Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skurkar i bl.a. DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, osv.

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2021 kl. 12:30:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2021 kl. 22:38:44
Det är den mest hatade Sony Pictures filmen.

Precis!

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 juni 2021 kl. 22:38:54
Har inte Herr Peabody och Sherman en skurk i Mrs. Grunion? Är inte kapten Smek och Gorgerna skurkar i Home? Är det inte med en hel maffia med i Hajar som Hajar?

Det finns väl ändå betydligt många fler skurkar i Batman än bara de två du (Disneyfantasten) nämnde? Är inte Swackhammer skurken i Space Jam?

Är inte Mandrake skurken i Epic - Skogens Hemliga Rike? Räknas inte Gabi också som skurk i Rio 2?

Är inte Snöboll tekniskt sett skurken i första Husdjurens Hemliga Liv?

Det finns ju en del filmer som du hoppat över, men jag tänker inte gå in på dem då jag redan vet (eller i varje fall tror att jag vet) varför du hoppat över dem.

Enligt min uppläsning verkar Mrs Grunion vara en mer neutral karaktär (ungefär som med Tant Sara i Disneys Lady och Lufsen)

Vad beträffar Home och Hajar som Hajar rör det sig mer om enorma missförstånd i dessa...

Jo, jag vet att det finns många fler skurkar i Batman men de är så många så det är inte det lättaste i världen att hålla reda på alla... (vad beträffar Harley Quinn och Posion Ivy så vet jag inte riktigt om jag ser dem som helonda då de i vissa sammanhang är mer på den goda sidan)

Vad gäller Gabi så är det mycket som gjorde att jag valde att hoppa över henne;
- jag gillar inte karaktären
- hon är en pilgiftsgroda och jag gillar inte pilgiftsgrodor
- hon är mer som en anti-hero
- hon spelas på svenska av Lizette Pålsson vilket jag inte är nöjd med, jag såg filmen för inte alltför längesedan och insatsen levde upp till mina förväntningar, som prinsess-nörd så gillar jag inte när man castar Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund och/eller Sanna Nielsen som skurkar, jag älskar dessa personer alldeles för mycket för att gå med på det, alla dessa är utmärkta skådespelare och jag gillar mest dem som prinsessor/hjältinnor och/eller som karaktärer i tjej/kvinn-kön, till exempel som godhjärtade mammor!

Vad gäller Snöboll så är han ju god i 2an faktiskt!

Vad beträffar Smurfarna så är de baserade på den tecknade serien så därför valde jag att hoppa över dem...

Van Helsing, Swackhammer och Mandrake står med nu!

Ja, du har gissat rätt, detta gäller Sony Pictures filmerna (utom Hotell Transylvanien), allt med lego-animation, allt ur Nest Family Entertainment/Richard Rich (undantag Svanprinsessan), Snobben (baserad på den tecknade serien), Tjuren Ferdinand (2017), Spies In Disgiuse, Baby-Bossen filmerna och Kapten Kalsong...

Vad gäller Spirit Hästen Från Vildmarken och Minioner 2 Berättelsen om Gru så har filmerna inte haft premiär ännu så vi vet inte om de överhuvudtaget har skurkar eller ej...

Upptäckte i efterhand att jag hade missat Balto och Rex och Hans Vänner så jag slängde in dem också...

MOA


Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2021 kl. 23:44:24
Vad är en coincidens?
Tillfällighet eller sammanträffande på engelska det är dock felstavat i MOAs inlägg. Det stavas egentligen coincidence.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2021 kl. 22:43:58
Det är din åsikt, alla tycker olika! (jag gillar till exempel Drömparken vilket inte du gör)

Då kommer jag hem till dig och tvingar dig att se dom >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2021 kl. 23:32:49)


- hon spelas på svenska av Lizette Pålsson vilket jag inte är nöjd med, jag såg filmen för inte alltför längesedan och insatsen levde upp till mina förväntningar, som prinsess-nörd så gillar jag inte när man castar Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund och/eller Sanna Nielsen som skurkar, jag älskar dessa personer alldeles för mycket för att gå med på det, alla dessa är utmärkta skådespelare och jag gillar mest dem som prinsessor/hjältinnor och/eller som karaktärer i tjej/kvinn-kön, till exempel som godhjärtade mammor!

Nu är du bara löslig  >:( >:( >:( >:( >:(

Sluta skriva dumma saker >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2021 kl. 14:07:40
Då kommer jag hem till dig och tvingar dig att se dom >:( >:( >:(

Det kan du inte för det första vet du inte var jag bor och för det andra så är jag en fri människa med egen vilja och ingen ska tvinga mig att göra något mot min vilja, jag bestämmer ju själv vilka filmer jag vill se, man ska inte tvinga andra, det är bara till att acceptera!

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2021 kl. 14:10:26
Nu är du bara löslig  >:( >:( >:( >:( >:(

Sluta skriva dumma saker >:(

Ska du säga som jämt ser ned på personer som dubbat bara för att de inte är "kända" och är överdrivet besatt av det och envisas med att använda arga tecken i onödan hela tiden...

Disneyfantasten

Har nu lagt till Grant Walker hos Batman!

Vilka fler Batman-skurkar finns det? (det är så många så jag glömt)

(OBS! Jag väljer att INTE räkna Harley Quinn och Poison Ivy, samma sak med Mr Freeze som bara är ond p.g.a. förlusten av hans fru Nora)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 23:05:38
Vilka fler Batman-skurkar finns det? (det är så många så jag glömt)

Gåtan, Fågelskrämman, Bane, Two-Face, Catwoman, Clayface, Killer Croc, Suddaren, Prickmannen, Kung Tut, Späckhuggaren, Killer Moth, Gentlemannaspöket, Klockkungen, Kalendermannen, Drakmannen, Såskungen och många, många fler.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 juni 2021 kl. 23:13:13
Gåtan, Fågelskrämman, Bane, Two-Face, Catwoman, Clayface, Killer Croc, Suddaren, Prickmannen, Kung Tut, Späckhuggaren, Killer Moth, Gentlemannaspöket, Klockkungen, Kalendermannen, Drakmannen, Såskungen och många, många fler.

Eh vänta, Catwoman är väl inte ond heller, eller?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 23:15:55
Eh vänta, Catwoman är väl inte ond heller, eller?  ???
Det beror på vilken version av Catwoman vi pratar om.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 23:15:55
Eh vänta, Catwoman är väl inte ond heller, eller?  ???

Okej, hon kanske är mer anti-hjälte än skurk, men hon ingår ändå i Batmans så kallade skurkregister.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 juni 2021 kl. 23:21:04
Okej, hon kanske är mer anti-hjälte än skurk, men hon ingår ändå i Batmans så kallade skurkregister.

Ungefär samma situation som med Harley Quinn och Posion Ivy då...

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats