Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ny notis

Startat av Skokaka, 2 juni 2023 kl. 22:34:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Så... Det stod att jag fick en ny notis, men när jag kollade så hade jag egentligen inga. Vad betyder detta? ???

Zach66

Citat från: Skokaka skrivet  2 juni 2023 kl. 22:34:59Så... Det stod att jag fick en ny notis, men när jag kollade så hade jag egentligen inga. Vad betyder detta? ???
Ja jag har också undrat detta ett tag nu. Ibland får jag både två och tre notiser om samma inlägg strax efter varandra...
Är det någon inställning som är gjord så att notis om nytt inlägg skickas ut mer än en gång?
Vad vore livet utan film?

Skokaka

Citat från: Zach66 skrivet  2 juni 2023 kl. 22:38:45Ja jag har också undrat detta ett tag nu. Ibland får jag både två och tre notiser om samma inlägg strax efter varandra...
Är det någon inställning som är gjord så att notis om nytt inlägg skickas ut mer än en gång?
Det är jag osäker på... Men jag har väl haft samma problem som du nämnde också.

I det här fallet så hade jag ingen notis alls trots att det först sa så...

Will Siv

Ibland har jag inte fått nån notis, fast att nån har citerat mig

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  2 juni 2023 kl. 23:44:38Ibland har jag inte fått nån notis, fast att nån har citerat mig
Det kan vara så om de skrev för just ett par sekunder sedan, kanske? Detta kan också ha påverkat mig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  2 juni 2023 kl. 22:34:59Så... Det stod att jag fick en ny notis, men när jag kollade så hade jag egentligen inga. Vad betyder detta? ???
Utan mer detaljer är det svårt att svara på vad som hänt i det här fallet, men det händer exempelvis att folk skriver ett inlägg i någon tråd för att sedan ta bort inlägget strax därpå. I sådana fall hinner notiser fortfarande skickas ut, men det kommer inte finnas något när man går dit.

Det har hänt mig flera gånger, men lite mindre förvirrande för mig som då kan gå till Papperskorgen och kolla vad det egentligen var som någon skrev...

Citat från: Will Siv skrivet  2 juni 2023 kl. 23:44:38Ibland har jag inte fått nån notis, fast att nån har citerat mig
Min erfarenhet är att notiser i webbläsaren skickas ut nästan omedelbart, medan däremot notiser via e-post tar betydligt längre tid i den nya versionen av forumprogramvaran - e-postmeddelanden verkar ibland kunna dröja över 10 minuter efter att någon skrivit ett inlägg eller ett nytt PM, även om det ibland går ganska snabbt; och i undantagsfall verkar det inte komma fram alls... :(

E-postutskicken kändes ärligt talat snabbare och mer tillförlitliga i den äldre versionen av forumprogramvaran, men jag är osäker om det finns någon tanke bakom och om det kan finnas någon inställning någonstans som jag har missat...

Som parentes kan nämnas att det vid ett par tillfällen också har hänt att mailservern på Dubbningshemsidans server har hängt sig, så att inga mail skickas ut alls. Då har jag behövt starta om servern för att det ska börja fungera igen, vilket jag i sådana fall gör så fort jag märker det. Det är sällsynt, men det har hänt 2 - 3 gånger hittills.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2023 kl. 01:49:28Utan mer detaljer är det svårt att svara på vad som hänt i det här fallet, men det händer exempelvis att folk skriver ett inlägg i någon tråd för att sedan ta bort inlägget strax därpå. I sådana fall hinner notiser fortfarande skickas ut, men det kommer inte finnas något när man går dit.

Det har hänt mig flera gånger, men lite mindre förvirrande för mig som då kan gå till Papperskorgen och kolla vad det egentligen var som någon skrev...
Min erfarenhet är att notiser i webbläsaren skickas ut nästan omedelbart, medan däremot notiser via e-post tar betydligt längre tid i den nya versionen av forumprogramvaran - e-postmeddelanden verkar ibland kunna dröja över 10 minuter efter att någon skrivit ett inlägg eller ett nytt PM, även om det ibland går ganska snabbt; och i undantagsfall verkar det inte komma fram alls... :(

E-postutskicken kändes ärligt talat snabbare och mer tillförlitliga i den äldre versionen av forumprogramvaran, men jag är osäker om det finns någon tanke bakom och om det kan finnas någon inställning någonstans som jag har missat...

Som parentes kan nämnas att det vid ett par tillfällen också har hänt att mailservern på Dubbningshemsidans server har hängt sig, så att inga mail skickas ut alls. Då har jag behövt starta om servern för att det ska börja fungera igen, vilket jag i sådana fall gör så fort jag märker det. Det är sällsynt, men det har hänt 2 - 3 gånger hittills.
Som jag trodde, min gissning var egentligen att någon skrev någonting men sen tog bort det (eller att någon annan tog bort inlägget för uppenbarliga anledningar) bara för att vara säker om det inte var någon glitch.