Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Serier från Disneydags och A Disney Afternoon på Disney+

Startat av Disneyfantasten, 2 juli 2020 kl. 17:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2020 kl. 16:34:49
Vilka avsnitt av Timon & och Pumbaa har inte dubbats förut ?
Säsong 3 men den fick tilläggsdubbning på Disney Plus

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:05:08
Nej, tyvärr inte. :(
Är det rättighetsproblem som Bonkers som gör att de inte kan ha den på Disney Plus?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:13:57
Är det rättighetsproblem som Bonkers som gör att de inte kan ha den på Disney Plus?
Ingen aning, men jag har inte hört talats om några rättighetsproblem med Raw Roonage i alla fall. Och med Bonkers är det väl bara den svenska och danska dubbningen som lider av rättighetsproblem, inte serien i sig.

Jag hoppas att Raw Toonage dyker upp tids nog, men då serien knappt verkar ha sänts i repris någonstans i världen sedan 1990-talet, så gissar jag att det inte lär vara särskilt högt prioriterat i alla fall...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:20:42
Ingen aning, men jag har inte hört talats om några rättighetsproblem med Raw Roonage i alla fall. Och med Bonkers är det väl bara den svenska och danska dubbningen som lider av rättighetsproblem, inte serien i sig.

Jag hoppas att Raw Toonage dyker upp tids nog, men då serien knappt verkar ha sänts i repris någonstans i världen sedan 1990-talet, så gissar jag att det inte lär vara särskilt högt prioriterat i alla fall...
Det framgick kanske inte men jag menade rättighetsproblem med dubbningen

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:13:57
Är det rättighetsproblem som Bonkers som gör att de inte kan ha den på Disney Plus?

Ja , Disney äger inte rättigheterna till  Marsupilami, så dom kan inte visa Raw Toonag.

För Marsupilami äges inte av Disney .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Gustav Jonsson

#113
Finns Mighty Ducks Disney +? Har Muppets Now dubbats?

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  6 augusti 2020 kl. 05:53:09
Finns Mighty Ducks Disney +? Har Muppets Now dubbats?
TV-serien Mighty Ducks finns på Disney+. Den har i skrivande stund svensk, norsk, dansk och finsk text, men inga skandinaviska dubbningar.

Muppets Now har inte dubbats på något språk alls i världen, utan har endast engelskt ljudspår och textning på ett par dussin språk (däribland svenska, norska, danska och finska).

Steffan Rudvall

Har några av Disney serierna fått originaldubbningar på Disney +?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2020 kl. 06:46:59
Har några av Disney serierna fått originaldubbningar på Disney +?
Nej, men å andra sidan är det ju inte särskilt många Disney-serier som har mer än en svensk dubbning.

Piff & Puff - Räddningspatrullen är ju uteslutet, då Disney aldrig haft några rättigheter till Media Dubbs dubbning; som TV3 beställde på eget bevåg och således aldrig ens har funnits i Disneys arkiv. Den serien har KM Studios dubbning på Disney+.

Några fåtal avsnitt av säsong 1 av DuckTales dubbades ju om för VHS-filmen Vattenankor, men i skrivande stund har säsong 1 av DuckTales inga skandinaviska ljudspår alls; så fortfarande oklart vilken dubbning dessa avsnitt kommer få om och när som svenska ljudspår dyker upp för den säsongen.

Media Dubbs dubbning av de första 11 avsnitten av Nya äventyr med Nalle Puh beställdes förvisso av TV3, men eftersom dessa avsnitt kunnat släppas på VHS och till viss del även sändas på TV efter det tyder allt på att Disney trots allt har köpt loss alla rättigheter till den dubbningen från TV3. Där är det alltså teoretiskt möjligt att de avsnitten kan få Media Dubbs originaldubb, men i skrivande stund har Nya äventyr med Nalle Puh inga skandinaviska ljudspår eller textspår på Disney+. :( Jag hoppas och tror att det läggs till innan tjänsten släpps här om en dryg månad, men vem vet...?

Fler Disney-serier än så finns det väl inte som haft mer än en dubbning i Sverige...?

Hur det ligger till i andra länder har jag ingen aning om, men jag tror inte det finns särskilt många Disney-serier som har mer än en dubbning i Norge eller Danmark heller.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Undrar hur det blir med Musses Verkstad, för när dom gavs ut fristående på DVD i Musses skrattfabrik användes omdubbningen med Lizette som Mimmi från Hos Musse.

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  6 augusti 2020 kl. 20:45:38
Undrar hur det blir med Musses Verkstad, för när dom gavs ut fristående på DVD i Musses skrattfabrik användes omdubbningen med Lizette som Mimmi från Hos Musse.
I dagsläget finns inte Musses verkstad alls på Disney+ någonstans i världen. :(

Jag hoppas att serien dyker upp tids nog, men vem vet hur Disney resonerar kring vad som läggs till på tjänsten och när...