksamma fortfarande, så det finns absolut många dubbningar som har svårare omständigheter än så...

Adam Larsson

Jag kanske låter lite gnällig eller upprepa mig men har du tillgång till säsong 3, Daniel?

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2023 kl. 01:14:44Utifrån tidsperioden är jag benägen att hålla med dig. Men jag har frågat Andreas Nilsson om han kommer ihåg något om dubbningen, så får vi se vad han svarar. Den står i alla fall med på hans webbsida (under "Filmer"), så mest troligt bör han ha någon slags anteckning eller minne av dubben i alla fall.

Om inte, så får jag försöka få tag i någon annan skådespelare av de som identifierats här. De allra flesta är ju i alla fall fortfarande i livet och är yrkesverksamma fortfarande, så det finns absolut många dubbningar som har svårare omständigheter än så...
Har Andreas Nilsson svarat 7 månader senare?