Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Värsta Perioden I Tom & Jerrys Historia

Startat av MOA, 23 september 2020 kl. 20:59:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Mitt kommande projekt som jag jobbar på nu handlar om Värsta Perioden i Tom & Jerrys Historia,detta kanske ni aldrig hört talas om men många kallar denna period för den allra värsta.
MGM outsourcade faktiskt Tom & Jerry till Rembrandt Films i Tjeckoslovakien efter dom stängde ner studion 1957.13 kortfilmer gjordes mellan 1961-62.
Nu när jag ändå håller på kan jag passa på & fråga:Har dessa kortfilmer släppts på DVD eller VHS?

Erika

#1
Jo, jag känner allt till denna period och tyckte ganska illa om den som barn. Idag kan jag tycka den har en viss charm, dock.

Jag har för mig en av dessa ökända kortfilmer fanns med på vhs-utgåvan Tom & Jerry... spinner vidare

Tillägg: Tog mig en titt på Svensk mediedatabas och japp, jag mindes rätt. Ser även att flera av dem har släppts på vhs.

MOA

#2
Vilka av följde släpptes på VHS?
1961:
Switchin Kitten
Down & Outing
It's Greek To Me-ow!
1962:
High Steaks
Mouse Into Space
Landing Stripling
Calypso Cat
Dicky Moe
The Tom & Jerry Cartoon Kit
Tall In The Trap
Sorry Safari
Buddies Thicker Than Water
Carmen Get It!
Har dom även haft svenska titlar?
Fisketuren(Fisksoppa)som jag nu ser finns med på Spinner Vidare måste va Down & Outing
A La Carte,A La Katt kan likaväl va High Steaks

TrondM

#3
Citat från: MOA skrivet 23 september 2020 kl. 20:59:56
Mitt kommande projekt som jag jobbar på nu handlar om Värsta Perioden i Tom & Jerrys Historia,detta kanske ni aldrig hört talas om men många kallar denna period för den allra värsta.
MGM outsourcade faktiskt Tom & Jerry till Rembrandt Films i Tjeckoslovakien efter dom stängde ner studion 1957.13 kortfilmer gjordes mellan 1961-62.
Nu när jag ändå håller på kan jag passa på & fråga:Har dessa kortfilmer släppts på DVD eller VHS?

De finnes på DVD, ja.

For lenge siden ble det gitt ut et sett med 12 Tom & Jerry DVDer som het Tom and Jerry Classic Collection. Volum 10 inneholder alle 13 Gene Deitch filmene. Litt senere ble disse gitt ut på nytt, som 6 dobbeltsidige DVDer, Det tidligere volum 10 er nå side B på volum 5. Til slutt ble de 6 diskene gitt ut i en samleboks

TrondM

Jeg tror de samme DVDene er gitt ut i Norden også. De har i hvert fall norsk, svensk, dansk, finsk og islandsk tekst.

MOA


TrondM

Den hadde jeg glemt. Den er så vidt jeg vet kun gitt ut i USA.

Scoobydoofan1

Den perioden var när animationen blev sämre än dom tidigare avsnitten av tom & Jerry. Det såg enklare ut, färgerna var inte så djupa som dom tidigare avsnitten heller.

MOA

Här e exempelbilder på Down & Outing & High Steaks


Adam Larsson

Det värsta måste nog vara när Tom och Jerry pratade

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 24 september 2020 kl. 16:45:08
Det värsta måste nog vara när Tom och Jerry pratade
Tom har faktiskt repliker här också

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


MOA


Erika

Citat från: MOA skrivet 25 september 2020 kl. 07:21:58
Detta sändes även på Boomerang 2012

Vill minnas både Cartoon Network och Kanal 5 har också visat dessa kortfilmer. Tror SVT visade en också för 25+ år sedan.