Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Geronimo Stilton

Startat av TecknatÄlskare, 20 december 2017 kl. 12:47:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Geronimo Stilton är en serie som jag sett sen barnsben.
Serien är gjord i tre säsonger, säsong 3 kom nyligen.
Serien har sänts på Barnkanalen och om jag minns rätt en veva på Nickelodeon med.

Om jag har rätt så är dubbning på S1-S2 likadan kan inte namnen i huvudet just nu återkommer med namnen på dubbningarna snart.
Det störiga är att de bytt person som dubbar huvudrollen Geronimo i säsong 3.


Säsong 3:
Geronimo - Kristian Ståhlgren
Tea - Anna Engh
Tiburtus - Mats Nilsson
Benjamin - Love Hedlund Stenmarck
Pandora - Meleah Myhrberg
Sally Rasmus - Anna Rydberg
Professor Von Volt - Peter Kjellström

Alexander

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 20 december 2017 kl. 12:47:34
Geronimo Stilton är en serie som jag sett sen barnsben.
Serien är gjord i tre säsonger, säsong 3 kom nyligen.
Serien har sänts på Barnkanalen och om jag minns rätt en veva på Nickelodeon med.

Om jag har rätt så är dubbning på S1-S2 likadan kan inte namnen i huvudet just nu återkommer med namnen på dubbningarna snart.
Det störiga är att de bytt person som dubbar huvudrollen Geronimo i säsong 3.


Säsong 3:
Geronimo - Kristian Ståhlgren
Tea - Anna Engh
Tiburtus - Mats Nilsson
Benjamin - Love Hedlund Stenmarck
Pandora - Meleah Myhrberg
Sally Rasmus - Anna Rydberg
Professor Von Volt - Peter Kjellström

Till Geronimo Stilton har de till säsong 3 bytt dubbningsbolag till Cineast istället för KM Studio.  Vilket är varför en hel del av rösterna är utbytta. :(
Här är Erika och mina listor av Geronimo Stilton om du bläddrar ner.  :)
http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.msg27719#msg27719

TecknatÄlskare


E

#3
Citat från: TecknatÄlskare skrivet 20 december 2017 kl. 12:47:34
Tiburtus - Mats Nilsson
Gammalt ämne men är det nån som vet om det är samma Mats Nilsson som är med i musikgruppen Andra Generationen, för han låter precis som Tiburtus

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 november 2019 kl. 14:51:16
Gammalt ämne men är det nån som vet om det är samma Mats Nilsson som är med i musikgruppen Andra Generationen, för en han låter precis som Tiburtus

Vet du om han också heter Mats Nilsson som är med i den gruppen?

E

Citat från: Elios skrivet  8 november 2019 kl. 14:55:47
Vet du om han också heter Mats Nilsson som är med i den gruppen?
Ja, annars hade jag inte ställt frågan

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 november 2019 kl. 14:57:14
Ja, annars hade jag inte ställt frågan

Ja men då är det ju inget snack om att det är han.

Disneyfantasten

Jag har sett att Geronomi Stilton är med på Norska avdelningen, så det är nog läge att lägga till den Svenska rollistan på den avdelningen också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2023 kl. 20:35:50Jag har sett att Geronomi Stilton är med på Norska avdelningen, så det är nog läge att lägga till den Svenska rollistan på den avdelningen också.
Jag har nu kollat min mailkorrespondens med KM Studio, och jag har tyvärr väldigt knapphändig information om säsong 1; då KM Studio inte hade mer än så tillgängligt digitalt. För säsong 2 är rollistan troligtvis komplett, medan studiocreditsen är lite mer ofullständigt. Säsong 1 dubbade KM Studio på uppdrag av Nickelodeon, medan säsong 2 gjordes av samma studio men på uppdrag av SVT.

För säsong 3 fick jag tyvärr inte fram mer än vad som stått på SVT, då det här var i samma veva som Cineast Dub slutade att lämna ut uppgifter. :(

Men jag kan absolut skriva ihop det jag har och lägga ut.