Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vad är meningen med det här ⁉️⁉️

Den här tv special har varken svensk text eller svenskt tal ⁉️

Vad försiggår här ⁉️

Programmet i fråga är Wicked Woods: A Descendants Halloween Story den kom i fredags 

Dem har ganska mycket dialog 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 23:19:21Vad är meningen med det här ⁉️⁉️

Vad försiggår här ⁉️

Programmet i fråga är Wicked Woods: A Descendants Halloween Story den kom i fredags

Om det riktar till barn och familjer borde det dubbar på svenska.

Sirre

Citat från: Oskar skrivet 14 juli 2024 kl. 12:10:14Om det riktar till barn och familjer borde det dubbar på svenska.
Ja det borde få en dubb snart, om inte får man kanske kontakta dem om saken

Steffan Rudvall

Citat från: Sirre skrivet 15 juli 2024 kl. 01:31:29Ja det borde få en dubb snart, om inte får man kanske kontakta dem om saken
Kontakta dem om orsaken? Det kan man väl göra men som bäst kan man förvänta sig Goddag yxskaft som svar.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 23:19:21Vad är meningen med det här ⁉️⁉️

Vad försiggår här ⁉️

Programmet i fråga är Wicked Woods: A Descendants Halloween Story den kom i fredags

Ja, det är en väldigt bra fråga - jag kan bara anta att det måste ha skett något misstag, så att Wicked Woods: A Descendants Halloween Story släppts för tidigt i Europa, och att den varit tänkt att släppas senare.

Jag kan inte se någon annan rimlig förklaring varför kortfilmen bara har engelskt tal och text, och inte är dubbad eller textad till något annat språk i världen - den borde ju rimligtvis åtminstone dubbas till språken som talas i typiska "dubbningsländer"; såsom tyska, franska, spanska, m.fl.

Kanske var den tänkt att släppas först till Halloween nu till hösten...?

Citat från: Sirre skrivet 15 juli 2024 kl. 01:31:29Ja det borde få en dubb snart, om inte får man kanske kontakta dem om saken
Jag hittar inget sätt att kontakta Disney+ via kontaktformulär eller e-post. Det enda jag hittar är "Lämna feedback", där man inte kan lämna någon kontaktinformation och således aldrig kommer bli kontaktad.

Jag har i alla fall använt "Lämna feedback"-funktionen, med undervalet "Problem med ljud eller språk", och påpekat att filmen saknar både svenskt tal och text. Jag hyser inga större förhoppningar att de verkligen kommer att göra något åt det, men försöka duger...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2024 kl. 01:36:19Kontakta dem om orsaken? Det kan man väl göra men som bäst kan man förvänta sig Goddag yxskaft som svar.
Att kontakta Disney+ verkar dock även det vara lättare sagt än gjort. På https://help.disneyplus.com/ hittar jag förvisso möjlighet att ringa eller chatta med dem, men endast under kontorstid - men ingen e-postadress eller kontaktformulär, som jag hade föredragit...

Sirre

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2024 kl. 01:36:19Kontakta dem om orsaken? Det kan man väl göra men som bäst kan man förvänta sig Goddag yxskaft som svar.
Jo man bör inte ha alltför höga förhoppningar - även om det inte skadar att höra av sig som sagt. Det hade nog krävts väldigt många som hörde av sig till dem för att få dem att uppmärksamma det här mer än de förmodligen gör i nuläget, men även där vet man inte. Får vänta och se

CitatJa, det är en väldigt bra fråga - jag kan bara anta att det måste ha skett något misstag, så att Wicked Woods: A Descendants Halloween Story släppts för tidigt i Europa, och att den varit tänkt att släppas senare.

Kanske var den tänkt att släppas först till Halloween nu till hösten...?
Så kan det mycket väl vara.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2024 kl. 01:58:37https://help.disneyplus.com/ hittar jag förvisso möjlighet att ringa eller chatta med dem, men endast under kontorstid - men ingen e-postadress eller kontaktformulär, som jag hade föredragit...

Jag föredrar kontakt via mejl och kontaktformulär med, för tenderar att få bättre svar via dessa sen tidigare då de bland annat får mer tid på sig att kolla upp saker. Å andra sidan kan det med ivägskickade mejl hända att de kommer bort i mängden.

gstone

Har dom tagit bort It's a Dog's Life with Bill Farmer ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Anders M Olsson

Den fjärde säsongen av Only Murders in the Building börjar på Disney+ om en vecka, den 27 augusti!

För oss som har sett de tre första säsongerna känns det självklart att även följa den fjärde. Det är en riktigt välgjord och intressant serie som jag kan rekommendera varmt!

Oskar

Ni som är intresserade av sport nu kan man titta Europa League och Conference League i fotboll med några svenska lag på Disney Plus i år.

Oskar

Disney äger tv bolaget ABC och sportkanalar espn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 augusti 2024 kl. 16:50:32Den fjärde säsongen av Only Murders in the Building börjar på Disney+ om en vecka, den 27 augusti!

För oss som har sett de tre första säsongerna känns det självklart att även följa den fjärde. Det är en riktigt välgjord och intressant serie som jag kan rekommendera varmt!
Tack för tipset. Fastän jag hade tänkt att se serien när den första säsongen kom ut, så blev det aldrig av; och i takt med att så mycket annat kommit och tiden inte räckt till så föll det hela i glömska... :(

Men nu när en fjärde säsong kommer kanske jag borde ge serien en chans, trots allt.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oskar

Om man vill titta på Malmö ff och Elfsborg i Europa League. Matchen kommer vara tillgänglig på Disney Plus.

gstone

Både Hailey's lista och Saturdays har tagit bort från Disney i USA
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]