Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Besökt dubbstudio

Startat av moviefan, 22 september 2017 kl. 20:41:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Har ni besökt dubbstudio någonting  ?  Jag har varit på Eurotroll en gång.

Daniel Hofverberg

Jag har också varit på Eurotroll en gång, i samband med inspelningen av Anders & Måns på SVT, då jag tillbringade nästan en hel dag där.

Skulle gärna besöka dubbningsstudior fler gånger, men det stora avståndet mellan Skellefteå och Stockholm har än så länge satt stopp för de planerna...

Epiphany

Det hade absolut varit roligt att besöka en. Får civila besökare verkligen gå in och se?

Daniel Hofverberg

Citat från: Epiphany skrivet 23 september 2017 kl. 11:57:21
Det hade absolut varit roligt att besöka en. Får civila besökare verkligen gå in och se?
Det vore nog ingen bra idé att bara stampa in oanmält, men om man frågar först lär det i de flesta fall förmodligen inte vara några problem.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 september 2017 kl. 11:38:24
Jag har också varit på Eurotroll en gång, i samband med inspelningen av Anders & Måns på SVT, då jag tillbringade nästan en hel dag där.

Skulle gärna besöka dubbningsstudior fler gånger, men det stora avståndet mellan Skellefteå och Stockholm har än så länge satt stopp för de planerna...

Jag har inte varit i någon dubbningsstudio alls. Dessutom så bor jag i Malmö, och senast jag var i Stockholm var 2009.

Erik Friman

#5
Jag har en gång varit förbi hos Eurotroll, då jag befann mig i Stockholm runt augusti 2014. Jag pratade med flickan på receptionen, som jag ett tag fick reda på är Ester Sjögren. Jag frågade henne om man fick se eller om de visade runt studion. Men hon säger att det inte går för att det är en aning för känsligt. Om hon menar känsligt vet jag inte om det pågår någon dubbning då man inte får komma och störa och höras eller något annat. Men jag fick åtminstone se lite runt utanför studion som föreställer ett kvarter.