Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilken av Landet För Längesedan filmerna tycker ni bäst om?

Startat av Disneyfantasten, 30 juli 2022 kl. 17:18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken av Landet För Längesedan filmerna tycker ni bäst om?

Landet För Längesedan (1988)
10 (90.9%)
Landet För Längesedan 2 Äventyret i Den Förbjudna Dalen (1994)
1 (9.1%)
Landet För Längesedan 3 Jakten På Det Försvunna Vattnet (1995)
0 (0%)
Landet För Längesedan 4 Färden Till Dimmornas Land (1996)
0 (0%)
Landet För Längesedan 5 Den Mystiska Ön (1997)
0 (0%)
Landet För Längesedan 6 Hemligheten Bakom Saurusberget (1998)
0 (0%)
Landet För Längesedan 7 Jakten På Himlastenen (2000)
0 (0%)
Landet För Längesedan 8 När Isen Kom (2001)
0 (0%)
Landet För Längesedan 9 Resan Till Det Stora Havet (2002)
0 (0%)
Landet För Längesedan 10 Den Stora Utvandringen (2003)
0 (0%)
Landet För Längesedan 11 Minisauriernas Intåg (2004)
0 (0%)
Landet För Längesedan 12 Flygarnas Dag (2006)
0 (0%)
Landet För Längesedan 13 Visdomens Vänner (2007)
0 (0%)
Landet För Längesedan 14 De Modigas Resa (2016)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 11

Marcusen

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 februari 2023 kl. 10:06:08är dom inte? är säker på att dom första 4 eller 5 efterföljande filmerna var 2D animerade, serien är kanske en blandning? Det ser för rent ut, som om det är 2D på dator jämfört med handritat på papper som dom tidigare filmerna.
Bara för att man har använt en dator istället för celer betyder det inte att det inte är handanimerad 2d animation!

Scoobydoofan1

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 10:23:26Bara för att man har använt en dator istället för celer betyder det inte att det inte är handanimerad 2d animation!
menade inte den utan bara att det märks mellan Celer och Dator när det gäller 2D animation. t.e.x om du jämför Taran och Den Magisk Kitteln och nya Landet för Länge Sedan efterföljande filmerna så är animationen väldigt ren jämfört med Taran och den magiska kitteln.

Marcusen

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 februari 2023 kl. 11:07:15menade inte den utan bara att det märks mellan Celer och Dator när det gäller 2D animation. t.e.x om du jämför Taran och Den Magisk Kitteln och nya Landet för Länge Sedan efterföljande filmerna så är animationen väldigt ren jämfört med Taran och den magiska kitteln.
Ja men det är ju fortfarande 2D och inte datoranimerat.


Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 11 februari 2023 kl. 16:29:56De senare uppföljarna samt TV-serien använder stundtals 3D-animation, oftast för bakgrunden.
Och jag som alltid undrade: "Varför ser det ut som ett spel?" när 3D-animation användes.

Elios

Tvåan får jag mest nostalgi av. Men ettan är ju suveränt bra den.  ;D ;D