Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pelle Kanin 2 - På rymmen

Startat av Elios, 10 mars 2020 kl. 19:54:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2021 kl. 21:27:42
Jag håller på att göra klar en recension, som ska ut samtidigt - därför är det svårt att säga en exakt tidpunkt. Men troligen någon gång mellan ikväll och onsdag kväll, eller absolut senast före midsommar. :)

Aha, okej! Ser fram emot det!  :)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2021 kl. 21:27:42
Jag håller på att göra klar en recension, som ska ut samtidigt - därför är det svårt att säga en exakt tidpunkt. Men troligen någon gång mellan ikväll och onsdag kväll, eller absolut senast före midsommar. :)

Vilka är dom övriga rösterna i Pelle Kanin 2 - På rymmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2021 kl. 21:33:43
Vilka är dom övriga rösterna i Pelle Kanin 2 - På rymmen ?
Spoiler
Steffan är inte med
[close]

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 juni 2021 kl. 21:33:09
Aha, okej! Ser fram emot det!  :)
Citat från: gstone skrivet 21 juni 2021 kl. 21:33:43
Vilka är dom övriga rösterna i Pelle Kanin 2 - På rymmen ?
Det tog tyvärr något längre tid än beräknat, men nu ligger äntligen creditlistan för Pelle Kanin 2 - På rymmen ute. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/pelle-kanin2/

gstone

Jag tror Busker K. Bushy heter Tony Trallkurre.

Då han är en ekorre och kurre kan bytta ekorre.

Mårten Morrhår skulle jag gissa är det svenska namnet på  Samuel Whiskers eftersom Whiskers betyder Morrhår.

Och Tom Titten och Missan   är nog dom svenska namnen på  Tom Kitten och Mittens.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 juni 2021 kl. 15:41:29
Jag tror Busker K. Bushy heter Tony Trallkurre.

Då han är en ekorre och kurre kan bytta ekorre.

Mårten Morrhår skulle jag gissa är det svenska namnet på  Samuel Whiskers eftersom Whiskers betyder Morrhår.

Och Tom Titten och Missan   är nog dom svenska namnen på  Tom Kitten och Mittens.

Jag tror du har rätt på alla punkter.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Är det han som är med ? https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Johansson_(artist)

Jag mailad hans band och dom sa att det i alla var han som var med i Playmobil filmen:D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 juni 2021 kl. 16:05:09
Är det han som är med ? https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Johansson_(artist)

Jag mailad hans band och dom sa att det i alla var han som var med i Playmobil filmen:D


Det kan det nog vara. En grej bara, skulle du kunna klicka på din länk och se var den tar dig? När jag klickar på den får jag nämligen upp en wikipedia-sida där den avslutande parentesen saknas.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juni 2021 kl. 16:08:44
En grej bara, skulle du kunna klicka på din länk och se var den tar dig? När jag klickar på den får jag nämligen upp en wikipedia-sida där den avslutande parentesen saknas.
Det beror på att det finns en liten men irriterande bugg, eller egentligen är det nog snarare en avsiktlig egenskap, vad gäller automatlänkningen i forumprogramvaran SMF. Om en länk slutar med en avslutande parentes förstår inte SMF att parentesen är en del av länken, utan förutsätter att det är en avslutande parentes efter länken. Detta för att det ska vara möjligt att skriva webbadresser inom parentes, utan att det länkas för mycket.

Exempel: (Adressen till Dubbningshemsidan är www.dubbningshemsidan.se)
Hade SMF räknat parentesen som del av länken, och försökt att skicka en vidare till https://www.dubbningshemsidan.se), så hade det ju inte alls fungerat utan lett till "Sidan kan inte hittas".

Det är ju ganska lätt för människor att förstå vad som hör till en länk/webbadress i en skriven text och vad som är del av själva texten, men inte alls lika lätt för en dator; och därför blir det ibland sådana här problem. Det är heller inte riktigt meningen att webbadresser ska innehålla parenteser, då sådana inte ingår i den grundteckentabell som är säkra att använda på nätet.

För att komma runt problemet får man lov att hjälpa forumet på traven, genom att använda taggen url (inom hakparenteser) runt adressen, i de fall som adressen slutar med en avslutande parentes eller andra ologiska tecken som man inte med säkerhet kan avgöra om det är en del av länken eller text efter länken.

Simon Axelsson

Är det rimligt att anta att den här filmens biopremiär är inställd? Vi har ju inte hört nånting om den på väldigt länge nu och ett vagt datum för dess DVD och Blu-Ray release har ju nyligen lagts upp på SF Studios, men den tidsramens slut infaller ändå tillräckligt långt ifrån en eventuell biorelease i oktober/november. Som sagt finns ju dock inget utsatt biodatum, så man undrar ju: har biopremiären ställts in?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 september 2021 kl. 21:58:17
Är det rimligt att anta att den här filmens biopremiär är inställd? Vi har ju inte hört nånting om den på väldigt länge nu och ett vagt datum för dess DVD och Blu-Ray release har ju nyligen lagts upp på SF Studios, men den tidsramens slut infaller ändå tillräckligt långt ifrån en eventuell biorelease i oktober/november. Som sagt finns ju dock inget utsatt biodatum, så man undrar ju: har biopremiären ställts in?
Mycket bra fråga. På SF Studios webbsida står det fortfarande "Hösten 2021" för biopremiären, men det har ju stått ett bra tag nu så det verkar ju lite oroväckande...

Att de inte ville släppa filmen på biografer under sommaren är förståeligt, när biograferna var fullpackade och de flesta biografer inte ens rymde att visa i närheten av alla filmer som hade premiär. Men nu har det ju ändå börjat lugna ner sig, och bland barn- och familjefilmer är det relativt lite nytt som kommit de senaste veckorna - och ännu mindre som är på gång framöver. Den 8 oktober kommer ju Jorden runt på 80 dagar (och det är ju trots allt två och en halv veckor bort), men efter det hittar jag ingenting ens i närheten av familjeinriktat förrän Baby-bossen 2 den 22 oktober.

Jag ska maila min kontakt på SF Studios och fråga vad som händer med Pelle Kanin 2 - På rymmen. :)

gstone

Nu har jag sett Pelle Kanin 2 – På rymmen och jag tyckte den var bra :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.